Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Na Black Friday sa chystám mesiace, hovorí jeden z top spíkrov jedinečnej konferencie

Terrence Murphy, riaditeľ distribučnej siete spoločnosti John Lewis, zavíta do Žiliny na najväčšiu medzinárodnú konferenciu o doprave na Slovensku.

Terrence Murphy, riaditeľ distribučnej siete spoločnosti John Lewis, príde diskutovať na tému logistika počas medzinárodnej konferencie DOPRAVA 2019.Terrence Murphy, riaditeľ distribučnej siete spoločnosti John Lewis, príde diskutovať na tému logistika počas medzinárodnej konferencie DOPRAVA 2019. (Zdroj: John Robertson)

Je zodpovedným za národnú distribučnú sieť celej spoločnosti. Ako sám hovorí, logistika bola jeho kariérnou voľbou. Na medzinárodnej konferencii o doprave v Žiline 25. septembra bude prednášať o tom, ako sa vplyvom online obchodovania zmenili pomery predaja v spoločnosti, pre ktorú pracuje.

Čo ste študovali?

Vyštudoval som geografiu na CPC Aberystwyth vo Walese, keďže pochádzam z Cardiffu vo Walese. Magisterský titul v odbore doprava a logistika som získal na univerzite v Cranfielde. Vždy som sa zaujímal o logistiku, ktorá bola mojou voľbou počas celej kariéry.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako ste sa dostali do spoločnosti John Lewis? Kde a na akých pozíciách ste predtým pracovali?

K spoločnosti John Lewis som sa pripojil v roku 2008 ako generálny riaditeľ pre dopravu a doručovanie zákazníkom a v roku 2011 som bol menovaný za riaditeľa národnej distribúcie. Pred Johnom Lewisom som bol riaditeľom dodávky do domácností pre spoločnosť Dixon's / Currys, čo je popredný maloobchodný predajca elektroniky vo Veľkej Británii, škandinávskom regióne, Taliansku či Grécku.

Čo presne robíte? Ako vyzerá váš deň a s čím presne sa musíte počas dňa vysporiadať?

Väčšinu dňa venujem taktickému a strategickému plánovaniu, najmä plánovaniu na obdobie, kedy je predaj na vrchole, čo je od novembra do začiatku januára. Podnik je tvorený všetkými zamestnancami a partnermi, takže trávim čas aj s rôznymi zastupiteľskými orgánmi.

Skryť Vypnúť reklamu

Keďže online predaj má vplyv na rôzne oddelenia a rôznymi oddeleniami ako je IT oddelenie a oddelenie nákupu je ovplyvňovaný, musím stráviť 2 – 3 dni každý týždeň v našej centrále, aby som sa s ľuďmi z týchto oddelení spojil. Zvyčajne prichádzam do práce o 7:00 a odchádzam okolo 17:00, no počas obdobia vrcholiacich nákupov pracujem, bohužiaľ, sedem dní v týždni.

25. septembra vystúpite v Žiline na medzinárodnej konferencii o doprave, kde budete hovoriť aj o logistike spoločnosti John Lewis. Čo presne bude témou vašej prezentácie?

Hlavnou témou je vplyv online predaja na tradičného maloobchodníka, akým je John Lewis, najmä v oblasti dopravy a logistiky.

Prečo sa John Lewis líši od ostatných maloobchodníkov?

John Lewis je v súčasnosti najúspešnejším maloobchodným predajcom v Spojenom kráľovstve, pokiaľ ide o obchodovanie zamerané na zákazníka a zjednocovanie predaja a marketingu v rámci značky. Päťdesiat percent predaja je teraz online.

Skryť Vypnúť reklamu

Na transport, logistiku a doručenie využívate stále nové technológie, snažíte sa byť najrýchlejší a najbližšie k zákazníkovi. Dokáže sa aj spoločnosť ako John Lewis správať za takýchto podmienok ekologicky?

Udržateľnosť je obrovskou výzvou pre všetkých predajcov, ktorí svoje obchodovanie zameriavajú na uspokojenie potrieb zákazníka. Zákazníci čoraz viac požadujú dodávky v ten istý deň, ktoré si vyžadujú distribučné a realizačné centrá blízko koncentrácie dopytu a ďalšie vozidlá, aby uspokojili rastúci počet objednávok.

Zákazník si zvyčajne myslí, že to, čo robí značke alebo predajcovi úspech, je reklama. Môže v skutočnosti logistika priniesť maloobchodníkovi úspech? Môže logistika priniesť nových zákazníkov?

