Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Pripravte hosťom dokonalý pobyt

Každý detail môže rozhodnúť o tom, ako sa bude u vás hosť cítiť.

Vzhľad hotelových izieb je jednou z vecí, na základe ktorých sa zákazníci rozhodujú.Vzhľad hotelových izieb je jednou z vecí, na základe ktorých sa zákazníci rozhodujú. (Zdroj: HORECA TEXTIL)

Blíži sa koniec roka, ktorý sa okrem tradičných príprav na Vianoce spája aj s rôznymi silvestrovskými zájazdmi, lyžovačkami, výletmi či pobytmi. Majitelia hotelov, penziónov, chát a ďalších ubytovacích prevádzok pripravujú svoje zariadenia na zvýšený prílev hostí. Pre mnohých je tento čas v rámci podnikania najúspešnejším v roku, preto mu venujú viac energie.
Aby hoteliéri uspokojili požiadavky svojich návštevníkov, musia spĺňať také štandardy, ktoré klient očakáva. Majiteľ ubytovacej jednotky si na pilieroch spokojnosti buduje dobré meno a rozširuje potenciálnu klientelu. Na čo všetko by mal teda myslieť? Prinášame niekoľko námetov, ako pripraviť návštevníkom čo najdokonalejší zážitok z pobytu.

Prečítajte si tiež: Vianočné trhy v Žiline oživí sedliacky dvor. Nebude klzisko, ani Big Jump Čítajte 

V prvom rade si musíte zadefinovať, aký typ hostí očakávate – či ide o partiu mladých ľudí, ktorí prišli za zábavou alebo o rodiny s deťmi, zájazd dôchodcov či športový kolektív. Majte na pamäti, že pre všetky skupiny by mal byť pripravený vhodný program, atrakcie, výlety do okolia, kultúrne vyžitie a v neposlednom rade aj strava. Iné menu bude konzumovať dospelý a iné dieťa. Pamätajte na každý detail a nezabudnite na prvý dojem, ktorý býva mimoriadne dôležitý. Preto klientov priateľsky privítajte, nachystajte im malý darček na začiatok či prípitok. Hostia to určite ocenia. Okrem toho budete mať u nich plusový bod a bezpochyby i dobrý pocit.

Ubytovanie majte čisté, izby dostatočne vyvetrané. Návštevník prichádza za oddychom, zbavte ho zbytočných nepríjemností pri prípadnej reklamácii. Hotelový textil musí byť čistý, rovnako tak prostredie izby a toalety. Nemenej dôležité sú napríklad hotelové obliečky, zdravotne nezávadný paplón, matrac či vankúše. Na prvý pohľad môže ísť o malé veci, no aj tie sú meradlom spokojnosti.

Odstráňte poruchy

Pred príchodom skontrolujte všetky prípadné nedostatky, ako sú napríklad poruchy okien, radiátorov, kúpeľne, WC a podobne. Ak sa nejaké vyskytnú, opravte ich ešte pred nasťahovaním hostí.

Po ich príchode dbajte a vyžadujte od svojich zamestnancov maximálnu prívetivosť a ochotu. Tá by mala byť u vás samozrejmosťou. Klientom vychádzajte v ústrety v ich požiadavkách. Na začiatku pobytu im predstavte podmienky ubytovania, aby ste sa vyhli zbytočným nedorozumeniam.

Ak prevádzkujete reštauráciu, môžete zostaviť klientom špeciálne menu k danému obdobiu – napríklad vianočná kapustnica, silvestrovská kačica a podobne. Nebojte sa experimentovať, pripraviť môžete aj niečo netradičné. Ľudia milujú prekvapenia. Aj tu myslíte na čistotu stolov, obrusov a primeranú výzdobu. Koncert živej hudby môže byť tým správnym vyvrcholením slávnostného večera.

Ak je súčasťou vášho hotela wellness, nenechávajte to iba na „suchý“ pobyt v bazéne či saune. Silvester vo vírivke, prípadne diskotéka v bazéne je tým pravým orechovým. Otvorený wellness bar je len čerešničkou na torte a pri takýchto oslavách by mal byť samozrejmosťou. Ale pozor. Majte na pamäti, že podobné akcie sú sviatočného charakteru, mnohí prichádzajú do hotela za oddychom, takže všetko pripravte tak, aby ste nerušili ostatných návštevníkov.

Bohaté raňajky a ďalší program

Každý ďalší deň začnite kvalitnými raňajkami. Tie naštartujú hosťa na celý deň. Ak nemajú klienti program, dajte im tipy na výlety do okolia, predstavte im obľúbené miesta pre kultúru, šport, prírodné pamiatky a podobne. V dobe internetu a neustáleho toku informácií zrejme budú mať prehľad o atrakciách v okolí, no osobným odporúčaním nič nepokazíte.

Neustála komunikácia

S hosťom neustále komunikujte, pýtajte si spätnú väzbu. Konštruktívnu kritiku berte ako jednu z ciest k vášmu napredovaniu. Otvorenosť a úprimnosť patria medzi dôležité pozitívne ľudské vlastnosti. Určite nimi nič nepokazíte, práve naopak. Keď sa pobyt klienta skončil, poďakujte za využitie vašich služieb a s úsmevom hosťa vyprevaďte.

Pre skúsených a kvalitných hoteliérov sú vyššie uvedené rady samozrejmosťou. Avšak ešte stále mnohí zabúdajú na základné prvky budujúce spokojnosť klientov. Len neustálym zlepšovaním služieb môžeme posúvať slovenský cestovný ruch dopredu a porovnávať sa s najlepšími krajinami. Niekedy to ešte pokrivkáva, avšak postupnými krokmi môžeme aj zo Slovenska urobiť ešte lepšiu turistickú krajinu. Pretože turistom rozhodne máme čo ponúknuť.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 268
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 225
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 9 874
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 940
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 935
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 098
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 611
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 495
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 457
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 614
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Wellness

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

FOTO: Pozrite si výhľady z rozhľadne v Divinke a neskutočnú zimnú idylku

Rozhľadna ponúka výhľady na Divinku, Žilinu i Hričovskú priehradu.

Cíti sa slabý, ale jeho stav sa zlepšuje. Biskupa Tomáša Galisa prepustili z nemocnice

Biskup oceňuje prácu celého zdravotníckeho personálu za ochotnú 24-hodinovú službu.

Žilinský biskup Tomáš Galis.

Žilinskí cestári najazdili za dva dni 24-tisíc kilometrov

Cestárov preverila prvá výraznejšia várka snehu počas tejto zimy.

Ilustračné foto.
Na dokončenie Tunela Višňové – Dubná skala prišli v decembri minulého roka tri súťažné ponuky

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Kam na Liptove počas lockdownu

Nápady na výlety sme rozdelili podľa okresov.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Už ste čítali?