Nedeľa, 5. júl, 2020 | Meniny má Cyril, MetodKrížovkyKrížovky

MINÚTA PO MINÚTE: Ako zasiahla pandémia koronavírusu dve žilinské softvérové firmy?

Sledujete online diskusiu vydavateľstva Petitpress Pod rúškom informácií.

(Zdroj: MKREO)

Ako dve softvérové firmy postihla pandémia koronavírusu a ako na ňu dokázali zareagovať? Hoci sú KROS a HOUR dve samostatné IT firmy poskytujúce služby v oblasti personalistiky a miezd, v prospech verejného záujmu dokázali spolu komunikovať a spolupracovať.

Na otázky o aktuálnej situácii odpovedajú Marek Polic, garant ekonomických programov zo spoločnosti KROS a Peter Steinhübl, obchodný riaditeľ spoločnosti HOUR.

15:55 Keď sa spojíme, vieme spolupracovať, môžeme prekonať súčasnú zdravotnícku krízu. Zhodli sa hostia online diskusie.

Marek Polic: "Musíme ešte viac ako podnikateľský sektor spolupracovať. Musíme dodržiavať všetky pravidlá a pomaly púšťat ekonomiku."

Peter Steinhübl: "Podstatné je, aby sme boli zdraví. Dnes krízu relatívne dobre zvládame. Teraz sa ukáže, kto podniká s chrbtovou kosťou a myslí na blaho spoločnosti. Toto bude prečistenie ohňom. Táto situácia je na to, aby sme si uvedomili, že sú tu väčšie hodnoty ako tie, o ktoré sme sa strachovali na začiatku marca."

15:50 "Vytvorili sme homeoffice TV. Dvakrát do týźdňa pozývame ľudí, ktorí cez klasické internetové vysielanie zdieľajú svoje myšlienky, dávajú návody. Prvou bola téma, ako zvládnuť prácu z domu. Keď sa nevidíme a pracujeme z domu, podstatné je vedieť, na čom pracujeme. Homeoffice TV pomáha s jednoduchými návrhmi, ako môžu zamestnanci zvládať túto situáciu," hovorí o novom produkte spoločnosti HOUR Peter Steinhübl.

15:47 "Prišiel dopyt zo škôl, obchodné akadémie a univerzity nás požiadali, či môžeme poskytnúť online vzdelávacie systemy a my sme ich ponúkli" povedal Marek Polic na margo vzdelávacích systémov v spoločnosti KROS.

15:39 "Cítim, že online dostupnosť, aby som napríklad vedel čokoľvek vyfakturovať, rýchlo zistiť, čo potrebujem, na to sú systémy, ktoré rozvíjame. Toto je budúcnosť, aby som vedel urobiť, čo potrebujem, kdekoľvek," potvrdil Marek Polic. "Všetko smeruje k automatizácií, aby sa znížila byrokracia," doplnil.

15:34 Zapájame sa na rozvoji systému e-fakturácie, čo je výhoda nielen pre štát, ale aj pre podnikateľov, podobne ako e-kasa, hovorí Marek Polic.

15.26 "Dali sme podnet na Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny, aby umožnili súbeh práce a OČR. Nie je možné pracovať z domu a byť na OČR. Aj toto sa snažíme posúvať na ministerstva," hovorí Peter Steinhübl o tom, ako sa softwérové spoločnosti snažia aktívne komunikovať so štátom a na vylepšovaní jeho IT služieb, tak aby nemuseli občania prinášať na štátne úrady dokumenty.

"Ak by štát umožnil otvoriť svoje dáta, tak by sme vedeli bezpečne komunikovať cez mobilný telefón alebo počítač cez chránený prístup bez nutnosti nosiť čítačku občianskeho preukazu. Tak by sme mohli priamo komunikovať so štátom. Teraz keď je koronavírus, vidíme, aké je to podstatné, aby občan komunikoval s štátom s čo najmenšou byrokratickou záťažou."

15:22: "Sú firmy, ktoré sú postavené na rodinných vzťahoch, stretnutiach, môže sa stať, že sa firemný duch vo firme vytratí, ak by prešli na online komunikáciu" hovorí Marek Polic.

"Snažíme sa znížiť administratívnu záťaž, vtedy je priestor, aby osobne vedelo personálne oddelenie komunikovať so zamestnancami. Napríklad o tom, či je mzda dobre nastavená. Vtedy má ísť online komunikácia bokom. V administratívnych veciach však treba čo najviac automatizovať vzťahy," doplnil Peter Steinhübl.

15:17 Peter Steinhübl hovorí o e-personalistike. "Potrebujeme dostať výplatnú pásku, dnes už množstvo firiem posiela výplatnú pásku elektronicky. Čo sa týka komunikácie medzi personálnym oddelením a zamestnancami, tam cítime tlak, aby dáta prechádzali rýchlo. Keď zamestnanec si potrebuje zobrať úver v banke a komunikuje s bankou, a nemá možnosť prísť fyzicky do práce pre potvrdenie o príjme, v e-personalistike to môže urobiť online. Zo svojho počítača požiadá o potvrdenie, personálne oddelenie ho vydá a bezpečne pošle zákazníkovi," vysvetľuje.

"Dnes potrebuje zamestnáveteľ vedieť, kto pracuje z domu, kto je na OČR, či kto nemôže pracovať. Máme nástroje, ktoré umožňujú vidieť, kto pracuje, kto má PN, či OČR. Dnes sme ich optimalizovali a vieme ich pre zákazníka upraviť do jedného dňa."

