Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Policajný experiment sa skončil. Semafory na Košickej opäť svietia

Podľa odborníkov je svetelné riadenie na križovatke s ulicou Pri celulózke nevyhnutné.

Na Košickej už opäť svietia semafory. Na Košickej už opäť svietia semafory. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Počas štyroch dní vypínali dopravní policajti mimoriadne zaťaženú križovatku Košickej ulice s ulicou Pri celulózke. V mieste sa stretáva hlavný ťah smerom z Martina na Bratislavu a cesta, ktorá vedie k vodnému diela a ďalej na Trnové a Rosinu. Policajti tvrdia, že v experimente im išlo o zvýšenie plynulosti dopravy. Dnes je však všetko po starom a semafory opäť svietia nepretržite.

„Semafor bol vypnutý na žiadosť Krajského dopravného inšpektorátu Krajského riaditeľstva Policajného zboru SR v Žiline, ale podľa novej žiadosti je už v normálnej prevádzke,“ vysvetlil za mesto Žilina jeho hovorca Vladimír Miškovčík.

Skryť Vypnúť reklamu

Štyri dni a dosť

Krajský policajný hovorca Radko Moravčík obhajuje krok polície tým, že hoci dopravní policajti na ceste prvej triedy medzi Dubnou skalou a Žilinou každodenne dohliadajú nad dopravou, v prípade potreby môžu vypnúť semafory na svetelne riadených križovatkách, alebo ich priamo riadia.

Potvrdil, že na križovatke s ulicou Pri celulózke už svetelná signalizácia funguje po starom. „Počas štyroch dní sa vypínala najmä z dôvodu zvýšenia plynulosti cestnej premávky na ceste I/18. V rannej špičke bol zlepšený prejazd touto križovatkou na hlavnom ťahu,“ tvrdí Radko Moravčík.

Prečítajte si tiež Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky Čítajte 

Bezpečnostné riziko

Dopravný analytik Ľubomír Palčák je presvedčený, že svetelné riadenie je na tejto križovatke nevyhnutné. Má význam pre plynulosť, ale najmä bezpečnosť vozidiel, ktoré vchádzajú alebo vychádzajú z cesty tretej triedy na ulici Pri celulózke.

Skryť Vypnúť reklamu

„Je treba si uvedomiť, že pri dopravne exponovanom úseku cesty I/18 je napojenie vozidiel z menej frekventovanej cesty tretej triedy v čase dopravných špičiek bez svetelnej signalizácie problémové a z dôvodu obmedzených rozhľadových pomerov predstavuje tento manéver bezpečnostné riziko,“ upozorňuje Palčák.

Vypnuté semafory by mohli priniesť pre vodičov z vedľajšej cesty čakanie v dlhých zápchach. „Vodiči na hlavnom dopravnom ťahu môžu mať dojem, že svetelná signalizácia znižuje plynulosť dopravy, avšak pre vodičov smerujúcich na cestu alebo z cesty III/2084 je toto opatrenie vnímané ako nevyhnutná podmienka pre dosiahnutie plynulosti dopravy v ich smere.“

Operatívne vypínanie

Ľubomír Palčák podotýka, že problémy nerobia semafory ako také, ale ich zlé nastavenie. „Problém plynulosti na križovatkách so svetelnou signalizáciou môže nastať v prípade nevhodne nastaveného signálneho plánu, ktorý neodráža reálne zaťaženie na jednotlivých vstupoch do križovatky a nie organizáciu. Svetelná signalizácia tak zabezpečuje istú mieru plynulosti na menej zaťažených vetvách križovatky na úkor zastavenia dopravy v hlavnom dopravnom smere s cieľom zvýšenia úrovne bezpečnosti celej križovatky.“

Skryť Vypnúť reklamu

Policajti, ktorí monitorujú priepustnosť žilinských ciest, môžu vypínanie semaforov riešiť aj operatívne. Jednak, keď treba zabezpečiť plynulosť cestnej premávky počas dopravných špičiek, prípadne v nočných hodinách a cez víkendy, keď nie je intenzita vozidiel vysoká.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na VŠEMvs získaš kvalitné štúdium v moderných priestoroch
  2. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  3. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny
  4. Táto pomôcka zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  5. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  6. Imunitnú bombu do tela dostanete vďaka Vitaglucanu
  7. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tracíciou!
  8. Máš dosť teórie a poučiek? Študuj, cestuj, pracuj a ži!
  9. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  2. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  3. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  5. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  6. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť
  8. Budúcnosť M&A v Európe
  9. Zdravá pečeň zlepšuje metabolizmus aj celkové zdravie
  10. Právo: Kto sú najväčší právnici a kde všade zostanú súdy
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 24 632
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 23 396
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 12 717
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 266
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 614
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 559
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 151
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 905
  9. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 813
  10. Oslávte nový rok v teple: Cestujte na Zanzibar úplne bezpečne 7 683
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Traja turisti zablúdili v Malej Fatre

Stratení turisti neutrpeli zranenia.

VII. ročník Kolokvia turistických informačných centier Slovenskej republiky

Kvôli opatreniam súvisiacim s pandémiou COVID-19 sa kolokvium konalo formou moderovaných rozhovorov s odborníkmi z praxe, ktoré sprístupnili na internete.

VIDEO: Žilina ide do veľkého europrojektu. Do ekológie investuje 1,3 milióna eur

O adaptácii Žiliny na zmenu klímy diskutoval aj primátor mesta.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Pri inštalácii vianočnej výzdoby v Mlynoch prišiel mladý muž o nohu

Pracovník spadol z výšky približne 20 metrov. Utrpel množstvo zranení.

Demänovská dolina už nevládze, na petíciu nie je neskoro

Nestíha elektrika, už ani zdroje pitnej vody.

Tragická nehoda na R1: Vodiča († 52) vymrštilo z auta

Nehoda sa stala na diaľničnom úseku medzi Zvolenom a Žiarom.

Už ste čítali?