Sedem vyrúbaných javorov, nekvalitné prevedenie rekonštrukcie, úzke chodníky a projekt ako z minulého storočia. Keď mladý Žilinčan Jakub Kypus uvidel, akou zmenou prešla frekventovaná križovatka pri Úrade Žilinského samosprávneho kraja, bol sklamaný.
Jakub križovatku ulíc Komenského – Fándlyho – Suvorovova dobre pozná. Je architekt a na rekonštrukciu križovatky, ktorá je vyvolanou investíciou neďalekej novostavby bytového domu, sa pozerá v širších súvislostiach.
Vníma nielen to, že pre rozšírenie križovatky o odbočovacie jazdné pruhy prišla lokalita o mladé javory. Je presvedčený, že rozšírená komunikácia prinesie do tejto zóny ešte viac áut, dlhšie čakacie doby na semaforoch a časom ešte väčšie zápchy. A pritom je táto časť sídliska Hliny blízko centra, všetko dôležité je v pešej dostupnosti, je tu cyklocesta aj zástavka MHD.

Úroveň života pôjde dole
Z projektu vyjdú ako porazení nielen motoristi, ale aj chodci a cyklisti. Rekonštrukciou sa ukrojilo z chodníkov na minimum, ktoré ešte umožňujú normy. Chodníkmi denne prechádza množstvo študentov, detí a dôchodcov, čo potenciálne môže priniesť kolízne a nebezpečné situácie.
Ťažšie to budú mať na širšej križovatke aj cyklisti. Cyklodoprava bola spočiatku úplne vylúčená z tejto križovatky, no napokon sa referátu mobility podarilo presadiť zachovanie cyklocesty z Fándlyho ulice na Suvorovovu.
„Bohužiaľ, táto rekonštrukcia neprinesie, podľa môjho názoru, zlepšenie dopravy. Naopak, úroveň života, verejného priestoru a bezpečnosť obyvateľov sa v tejto lokalite zníži,“ myslí si Jakub Kypus a poukazuje na to, že moderné dopravne riešenia v civilizovanom svete sa v mestskom prostredí navrhujú úplne inak.