Tender na dokončenie úseku D1 s tunelom Višňové vypíšu diaľničiari v auguste

Následne do konca tohto roka vyhlásia aj tendre na zhotoviteľa strediska správy a údržby, dodávateľa technológie a po dokončení prípravy aj súťaž na odpočívadlo Turie.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: NDS)

ŽILINA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vypíše novú súťaž na dokončenie výstavby hlavnej trasy úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové v auguste. Následne do konca tohto roka vyhlási aj tendre na zhotoviteľa strediska správy a údržby, dodávateľa technológie a po dokončení prípravy aj súťaž na odpočívadlo Turie.

Ako v stredu informovala NDS, cenu určia súťaže, celkové náklady na dostavbu odhaduje vo výške do 540 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Podpisy zmlúv predpokladá v roku 2020, následne budú obnovené práce na úseku. Do užívania motoristom by ho mali odovzdať v roku 2023, pôvodne mal byť dokončený v závere tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Súťažiť budú formou dialógu

Hlavná trasa diaľničného úseku D1 v dĺžke 13,5 kilometra vrátane tunela (7,5 km) sa bude súťažiť formou súťažného dialógu.

Prečítajte si tiež: Bytovku na žilinskom sídlisku Vlčince ničili vandali. Proti graffitom bojujú streetartom Čítajte 

"Odstránením väčšiny technologických prvkov zo súťaže na hlavnú trasu diaľnice a stavebnú časť tunela chceme eliminovať čo najviac rizík prípadného zdržania v súťaži na hlavnú trasu a tým dostať na stavbu silnú stavebnú firmu, resp. konzorcium v čo najkratšom čase," uviedol investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek.

Týmto chcú podľa neho docieliť čo najrýchlejšie obnovenie tých stavebných prác, ktoré sú na kritickej ceste pre dokončenie. "Takéto riešenie je výhodné, pretože zjednoduší súťaže len na stavebné práce na hlavnej trase diaľnice. Výhodou je aj predĺženie času na prípravu podkladov pre súťaže na technologické časti," dodal Hájek.

SkryťVypnúť reklamu

Práce sa začali v lete 2014

Ďalšie časti stavby, napríklad technológia, budú podľa NDS súťažené inou verejnou transparentnou formou podľa zákona o verejnom obstarávaní. Pôvodný zhotoviteľ úseku D1 s tunelom Višňové, taliansko-slovenské združenie Salini Impregilo - Dúha, nebol schopný za podmienok pôvodnej zmluvy pokračovať vo výstavbe, preto s ním NDS v marci ukončila kontrakt. Koncom júna združenie podpísalo protokol o opustení staveniska. Bývalý zhotoviteľ začal s prácami na úseku v lete 2014, práce mal dokončiť do decembra 2019 za zmluvnú cenu 409,8 mil. eur bez DPH.

Inventarizácia stavby je už dokončená, jej výsledky budú tvoriť súčasť súťažných podkladov na vypísanie súťaží. "V zmysle dohody a po vykonaní inventarizácie NDS uhradí združeniu Salini Impregilo - Dúha 24,8 mil. eur bez DPH. Táto suma zahŕňa platby za vykonané práce, cenu za zabudovateľný materiál a technologické zariadenia určené pre výstavbu, vyplatenie zádržného, cenu za projektovú dokumentáciu a inžiniersku činnosť," priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Mestským častiam sa podarilo presadiť projekty za tisícky eur Čítajte 

Združenie a NDS sa dohodli, že si svoje nároky zo zmluvy o dielo vysporiadajú mimo staveniska v rámci zriadenej nezávislej medzinárodnej komisie na riešenie sporov. Aktuálne prebieha posudzovanie prvého nároku zhotoviteľa, ktorý si nárokuje dodatočnú platbu za nepredvídateľné geologické podmienky v tuneli.

"NDS pripravila pre komisiu odpoveď na nárok zhotoviteľa a proces bude pokračovať tzv. híringom obidvoch strán na začiatku augusta. Komisia predpokladá rozhodnutie v tejto veci 13. septembra 2019," poznamenala Michalová s tým, že už beží vyplácanie podzhotoviteľov.

Dostavba financovaná zo zdrojov EÚ

Dostavba úseku D1 s tunelom Višňové bude financovaná zo zdrojov EÚ a je rozdelená na niekoľko častí. Dokončenie vetiev križovatky Lietavská Lúčka potrebných pre sprejazdnenie susedného úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka bude na základe výsledkov inventarizácie riešené formou dodatku k menovanému úseku.

"NDS aktuálne spracováva rozsah prác, ktoré budú predmetom dodatku k zmluve so združením," dodala Michalová. Podmienkou využitia európskych peňazí v súčasnom programovom období 2014 - 2020 je dokončenie stavby do roku 2023.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doprava
Odoberať tému

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  2. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  3. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  4. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  5. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  6. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  7. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  8. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  1. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov
  3. Riaditeľ Budvaru: Ľudia poznajú rozdiel. Poctivý ležiak chce čas
  4. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  5. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá
  6. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  8. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 11 211
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 10 116
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 9 227
  4. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 8 951
  5. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 410
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 6 500
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 3 950
  8. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 3 195
  1. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  2. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Ostrá
  4. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  5. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  6. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  7. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  8. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 849
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 803
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 094
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 152
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 917
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 908
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 182
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 935
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Vladimír Krátky: Konsolidácia verejných financií ? Predvolebná kampaň ?
  2. Timotej Opálek: Green Day - Viedeň / Wiener Stadthalle
  3. Irena Šimuneková: Ostrá
  4. Branko Štefanatný: Dve veci treba z ľudí vykoreniť
  5. Ivan Čáni: Demokrati, Demokrati – spôsobujete riadnu nočnú moru tejto Ficobande.
  6. Adam Austera: Prečo sú palivá na čerpacích staniciach drahšie: Požiare v Kanade, rusko-ukrajinský konflikt a iránska vojenská eskalácia ovplyvňujú trh s ropou
  7. Martin Turčan: Ústava nie je Biblia
  8. Lucia Kleštincová: Spojili sa z troch krajín, aby oslávili 40 rokov Schengenu spoločným piknikom na mieste bývalej železnej opony
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 849
  2. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 803
  3. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 12 094
  4. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 152
  5. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 917
  6. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 908
  7. Jozef Foltýn: Djokovič ešte stále nič nepochopil 7 182
  8. Rado Surovka: Nie dôchodcovia, ale Ficovlády zruinovali Slovensko 6 935
  1. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské.
  2. Marcel Rebro: Ukrajinský sniper: zabiť nepriateľa je bonus
  3. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  4. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  5. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  6. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  7. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  8. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu