Do vozidlového parku mesta pribudli dva elektrobusy

Do vozidlového parku Dopravného podniku mesta Žiliny pribudli dva nové elektrobusy.

Do vozového parku pribudli dva elektrobusy. Do vozového parku pribudli dva elektrobusy. (Zdroj: ARCHÍV MESTO )

ŽILINA. Do vozidlového parku Dopravného podniku mesta Žiliny (DPMŽ) pribudli v stredu dva nové elektrobusy, ktoré budú premávať na linkách mestskej hromadnej dopravy (MHD) 20, 22, 24, 26 a 30. Na Námestí Andreja Hlinku ich uviedli do prevádzky primátor Žiliny Peter Fiabáne a riaditeľ DPMŽ Ján Barienčík.

Prečítajte si tiež: Ľudia bez domova si aj tento rok vychutnajú štedrovečernú večeru Čítajte 

"Je to darček pre všetkých Žilinčanov a verím, že komfort, ktorý budú tieto dopravné prostriedky poskytovať, ocenia aj cestujúci. Mesto Žilina sa stáva jedno z najzelenších miest na Slovensku v oblasti MHD. Takýmto spôsobom postupne zvyšujeme povedomie spoločnosti o potrebe využívania MHD, ako aj alternatívnych druhov dopravy, medzi ktoré elektrický pohon, a to najmä v dopravných prostriedkoch, určite patrí," zdôraznil Fiabáne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dodávkou dvoch nových elektrobusov sa zavŕšila obnova vozidlového parku autobusov DPMŽ, ktorá začala v roku 2014. "Počas štyroch rokov pribudlo na žilinských cestách 19 nízkopodlažných autobusov s dieslovým pohonom, 16 nízkopodlažných autobusov s hybridným pohonom a spomínané dva elektrobusy, ktoré svojou jedinečnosťou a použitými technológiami predstavujú technologický vrchol nášho vozidlového parku. Neprodukujú žiadne emisie, a tak aj my pomáhame skvalitniť čistotu ovzdušia v našom meste. Zároveň finišujeme s obnovou trolejbusov, kde sme dali do prevádzky už 30 kusov. Ďalších 12 príde do Žiliny v tomto týždni a v januári," uviedol Barienčík.

Nové elektrobusy typu Škoda Perun 26SH01 sú podľa hovorkyne mesta Žilina Barbory Zigovej dlhé 12 metrov, nízkopodlažné, plne klimatizované, vybavené kamerovým systémom a elektronickým počítaním cestujúcich. "Nechýba v nich pripojenie na wifi, USB nabíjačky či digitálna rádiostanica. Maximálna obsaditeľnosť elektrobusu je 73 osôb, pričom 28 miest je na sedenie a 45 miest na státie. Dojazd vozidiel je na jedno nabitie minimálne 100 kilometrov (km), pri priebežnom nabíjaní do 300 km," dodala hovorkyňa mesta Žilina.

SkryťVypnúť reklamu

Nákup elektrobusov bol financovaný z fondov Európskej únie v rámci Integrovaného regionálneho operačného programu. Investícia vo výške 1.149.200 eur zahŕňa okrem nákupu vozidiel vybudovanie dvoch nabíjacích staníc. Mesto Žilina spolufinancovalo projekt piatimi percentami.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 862
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 026
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 231
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 266
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 119
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 108
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 302
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 785
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 896
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 828
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 753
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 427
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 323
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 302
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 785
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 896
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 828
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 753
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 427
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 323
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu