ŽILINA. Žilinská radnica pripravila zmenu organizácie dopravy na sídliskách Vlčince, Solinky a Hájik ešte pred rokom. Zmena sa týkala parkovania dodávok a nákladných vozidiel, ktorých dĺžka presahuje päť metrov. Tie dostali zákaz. Majitelia dodávok ale nedostali žiadne náhradné riešenie, a tak parkujú dodávky, kde sa dá. To, či to malo pre parkovanie ako také nejaký efekt, bude radnica vedieť po prieskume, ktorý si dala vypracovať.

„Do konca tohto roka budeme mať výsledky prieskumu statickej dopravy, ktorý mesto realizovalo v spolupráci so Stavebnou fakultou Žilinskej univerzity v Žiline. Mal by nám poskytnúť komplexný prehľad o parkovacích miestach v Žiline, o ich obsaditeľnosti počas dňa a v nočných hodinách,“ povedal Vladimír Miškovčík, hovorca mesta, s tým, že bez poznania skutočného počtu parkovacích miest a rozmerových možností komunikácií vedia problém parkovania v meste riešiť len parciálne. „O probléme s parkovaním dodávok a s nedostatkom parkovacích miest na sídliskách vieme a v rámci strategického riešenia parkovania v našom meste sa ním zaoberáme.“
Výsledky prieskumu
Podľa prieskumu, ktorý malo mesto k dispozícii v čase zavedení opatrenia na obmedzenie parkovania dodávok, parkovalo na sídliskách až 146 vozidiel s dĺžkou nad päť metrov v pracovné dni a 167 takýchto vozidiel počas víkendov. „Bezprostredne po osadení dopravných značiek, následnom preventívnom upozorňovaní vodičov v určitom časovom období, po ktorom mestská polícia pristúpila k prejednávaniu priestupkov, sa počet týchto priestupkov výrazne znížil,“ doplnil.