Železnice už vybrali zhotoviteľa veľkej prestavby železničnej infraštruktúry v okolí Žiliny

Železnice Slovenskej republiky prijali ponuku Združenia Pod Dubňom za vyše 323 milónov eur bez dane z pridanej hodnoty.

(Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Dostavbu zriaďovacej stanice Žilina-Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina má zabezpečiť Združenie Pod Dubňom na čele so spoločnosťou Strabag, s. r. o., Bratislava.

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vo verejnej súťaži prijali ponuku uvedeného uchádzača v objeme 323,4 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

Projekt plánovaný na štyri roky chcú financovať s využitím peňazí Európskej únie.

Súvisiaci článok Hanbu Žiliny vynovia. Železničný podchod konečne zrekonštruujú Čítajte 

Železničiari informovali o výsledku vyhodnotenia ponúk vo Vestníku verejného obstarávania medzi dokumentmi tendra vyhláseného vlani v októbri, predpokladaná cena zákazky bola 353,75 mil. eur bez DPH.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Víťazné združenie chcú vyzvať na predloženie návrhu zmluvy, ak proti tomuto rozhodnutiu nebudú uplatnené revízne postupy.

Ďalšími členmi úspešného združenia sú české spoločnosti Eurovia CS, a. s., Subterra, a. s., a AŽD, s. r. o., so sídlom v Prahe, tie majú na Slovensku svoje organizačné zložky. Na druhom mieste v tendri s tesným odstupom za víťazom skončila skupina Uzol Žilina s cenovou ponukou 328,1 mil. eur bez DPH. Skupinu vedie spoločnosť TSS Grade, a. s., ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., Porr, s. r. o., Váhostav-SK, a. s., (všetky so sídlom v Bratislave) a Elektrizace železnic Praha, a. s., Praha (na Slovensku majú organizačnú zložku). Jediným kritériom na vyhodnotenie ponúk bola najnižšia cena.

ŽSR rozdelili zákazku z dôvodu financovania a s tým spojeného časového hľadiska výstavby do dvoch sekcií. Na modernizáciu železničného úseku Váh - Varín - Strečno plánujú použiť peniaze z Výkonnej agentúry pre inovácie a siete (INEA), resp. cez Nástroj na prepájanie Európy (CEF) a na prvú etapu dostavby zriaďovacej stanice a infraštruktúry v žilinskom uzle zo zdrojov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020. V súčasnom programovom období je možné vyčerpať peniaze Európskej únie do konca roka 2023.

Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tomto tendri začiatkom mája zastavil konanie o preskúmanie úkonov kontrolovaného, teda ŽSR, na základe námietok nemenovaného navrhovateľa, podaných v marci proti podmienkam uvedeným v iných dokumentoch potrebných na vypracovanie ponuky.

SkryťVypnúť reklamu

Úrad pred rozhodnutím prerušil konanie za účelom získania odborného stanoviska, keďže na posúdenie objektívneho stavu veci bolo potrebné zodpovedať odborné otázky v súvislosti s verejným obstarávaním.

Navrhovateľ koncom apríla stiahol námietky v celom rozsahu späť a požiadal úrad, aby vydal rozhodnutie o zastavení konania. Navrhovateľ pri podaní námietok zložil kauciu v maximálnej výške 10-tisíc eur, po späťvzatí námietok a rozhodnutí úradu o zastavení konania 35 % z tejto sumy, teda 3 500 eur, sa stalo príjmom štátneho rozpočtu. Úrad vráti navrhovateľovi zvyšnú časť kaucie do 30 dní od právoplatnosti rozhodnutia o námietkach.

"Účelom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru v uzle Žilina, ktorý je súčasťou siete TEN-T a európskeho železničného koridorou č. V Bratislava - Žilina - Čierna nad Tisou v rámci koridoru Dunaj - Rýn, resp. Balticko-adriatického koridoru," uviedol pri vyhlásení tendra hovorca ŽSR Michal Lukáč.

SkryťVypnúť reklamu

"Modernizácia pozostáva z prestavby existujúcej železničnej dopravnej cesty, zvýšenia stupňa technickej vybavenosti, zabudovania moderných a progresívnejších prvkov, čím dôjde ku skvalitneniu a zlepšeniu jej technických parametrov, bezpečnosti a ukazovateľov ako celku," priblížil Lukáč. Celá stavba má dĺžku zhruba 14 kilometrov v smere východ - západ a 2,3 kilometra v smere sever - juh.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 008
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 973
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 124
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 437
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 235
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 837
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 624
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 476
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu