Železnice už vybrali zhotoviteľa veľkej prestavby železničnej infraštruktúry v okolí Žiliny

Železnice Slovenskej republiky prijali ponuku Združenia Pod Dubňom za vyše 323 milónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

(Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Dostavbu zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina má zabezpečiť Združenie Pod Dubňom na čele so spoločnosťou Strabag, s. r. o., Bratislava.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo verejnej súťaži prijali ponuku uvedeného uchádzača v objeme 323,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Projekt plánovaný na štyri roky chcú financovať s využitím peňazí Európskej únie.

Súvisiaci článok Hanbu Žiliny vynovia. Železničný podchod konečne zrekonštruujú Čítajte 

Železničiari informovali o výsledku vyhodnotenia ponúk vo Vestníku verejného obstarávania medzi dokumentmi tendra vyhláseného vlani v októbri, predpokladaná cena zákazky bola 353,75 mil. eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Víťazné združenie chcú vyzvať na predloženie návrhu zmluvy, ak proti tomuto rozhodnutiu nebudú uplatnené revízne postupy.

Ďalšími členmi úspešného združenia sú české spoločnosti Eurovia CS, a. s., Subterra, a. s., a AŽD, s. r. o., so sídlom v Prahe, tie majú na Slovensku svoje organizačné zložky. Na druhom mieste v tendri s tesným odstupom za víťazom skončila skupina Uzol Žilina s cenovou ponukou 328,1 mil. eur bez DPH. Skupinu vedie spoločnosť TSS Grade, a. s., ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., Porr, s. r. o., Váhostav-SK, a. s., (všetky so sídlom v Bratislave) a Elektrizace železnic Praha, a. s., Praha (na Slovensku majú organizačnú zložku). Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk bola najnižšia cena.

ŽSR rozdelili zákazku z dôvodu financovania a s tým spojeného časového hľadiska výstavby do dvoch sekcií. Na modernizáciu železničného úseku Váh - Varín - Strečno plánujú použiť peniaze z Výkonnej agentúry pre inovácie a siete (INEA), resp. cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF) a na prvú etapu dostavby zriaďovacej stanice a infraštruktúry v žilinskom uzle zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020. V súčasnom programovom období je možné vyčerpať peniaze Európskej únie do konca roka 2023.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tomto tendri začiatkom mája zastavil konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného, teda ŽSR, na základe námietok nemenovaného navrhovateľa, podaných v marci proti podmienkam uvedeným v iných dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky.

SkryťVypnúť reklamu

Úrad pred rozhodnutím prerušil konanie za účelom získania odborného stanoviska, keďže na posúdenie objektívneho stavu veci bolo potrebné zodpovedať odborné otázky v súvislosti s verejným obstarávaním.

Navrhovateľ koncom apríla stiahol námietky v celom rozsahu späť a požiadal úrad, aby vydal rozhodnutie o zastavení konania. Navrhovateľ pri podaní námietok zložil kauciu v maximálnej výške 10-tisíc eur, po späťvzatí námietok a rozhodnutí úradu o zastavení konania 35 % z tejto sumy, teda 3 500 eur, sa stalo príjmom štátneho rozpočtu. Úrad vráti navrhovateľovi zvyšnú časť kaucie do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o námietkach.

"Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru v uzle Žilina, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridorou č. V Bratislava - Žilina - Čierna nad Tisou v rámci koridoru Dunaj - Rýn, resp. Balticko-adriatického koridoru," uviedol pri vyhlásení tendra hovorca ŽSR Michal Lukáč.

SkryťVypnúť reklamu

"Modernizácia pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty, zvýšenia stupňa technickej vybavenosti, zabudovania moderných a progresívnejších prvkov, čím dôjde ku skvalitneniu a zlepšeniu jej technických parametrov, bezpečnosti a ukazovateľov ako celku," priblížil Lukáč. Celá stavba má dĺžku zhruba 14 kilometrov v smere východ - západ a 2,3 kilometra v smere sever - juh.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  2. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  3. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  4. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  5. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  6. eFleet Day 2025: Poznáme program a prezentujúcich
  7. S Kauflandom môže pomôcť každý, štartuje zbierka potravín
  8. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom
  1. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  2. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  3. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  4. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  5. Knižnice získavajú novú príležitosť
  6. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 442
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 302
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 623
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 978
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 4 953
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 795
  7. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 577
  8. Vypite bar s ministrom, teraz za polovičnú cenu 4 433
  1. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  2. Otilia Horrocks: Flexibilná Európa : Slovensko OUT
  3. Elena Antalová: Slovenské správy nepozerám, uľavuje sa mi
  4. Vladimír Bojničan: Ako náboženský dogmatizmus pripravil pôdu pre dnešný dezinformačný chaos
  5. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  6. Vladimír Bojničan: Dieťa nie je majetok. Prečo musia byť jeho práva nadradené náboženskej slobode rodičov
  7. Jozef Javurek: Anamnéza, nielen Dunaj
  8. Roland Vizner: Americké clá na automobily a súčiastky zasiahnu najviac Nemecko a Slovensko. Ako utrpí slovenský export? 3/4 slovenského vývozu do USA tvoria autá.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 592
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 478
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 014
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 398
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 907
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 377
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 718
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 096
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Plagát sa nachádza na autobusovej zastávke.


9 h

V meste zasadal krízový štáb.


29. mar

Pofinálové emócie priamu z ľadu nám ponúkli obidvaja tréneri, strelec víťazného gólu Andrej Siakeľ, manažér Jaroslav Markovič a emotívnu bodku za sezónou dala legenda slovenského hokeja René Jarolín.


24 h

Rastislav Haroník býva vo vlastnom múzeu.


25. mar
  1. Michal Porubän: Bravoooó, naša neschopná vláda ide ďalej vraždiť (naše chovy).
  2. Otilia Horrocks: Flexibilná Európa : Slovensko OUT
  3. Elena Antalová: Slovenské správy nepozerám, uľavuje sa mi
  4. Vladimír Bojničan: Ako náboženský dogmatizmus pripravil pôdu pre dnešný dezinformačný chaos
  5. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  6. Vladimír Bojničan: Dieťa nie je majetok. Prečo musia byť jeho práva nadradené náboženskej slobode rodičov
  7. Jozef Javurek: Anamnéza, nielen Dunaj
  8. Roland Vizner: Americké clá na automobily a súčiastky zasiahnu najviac Nemecko a Slovensko. Ako utrpí slovenský export? 3/4 slovenského vývozu do USA tvoria autá.
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 592
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 478
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 23 014
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 398
  5. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 7 907
  6. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 7 377
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 718
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 6 096
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu