Utorok, 27. júl, 2021 | Meniny má BoženaKrížovkyKrížovky

V Žilinskom kraji sa rozbieha viacero inovatívnych projektov, hovorí Peter Pobeha

SAD Žilina pokračuje v technológiách, ktoré už boli viackrát predstavené. Ide napríklad o elektronizáciu systému verejnej dopravy.

Generálneho riaditeľa SAD Žilina Petra Pobehu "spovedajú" redaktorky Magdaléna Pluchová (vľavo) a Dominika Mariňáková.Generálneho riaditeľa SAD Žilina Petra Pobehu "spovedajú" redaktorky Magdaléna Pluchová (vľavo) a Dominika Mariňáková. (Zdroj: RADOSLAV BLAŽEK)
Načítavam video...

Vydavateľstvo Petit Press aj v tomto kalendárnom roku pokračuje v diskusiách MY s vami. V spolupráci s agentúrou M KREO sme s diskusným fórom na tému Smart cities premiérovo zavítali do Bytče.

Po zaujímavej diskusii sme vyspovedali Petra Pobehu, predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa spoločnosti SAD Žilina, ktorý nám prezradil novinky týkajúce sa hromadnej dopravy v Žilinskom kraji.

Ako vnímate smart technológie a akým spôsobom s nimi pri vašej práci prichádzate do kontaktu?

– Smart technológie sú v súčasnosti aktuálna téma v rámci komunikácie na úrovni miest. Ja zastupujem dopravný sektor a takéto technológie sa nás dotýkajú z hľadiska cestnej infraštruktúry, čiže do akej miery je možné zvýšiť priepustnosť komunikácií či križovatiek. Ale aj z hľadiska statickej dopravy, čiže ako sa dá riešiť parkovanie modernými technológiami tak, aby boli naozaj efektívne využívané jednotlivé parkovacie miesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Aké novinky evidujete v tomto regióne?

– Bytča je súčasťou Žilinského kraja. Myslím si, že ten je v tejto veci dosť inovatívny a konkrétne v meste Žilina sa momentálne realizuje projekt inteligentných križovatiek. Malo by to podporiť verejnú dopravu a uprednostniť jej vozidlá na križovatkách na úkor individuálnej dopravy. Takisto sa v Žiline rozbieha projekt cyklodopravy, sharovanie bicyklov. To je takisto jeden zo spôsobov, ako sa dá moderne pristupovať k doprave.

Čo sa týka našej spoločnosti, pokračujeme v technológiách, ktoré už boli viackrát predstavené. Ide o elektronizáciu systému verejnej dopravy, či už informačnými panelmi osadenými v autobusoch, alebo aktivitou na Facebooku či Instagrame, kde nám stále stúpa návštevnosť.

Zmenilo sa niečo z hľadiska verejnej dopravy aj v Bytči?

Skryť Vypnúť reklamu

– Vo verejnej doprave v Bytči sme rozhodujúcim dopravcom. Prímestská doprava do Bytče je vedená hviezdicovitým spôsobom a je zabezpečená práve našimi vozidlami. Cestujúci sú teda priamo konfrontovaní so spomínanými technológiami. Na začiatku tohto roka sme na autobusovej stanici v Bytči osadili informačné tabule, ktoré cestujúcich informujú o príjazde konkrétneho autobusu v reálnom čase. Ak ide autobus zo Žiliny do Kolárovíc, ale niekde v Žiline mešká kvôli zápcham, cestujúci vie, že autobus príde o päť minút neskôr. Má informáciu, že doprava je zabezpečená.

V Bytči sme sa sústredili na projekt autobusovej stanice, ktorá bola naším dielom. Je to už viac ako desať rokov, ale je to moderný autobusový terminál, ktorý môže byť príkladom, ako môžu vyzerať autobusové terminály aj v iných mestách. Čo sa týka ostatných miest, v prvom rade zabezpečujeme prímestskú dopravu a rôznymi technológiami uľahčujeme jej využitie.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  3. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  4. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  5. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  9. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  3. Slovník investora 07: Bitcoin a jeho úloha v portfóliu investora
  4. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  5. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  6. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  7. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú
  8. Lenivý brunch s Muchom
  9. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu
  10. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 10 145
  2. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 7 005
  3. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 766
  4. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 4 306
  5. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 4 269
  6. Nekoná štát, začali súkromní investori. Sociálne byty sa stávajú 3 979
  7. Od Česka až po Jadran 3 808
  8. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 109
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 3 087
  10. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu 2 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Futbalový tréner upozorňuje svojimi statusmi na nebezpečenstvo ocherenia COVID-19.


9 h
Futbalisti Višňového (v červenom) nestačili doma na Makov a prehrali 0:3.

Sumár predkola Slovenského pohára.


a 1 ďalší 9 h
Keď sa zmení hodnota vášho majetku, môže sa veľmi rýchlo stať, že váš dom a domácnosť nie je poistená na správnu sumu.

Toto leto je opäť dôkazom, že aj v našich zemepisných šírkach sa vyčíňaniu ničivých prírodných živlov nevyhneme a čo ďalšie prinesie budúcnosť, nik nevie. Poistenie majetku sa preto stáva témou, o ktorej sa hovorí stále viac.


4 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Viacero ciest zostalo neprejazdných. Obec vyhlásila tretí stupeň povodňovej aktivity.


TASR 18 h

Pôvodný vlastník zomrel v roku 1978.


18 h

Voda zaliala viaceré domy a podmyla cesty. Starosta odhadol škody na státisíce eur. Do obce smerujú ťažké mechanizmy.


13 h

Oheň zachvátil štyri zásobníky, v ktorých je uhlie, koks, drevná štiepka a ruda.


25. júl

Už ste čítali?