ŽILINA. Keď v máji minulého roku zasiahol požiar divadelnú sálu S2 v areáli kultúrneho centra Stanica Žilina-Záriečie, oheň sa z plastových pivných prepraviek rýchlo rozšíril na mostné teleso a piliere Rondla.
Po požiari nebolo jasné, aké výrazné stopy zanechal oheň na mostnom objekte. Pomerne rýchlo prišlo rozhodnutie, že Rondel sa čiastočne uzatvorí a doprava presunie obojsmerne na požiarom nezasiahnutú polovicu.

Mesto Žilina muselo počas vyhlásenej mimoriadnej situácie rýchlo zabezpečiť dopravné značenie, aby doprava cez kľúčový dopravný bod fungovala aspoň improvizovane a aby cez Rondel mohli premávať trolejbusy zo sídliska Hájik do centra.
Vedenie mesta si s vybraným dodávateľom, spoločnosťou z Varína, napriamo dohodlo prenájom asi 1200 kusov značiek, ich prevoz, osadenie na ceste i demontáž počas premávky. Radnica za objednávku zaplatila takmer 90-tisíc eur.
Vyžiadali si kontrolu
Krátko po skončení dočasného dopravného režimu na Rondli sa začali objavovať hlasy, že cena bola premrštená a iní dodávatelia by dokázali prenajať dočasné dopravné značenie lacnejšie.
Mestský poslanec Peter Cibulka si vyžiadal kontrolu hlavnej kontrolórky mesta Žilina. “Na základe informácií v médiách sa môžeme domnievať, že čiastka za tieto služby bola násobne vyššia ako to umožňoval cenník iných dodávateľov rovnakých služieb. Rovnako sa otvára otázka, či mesto nemohlo so žiadosťou okamžite a operatívne osloviť štát a jeho príslušné verejné inštitúcie,“ odôvodňoval Cibulka svoj návrh.
Poslanci súhlasili s tým, aby sa Útvar hlavného kontrolóra podrobne pozrel na to, či pri prenájme značiek mesto postupovalo zákonne a či vynaložené prostriedky minulo účelne, efektívne a hospodárne.
Hlavne rýchlo
Dnes už sú známe výsledky kontroly. Kontrolórka v správe konštatuje, že pri postupe mesta nezistila žiadne závažné nedostatky. V deň požiaru, 19. mája, vyhlásilo mesto mimoriadnu situáciu. To mu umožňovalo vybrať dodávateľa priamym rokovaním. Podľa zákona o verejnom obstarávaní mohlo vybrať jedného uchádzača.