RegioJet nepôjde do suťaže o trať Žilina - Rajec. Záujem majú traja dopravcovia

Do opakovaného tendra sa prihlásili Železničná spoločnosť Slovensko, Arriva aj Leo Express.

(Zdroj: TASR)

RAJEC. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), Arriva a Leo Express sa prihlásili do opakovanej verejnej súťaže Ministerstva dopravy a výstavby na prevádzku železničnej osobnej dopravy na regionálnej trati Žilina - Rajec. Naopak, RegioJet sa v tomto tendri nezúčastní.

Vlaky na uvedenej trase v dĺžke 21 kilometrov v súčasnosti prevádzkuje ZSSK. Lehota na prihlášku do tendra uplynula 13. júla. Rezort dopravy nechcel vopred zverejniť počet prihlásených záujemcov z dôvodu korektnosti a neovplyvňovania priebehu súťaže.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Víťaz súťaže by mal zabezpečovať prevádzku vlakov medzi Žilinou a Rajcom desať rokov, predbežne od 1. januára 2022, na základe zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme.

Prečítajte si tiež Mreže na Višňovom mohli byť za desatinu ceny. Marosz hovorí o polomafianských praktikách v Žiline Čítajte 

"Železničná spoločnosť Slovensko má záujem pokračovať v prevádzkovaní osobnej verejnej dopravy na trati Žilina - Rajec a do súťaže sa prihlásila," uviedol riaditeľ odboru komunikácie a hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Národný dopravca očakáva transparentnú súťaž a tiež podmienky na zlepšenie stavu železničnej infraštruktúry, čo je nevyhnutnou podmienkou pre zatraktívnenie železničnej dopravy.

"V tomto úseku by bolo veľmi žiadané zabezpečovacie zariadenie, ktoré by dokázalo znížiť možný takt vlakov na 60, prípadne až na 30 minút, čo v súčasnosti nie je možné. Do budúcna by boli tiež zaujímavé úvahy o elektrifikácii, keďže ide o jedinú trať v uzle Žiina, ktorá nie je elektrifikovaná," dodal Kováč.

Riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločností Arriva na Slovensku Petra Helecz informovala, že podklady na kvalifikáciu do súťaže odovzdali v určenom termíne.

SkryťVypnúť reklamu

"Po splnení kvalifikačných podmienok dostanú úspešní záujemcovia tendrovú dokumentáciu, na základe ktorej bude možné vypracovať ponuku. Účasť v súťaži dôkladne zvážime," uviedla Helecz s tým, že v porovnaní s poslednou súťažou sú časové lehoty nastavené už optimálnejšie.

Leo Express tiež podal prihlášku do tendra, keďže požiadavky v novej súťaži sú podľa spoločnosti reálnejšie ako v pôvodnom tendri. Český dopravca má záujem o prevádzku vlakov na nových tratiach na Slovensku aj inde v Európe a preto víta liberalizáciu železničného trhu.

"Pri repasovaných vozidlách je nutný čas na prípravu minimálne jeden a pol roka a pri nových vozidlách tri roky. Vzhľadom na to, že objednávateľ (ministerstvo dopravy - poz. red.) počíta s repasovanými vozidlami, tak je v danej lehote príprava realizovateľná," poznamenal Sedlařík. Dlhší čas na prípravu by podľa spoločnosti umožnil viacej záujemcov o danú trať. "Iba príprava kvalitnej ponuky zaberie minimálne tri mesiace a stojí niekoľko stotisíc eur. Preto je nutné, aby sa takéto zadania vopred konzultovali s dopravcami," doplnil Sedlařík.

RegioJet sa rozhodol v súťaži nezúčastniť, má k nej výhrady. Objem výkonov na trati Žilina - Rajec je podľa spoločnosti nastavený tak, že svojím rozsahom neumožňuje, aby išlo o skutočnú súťaž, ktorá by bola zaujímavá pre viacerých dopravcov.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež FOTO: Mimoriadna situácia v Poluvsí: Provizórny most bude do mesiaca Čítajte 

"Súťažený objem výkonov je taký malý, že nemôže priniesť ani úspory, ani nárast kvality služieb, pretože takto koncipovaný tender bude pre väčšinu renomovaných veľkých dopravcov nezaujímavý," zareagoval hovorca RegioJet-u Aleš Ondrůj.

Je to podľa dopravcu škoda, opakovanie tendra sa podľa neho dalo využiť k inému konceptu súťaže. V jednom balíku by sa tak mohla súťažiť prevádzka vlakov aj na ďalších tratiach v regióne, ktoré majú podobné parametre z hľadiska vozidiel, napríklad Makov - Čadca a Kraľovany - Trstená.

"Ministerstvo mohlo takýmto atraktívnym balíkom tratí získať omnoho výhodnejšie ponuky. Takáto zákazka by bola zaujímavejšia pre viac dopravcov a viac cestujúcich sa mohlo tešiť na rast kvality služieb," uzavrel Ondrůj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 645
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 074
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 653
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 930
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 146
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 899
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 140
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 936
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 980
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 493
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 214
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 177
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Dávid Okoličány stopol 12-zápasové čakanie na gól, v predĺžení rozhodol o víťazstve Nitry v Žiline. Majster vedie semifinálovú sériu po treťom zápase 2:1 na duely.

Strela ako jedna zo sto, durdili sa vlci o víťaznom góle.


Ilustračná foto.

Nitra porazila Žilinu 2:1 po predĺžení.


V sérii hranej na štyri víťazné zápasy sa Nitra ujala vedenia 2:1.


TASR
  1. Tomáš Csicsó: Ako Róm z juhu Slovenska som nikdy nezažil rasizmus
  2. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  3. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  4. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  5. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  6. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  7. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  8. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 94 936
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 980
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 493
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 815
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 214
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 847
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 177
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu