Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Tender na dokončenie úseku D1 s tunelom Višňové vypíšu diaľničiari v auguste

Následne do konca tohto roka vyhlásia aj tendre na zhotoviteľa strediska správy a údržby, dodávateľa technológie a po dokončení prípravy aj súťaž na odpočívadlo Turie.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: NDS)

ŽILINA. Národná diaľničná spoločnosť, a. s. (NDS) vypíše novú súťaž na dokončenie výstavby hlavnej trasy úseku diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové v auguste. Následne do konca tohto roka vyhlási aj tendre na zhotoviteľa strediska správy a údržby, dodávateľa technológie a po dokončení prípravy aj súťaž na odpočívadlo Turie.

Ako v stredu informovala NDS, cenu určia súťaže, celkové náklady na dostavbu odhaduje vo výške do 540 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Podpisy zmlúv predpokladá v roku 2020, následne budú obnovené práce na úseku. Do užívania motoristom by ho mali odovzdať v roku 2023, pôvodne mal byť dokončený v závere tohto roka.

Skryť Vypnúť reklamu

Súťažiť budú formou dialógu

Hlavná trasa diaľničného úseku D1 v dĺžke 13,5 kilometra vrátane tunela (7,5 km) sa bude súťažiť formou súťažného dialógu.

Prečítajte si tiež: Bytovku na žilinskom sídlisku Vlčince ničili vandali. Proti graffitom bojujú streetartom Čítajte 

"Odstránením väčšiny technologických prvkov zo súťaže na hlavnú trasu diaľnice a stavebnú časť tunela chceme eliminovať čo najviac rizík prípadného zdržania v súťaži na hlavnú trasu a tým dostať na stavbu silnú stavebnú firmu, resp. konzorcium v čo najkratšom čase," uviedol investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek.

Týmto chcú podľa neho docieliť čo najrýchlejšie obnovenie tých stavebných prác, ktoré sú na kritickej ceste pre dokončenie. "Takéto riešenie je výhodné, pretože zjednoduší súťaže len na stavebné práce na hlavnej trase diaľnice. Výhodou je aj predĺženie času na prípravu podkladov pre súťaže na technologické časti," dodal Hájek.

Skryť Vypnúť reklamu

Práce sa začali v lete 2014

Ďalšie časti stavby, napríklad technológia, budú podľa NDS súťažené inou verejnou transparentnou formou podľa zákona o verejnom obstarávaní. Pôvodný zhotoviteľ úseku D1 s tunelom Višňové, taliansko-slovenské združenie Salini Impregilo - Dúha, nebol schopný za podmienok pôvodnej zmluvy pokračovať vo výstavbe, preto s ním NDS v marci ukončila kontrakt. Koncom júna združenie podpísalo protokol o opustení staveniska. Bývalý zhotoviteľ začal s prácami na úseku v lete 2014, práce mal dokončiť do decembra 2019 za zmluvnú cenu 409,8 mil. eur bez DPH.

Inventarizácia stavby je už dokončená, jej výsledky budú tvoriť súčasť súťažných podkladov na vypísanie súťaží. "V zmysle dohody a po vykonaní inventarizácie NDS uhradí združeniu Salini Impregilo - Dúha 24,8 mil. eur bez DPH. Táto suma zahŕňa platby za vykonané práce, cenu za zabudovateľný materiál a technologické zariadenia určené pre výstavbu, vyplatenie zádržného, cenu za projektovú dokumentáciu a inžiniersku činnosť," priblížila hovorkyňa NDS Michaela Michalová.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Mestským častiam sa podarilo presadiť projekty za tisícky eur Čítajte 

Združenie a NDS sa dohodli, že si svoje nároky zo zmluvy o dielo vysporiadajú mimo staveniska v rámci zriadenej nezávislej medzinárodnej komisie na riešenie sporov. Aktuálne prebieha posudzovanie prvého nároku zhotoviteľa, ktorý si nárokuje dodatočnú platbu za nepredvídateľné geologické podmienky v tuneli.

"NDS pripravila pre komisiu odpoveď na nárok zhotoviteľa a proces bude pokračovať tzv. híringom obidvoch strán na začiatku augusta. Komisia predpokladá rozhodnutie v tejto veci 13. septembra 2019," poznamenala Michalová s tým, že už beží vyplácanie podzhotoviteľov.

Dostavba financovaná zo zdrojov EÚ

Dostavba úseku D1 s tunelom Višňové bude financovaná zo zdrojov EÚ a je rozdelená na niekoľko častí. Dokončenie vetiev križovatky Lietavská Lúčka potrebných pre sprejazdnenie susedného úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka bude na základe výsledkov inventarizácie riešené formou dodatku k menovanému úseku.

"NDS aktuálne spracováva rozsah prác, ktoré budú predmetom dodatku k zmluve so združením," dodala Michalová. Podmienkou využitia európskych peňazí v súčasnom programovom období 2014 - 2020 je dokončenie stavby do roku 2023.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj matematika sa dá skrotiť
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  4. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  5. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  6. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  7. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  8. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  9. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  2. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  3. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  4. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  5. Nová služba v Pezinku – bezplatný zber elektroodpadu
  6. OFFICE ROKA 2020 poukáže na transformáciu pracovného prostredia
  7. V mlieku už nie sme sebestační. Čo sa musí zmeniť?
  8. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  9. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  10. Ako vybrať AKU reťazovú pílu
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 26 850
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 22 819
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 083
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 11 664
  5. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 624
  6. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 477
  7. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 065
  8. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 807
  9. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 7 776
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 717
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Doprava

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Doprava (Zvolen), Doprava (Senec), Diaľnice, Slovenské tunely

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Ilustračné foto.

Traja turisti zablúdili v Malej Fatre

Stratení turisti neutrpeli zranenia.

VII. ročník Kolokvia turistických informačných centier Slovenskej republiky

Kvôli opatreniam súvisiacim s pandémiou COVID-19 sa kolokvium konalo formou moderovaných rozhovorov s odborníkmi z praxe, ktoré sprístupnili na internete.

VIDEO: Žilina ide do veľkého europrojektu. Do ekológie investuje 1,3 milióna eur

O adaptácii Žiliny na zmenu klímy diskutoval aj primátor mesta.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

FOTO: Po obrovských tolstolobikoch prišli na rad skutoční králi priehrady Ružiná

Vo vodnom diele Ružiná prebieha už štvrtý deň záchranný odlov rýb.

Pri inštalácii vianočnej výzdoby v Mlynoch prišiel mladý muž o nohu

Pracovník spadol z výšky približne 20 metrov. Utrpel množstvo zranení.

Demänovská dolina už nevládze, na petíciu nie je neskoro

Nestíha elektrika, už ani zdroje pitnej vody.

Záchranné zložky pomáhali pri dvoch vážnych dopravných nehodách v okrese Prievidza

Nehoda medzi obcou Nedožery-Brezany a Prievidzou skomplikovala dopravu v Prievidzi aj Bojniciach.

Už ste čítali?