Nedeľa, 5. júl, 2020 | Meniny má Cyril, MetodKrížovkyKrížovky

Železnice už vybrali zhotoviteľa veľkej prestavby železničnej infraštruktúry v okolí Žiliny

Železnice Slovenskej republiky prijali ponuku Združenia Pod Dubňom za vyše 323 milónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

(Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Dostavbu zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina má zabezpečiť Združenie Pod Dubňom na čele so spoločnosťou Strabag, s. r. o., Bratislava.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo verejnej súťaži prijali ponuku uvedeného uchádzača v objeme 323,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Projekt plánovaný na štyri roky chcú financovať s využitím peňazí Európskej únie.

Súvisiaci článok Hanbu Žiliny vynovia. Železničný podchod konečne zrekonštruujú Čítajte 

Železničiari informovali o výsledku vyhodnotenia ponúk vo Vestníku verejného obstarávania medzi dokumentmi tendra vyhláseného vlani v októbri, predpokladaná cena zákazky bola 353,75 mil. eur bez DPH.

Skryť Vypnúť reklamu

Víťazné združenie chcú vyzvať na predloženie návrhu zmluvy, ak proti tomuto rozhodnutiu nebudú uplatnené revízne postupy.

Ďalšími členmi úspešného združenia sú české spoločnosti Eurovia CS, a. s., Subterra, a. s., a AŽD, s. r. o., so sídlom v Prahe, tie majú na Slovensku svoje organizačné zložky. Na druhom mieste v tendri s tesným odstupom za víťazom skončila skupina Uzol Žilina s cenovou ponukou 328,1 mil. eur bez DPH. Skupinu vedie spoločnosť TSS Grade, a. s., ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., Porr, s. r. o., Váhostav-SK, a. s., (všetky so sídlom v Bratislave) a Elektrizace železnic Praha, a. s., Praha (na Slovensku majú organizačnú zložku). Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk bola najnižšia cena.

ŽSR rozdelili zákazku z dôvodu financovania a s tým spojeného časového hľadiska výstavby do dvoch sekcií. Na modernizáciu železničného úseku Váh - Varín - Strečno plánujú použiť peniaze z Výkonnej agentúry pre inovácie a siete (INEA), resp. cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF) a na prvú etapu dostavby zriaďovacej stanice a infraštruktúry v žilinskom uzle zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020. V súčasnom programovom období je možné vyčerpať peniaze Európskej únie do konca roka 2023.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tomto tendri začiatkom mája zastavil konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného, teda ŽSR, na základe námietok nemenovaného navrhovateľa, podaných v marci proti podmienkam uvedeným v iných dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky.

Skryť Vypnúť reklamu

Úrad pred rozhodnutím prerušil konanie za účelom získania odborného stanoviska, keďže na posúdenie objektívneho stavu veci bolo potrebné zodpovedať odborné otázky v súvislosti s verejným obstarávaním.

Navrhovateľ koncom apríla stiahol námietky v celom rozsahu späť a požiadal úrad, aby vydal rozhodnutie o zastavení konania. Navrhovateľ pri podaní námietok zložil kauciu v maximálnej výške 10-tisíc eur, po späťvzatí námietok a rozhodnutí úradu o zastavení konania 35 % z tejto sumy, teda 3 500 eur, sa stalo príjmom štátneho rozpočtu. Úrad vráti navrhovateľovi zvyšnú časť kaucie do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o námietkach.

"Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru v uzle Žilina, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridorou č. V Bratislava - Žilina - Čierna nad Tisou v rámci koridoru Dunaj - Rýn, resp. Balticko-adriatického koridoru," uviedol pri vyhlásení tendra hovorca ŽSR Michal Lukáč.

Skryť Vypnúť reklamu

"Modernizácia pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty, zvýšenia stupňa technickej vybavenosti, zabudovania moderných a progresívnejších prvkov, čím dôjde ku skvalitneniu a zlepšeniu jej technických parametrov, bezpečnosti a ukazovateľov ako celku," priblížil Lukáč. Celá stavba má dĺžku zhruba 14 kilometrov v smere východ - západ a 2,3 kilometra v smere sever - juh.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  2. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  3. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  4. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  5. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom
  7. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší
  8. Najrýchlejší dopravný prostriedok je bicykel
  9. Novým prezidentom FSOK sa stal Miroslav Kot
  10. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave
  1. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  2. Terasa upratovala s Kositom. Čistili Borovicový háj i Pľuvátko
  3. Štart sezóny F1 je za dverami
  4. Predajne Terno a KRAJ znižujú ceny desiatok produktov
  5. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie
  6. Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Hrdinovia bez potlesku
  9. Odvezte sa Ľadovým expresom spoznávať juh Slovenského raja
  10. Herec a dabér Pavel Soukup: můj test autokamery Mio MiVue 798
  1. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 21 234
  2. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 15 128
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 14 958
  4. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 14 893
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 11 025
  6. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 933
  7. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 224
  8. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 021
  9. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 9 644
  10. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme 8 909
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Železnice Slovenskej republiky, Vlaky

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

V Malej Fatre si poranil predlaktie český turista

Mužovi pomáhali horskí záchranári.

Ilustračné foto.

Pri obstaraní dopravného značenia po požiari na Rondli nezistila kontrola vážne nedostatky

Ak by nebolo treba konať rýchlo, mesto by našlo aj lacnejšieho dodávateľa.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?