Pri dosahovaní úspechu značiek a maloobchodníkov je stále kľúčová reklama, ale logistika môže zohrávať úlohu najmä pri online predaji. Zákazníci požadujú čoraz väčší výber služieb, dodanie v nasledujúci deň alebo v rovnaký deň, požadujú objednanie online a odber na predajnom mieste, čo je pohodlné a jednoduché.

Taktiež očakávajú rýchle procesy vrátenia tovaru, najmä módnych doplnkov. Zjednodušiť tieto procesy umožňuje logistika. Rozsah dostupných produktov sa musí riadiť aj logistickou operáciou.

Za najvyťaženejšie predajné obdobie ste označili obdobie od novembra do začiatku januára. Je to kvôli vianočným objednávkam? Znamená to, že už aj teraz plánujete na november? Čo je možné naplánovať mesiace vopred?

Black Friday je v súčasnosti najrušnejším dňom online obchodu vo Veľkej Británii. Potom nasleduje Vianočné obdobie, po ktorom nasledujú januárové výpredaje, teda dva mesiace trvalej vysokej aktivity. Potrebujeme predpovedať predaj, naplánovať zdroje, ľudí, obaly, dopravu a tak ďalej.

Vysvetlili by ste, čo vo vašom slovníku predstavuje slovo logistika? My zákazníci nevidíme viac ako doručenie zásielky z bodu A do bodu B.

Logistika zahŕňa celý dodávateľský reťazec, od dovozu, skladovania, dopravy, dodania do obchodu a domov a vrátenia tovaru. Taktické plánovanie zaberie jeden až deväť mesiacov, strategické dlhšie.

Čo je najdôležitejšie kritérium, na ktoré musíte pri plánovaní myslieť? Je to rýchlosť? Je to tak, že rýchlejšie dodávate, máte spokojných zákazníkov? Keď to preženiem: smerujete k utopistickému modeluje, kedy si zákazník objedná a doručovateľ okamžite zazvoní pri jeho dverách?

Takmer. Zákazníci čoraz viac požadujú buď rýchlejšie dodávky alebo pohodlnejšie dodávky, ako napríklad objednanie cez internet a vyzdvihnutie v miestnom supermarkete. Musíme sa vyrovnať s nestabilným dopytom z hľadiska nákladov. To je kľúčová výzva.

Za každým „kliknutím“ objednávky nasleduje dlhý proces služieb. Zrýchľuje online obchod prácu vašich zamestnancov? Koľko pracovníkov riadite?

Online robí celú operáciu rýchlejšou a zložitejšou, to je pravda. Mám okolo 2000 stálych zamestnancov a ďalších 1500 počas vrcholového predaja.

Pracovali ste aj pre Whitbread, kde ste sa starali o logistiku nápojov a potravín. Je logistika tovaru, ktorý je potrebné uchovávať čerstvý, oveľa zložitejšia ako logistika napríklad módnych doplnkov?

Je to iný typ výzvy, ale nie taký komplexný ako to, čo robím teraz.

Ak chcete TERAZ využiť mimoriadnu akciu a získať vstupy na konferenciu do konca augusta o 30% lacnejšie, kliknite sem: Lístky

Podrobné info, kompletný program ako aj zoznam hostí nájdete na: www.mydoprava.sk

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 483
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 766
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 720
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 296
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 793
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 656
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 531
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 479
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 453
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Koronavírus: Odberné miesta v Žiline (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Žiline.

Antigénové testovanie na koronavírus SARS-CoV-2.

Menovec slovenskej národnej legendy chce s Bytčou skončiť do šiesteho miesta

Futbalistom mesta s viac ako jedenásťtisíc obyvateľmi jesenná časť absolútne nevyšla.

Mužstvo MFK Bytča pred začiatkom súťažného ročníka 2020/2021. Kapitán Juraj Jánošík v hornom rade druhý zľava.

Koronavírus: Odberné miesta v Bytči (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Bytči.

Ilustračná fotografia.

Koronavírus: Odberné miesta v Rajci (Celoplošné testovanie)

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Rajci.

Testovanie v Rajci

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Polícia pátra po Ľubošovi Blahovi

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

Frajeri jazdili autom po zamrznutej priehrade, prelomil sa ľad

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

V Trenčíne pribudne ďalšie záchytné parkovisko, bude bezplatné

Jeho kapacita nepresiahne 60 parkovacích miest.

Prehľad: Kde sa môžete dať otestovať

Ľudia môžu využiť aj testovacie miesta v blízkom okolí.

Už ste čítali?