ŽILINA. Žilinská radnica pripravila zmenu organizácie dopravy na sídliskách Vlčince, Solinky a Hájik ešte pred rokom. Zmena sa týkala parkovania dodávok a nákladných vozidiel, ktorých dĺžka presahuje päť metrov. Tie dostali zákaz. Majitelia dodávok ale nedostali žiadne náhradné riešenie, a tak parkujú dodávky, kde sa dá. To, či to malo pre parkovanie ako také nejaký efekt, bude radnica vedieť po prieskume, ktorý si dala vypracovať.
Systém zdieľaných bicyklov v Žiline končí, vráti sa opäť v apríli Čítajte„Do konca tohto roka budeme mať výsledky prieskumu statickej dopravy, ktorý mesto realizovalo v spolupráci so Stavebnou fakultou Žilinskej univerzity v Žiline. Mal by nám poskytnúť komplexný prehľad o parkovacích miestach v Žiline, o ich obsaditeľnosti počas dňa a v nočných hodinách,“ povedal Vladimír Miškovčík, hovorca mesta, s tým, že bez poznania skutočného počtu parkovacích miest a rozmerových možností komunikácií vedia problém parkovania v meste riešiť len parciálne. „O probléme s parkovaním dodávok a s nedostatkom parkovacích miest na sídliskách vieme a v rámci strategického riešenia parkovania v našom meste sa ním zaoberáme.“
Výsledky prieskumu
Podľa prieskumu, ktorý malo mesto k dispozícii v čase zavedení opatrenia na obmedzenie parkovania dodávok, parkovalo na sídliskách až 146 vozidiel s dĺžkou nad päť metrov v pracovné dni a 167 takýchto vozidiel počas víkendov. „Bezprostredne po osadení dopravných značiek, následnom preventívnom upozorňovaní vodičov v určitom časovom období, po ktorom mestská polícia pristúpila k prejednávaniu priestupkov, sa počet týchto priestupkov výrazne znížil,“ doplnil.