15:13 "Otáčame sa ako firma na online svet. Je to stratégia a pôjdeme touto cestou. Mnoho ľudí rieši, ako viem pracovať z domu, ako viem pracovať z chaty. Naše ekonomické riešenia vieme umiestniť na cloud. Zákazník sa vie zo svojho počítača pracovať, aby vedel robiť z domu obchodné záležitosti, faktúry, robiť sklad," hovorí Marek Polic zo spoločnosti KROS.

"Vidíme na našich produktoch, že budúcnosť nemusí byť vo fyzickom "predávaní" si dokumentov."

15:07 Peter Steinhübl hovorí, že množstvo firiem si žiada softwérové riešenia pre prácu z domu.

"Už aj pred tým sa veľa vecí implementovalo na diaľku. Služby sú poskytované tak v cloudovom rozhraní, to znamená, že potrebujem len počítač a prístup na internet, ale veľa zákazníkov má nainštalované desktopové riešenia. To znamená riešenia, ktoré potrebujú server a infraštruktúru priamo vo firme. Tu sa snažíme pomáhať, aby mohli firmy komunikovať so zamestnancami na diaľku. Keď nie je zamestnanec vo firme, nie je až také jednoduché poslať nejaké dokumenty cez email, aby nám v online svete nelietalo množstvo osobných dát. U takých zákazníkov zavádzame online moduly, Sú to moduly, ktoré umožňujú posielanie dát v šifrovanej podobe a umožňujú zdieľanie osobných dát bez akéhokoľvek problému," naznačil obchodný riaditeľ spoločnosti HOUR.

Na siuáciu regovali tak, že pripravili online balík pre existujúcich zákazníkov, ktorí sú na serveroch a ďalšie pre zákazníkov, ktorí sú v cloudovom rozhraní.

"Koronavírus je výrazny priestor pre optimalizáciu a prechod na online systém. Keď odložíme rúška, vznikne diskusia, čo všetko treba, aby fungoval systém v online režime."

Marek Polic potvrdil, že tlak na online stúpa, aby sa dalo pracovať z každého miesta. "Musí to podporovať štát i Európska únia."

15:00 Marek Polic hovorí o tom, ako sa spoločnosť KROS "prepla" na home ooffice, a komunikujú tak medzi sebou i zákazníkmi. Investovali asi 3-4-tísíc eur do technológií. Čo sa týka tržieb, múdrejší budú v apríli. Od veľkých firiem cítia nižší dopyt. Pre stredné a malé firmy cítia obavy ako situácia dlho potrvá.

Peter Steinhübl potvrdil, že v spoločnosti HOUR už v novembri prešli na systém, ktorý umožňoval pracovať z domu. "V novembri sme spravili radikálne rozhodnutie, že sme sa ako firma preklopili do online režimu. Okolo 10. marca sme sa rozhodli, že väčšinu zamestnancov necháme doma, a vo firme je len pár ľudí. Preklopenie bolo rýchle a nemáme na to žiadne náklady. Z asi osemdesiatich pracovníkov pracujú vo firme asi traja - štyria zamestnanci. Obchod ide v rovine zotrvačnost, nové veci idú pomalšie, ale nemôžem povedať za marec, že sme v tržbách išli dole."

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  2. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií
  4. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark?
  5. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách
  6. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom
  7. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší
  8. Najrýchlejší dopravný prostriedok je bicykel
  9. Novým prezidentom FSOK sa stal Miroslav Kot
  10. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave
  1. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac
  2. Terasa upratovala s Kositom. Čistili Borovicový háj i Pľuvátko
  3. Štart sezóny F1 je za dverami
  4. Predajne Terno a KRAJ znižujú ceny desiatok produktov
  5. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie
  6. Tesco pomôže ľuďom v núdzi ešte viac
  7. Lokálne nákupy vo VIVO! Markete
  8. Hrdinovia bez potlesku
  9. Odvezte sa Ľadovým expresom spoznávať juh Slovenského raja
  10. Herec a dabér Pavel Soukup: můj test autokamery Mio MiVue 798
  1. Kedysi ovocie chutilo inak. Rozmanitosť sa zachovala na dedinách 21 234
  2. 15 miest v Grécku, na ktoré sú domáci najpyšnejší 15 128
  3. Za päť rokov chce mať päť reštaurácií 14 958
  4. Ťažšie sa vám dýcha? Možno máte vlhký dom 14 893
  5. Zmenia sa Vysoké Tatry na lunapark? 11 025
  6. Tieto chyby sú pri zateplení fasády najčastejšie – vyhnite sa im 10 933
  7. Magazín denníka SME: Leto v Čechách a na Morave 10 224
  8. Leto na Slovensku: Mimoriadny 48-stranový magazín týždenníkov MY 10 021
  9. Južný Cyprus: skvelá dovolenka až do skorej jesene 9 644
  10. Predáva top mäso, varuje pred reťazcami, kvalitu hľadá na farme 8 909
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

V Malej Fatre si poranil predlaktie český turista

Mužovi pomáhali horskí záchranári.

Ilustračné foto.

Pri obstaraní dopravného značenia po požiari na Rondli nezistila kontrola vážne nedostatky

Ak by nebolo treba konať rýchlo, mesto by našlo aj lacnejšieho dodávateľa.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?