Cyklodoprava v Žiline sa stáva čoraz obľúbenejšou

Ešte pred tromi týždňami nebol na cyklotrase asfalt a na chodníkoch položená dlažba, dnes už slúžia obyvateľom.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: RB)

Mesto Žilina je o krok bližšie k trendom európskych metropol, kde je cyklodoprava súčasťou verejného života ľudí. K jestvujúcim cyklotrasám pribudlo približne 440 metrov trasy pre cyklistov na Vlčincoch, v tom istom úseku aj 470 m chodníka pre peších a okolo 240 metrov oboch trás na sídlisku Solinky. Zhotoviteľom všetkých úsekov je spoločnosť FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby, a. s., ktorá v pondelok oficiálne odovzdala hotové dielo s viac ako dvojtýždňovým predstihom.

Neočakávané situácie riešili promptne

Ako nám povedal stavbyvedúci Róbert Šotkovský, stavenisko prevzali len 6. septembra tohto roka a celý projekt pozostával z troch objektov – chodníka pre peších a cyklotrasy na Vlčincoch a oboch trás súčasne na sídlisku Solinky. „Oproti projektu, ktorý bol navrhnutý niekoľko rokov dozadu, bol menší nesúlad s reálnym stavom. Ten sa týkal porastov a stromov, ktoré za ten čas vyrástli a v projekte sa s nimi logicky nepočítalo,“ vysvetľuje. Aby nedošlo k výrubu desiatky javorov, museli cyklotrasu aj chodník na Solinkách posunúť o pol metra. „Musíme povedať, že komunikácia s mestom bola bezproblémová. Takéto neočakávané situácie sme promptne vyriešili bez akéhokoľvek pozdržania stavby,“ hovorí Šotkovský.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lesopark získava novú tvár

S výraznými problémami sa počas výstavby nestretli. „Terénnych úprav na Vlčincoch bolo viac, našťastie, nám počasie prialo a až na pár búrok sme sa s rozblateným terénom veľmi netrápili.“ Celá oblasť lesoparku je teraz pekne presvetlená. Lepšiu viditeľnosť si v tomto úseku pochvaľujú aj chodci, ale najmä vodiči. „Splanírovali sme terén, vyčistili ho od zarastených krovín, aby lesopark získal novú tvár. Žiaľ, odkryli sme aj nepeknú stránku časti lesoparku. Mnohé spílené stromy sme síce odviezli, ale v okolí ich ešte stále mnoho ostalo,“ priznáva. Naopak, na Solinkách veľa terénnych úprav nebolo. „Zlikvidovali a vytrhali sme pôvodné chodníky, ktoré sme rozšírili o cyklotrasu. Tento úsek bol však na prácu náročnejší, pretože ide o rušné sídlisko. Výstavbu sme ale plánovali tak, aby bola časť chodníka vždy prístupná a občania tak nemuseli prechádzať po ceste,“ pokračuje a zároveň dodáva, „mrzí nás, že aj napriek našej snahe, aj snahe mesta Žilina sa nepodarilo doriešiť malý úsek, ktorý tvorí nevysporiadaná časť chodníka. Mesto síce vyčlenilo sumu na povrchovú úpravu tohto nešťastného úseku, ktorá by nepokryla náklady. Aj z našej strany bola ochota rozdiel dofinancovať, no nakoniec sa od tejto varianty upustilo. Predsa len, ide o súkromný pozemok a nikto nechcel vziať na seba to riziko, že by sa majitelia ozvali, aj keď by sme túto časť chodníka bez ich súhlasu skultúrnili.“

SkryťVypnúť reklamu

Minimalizujú dopad na životné prostredie

Každá takáto stavba je zásahom do života obyvateľov. Ani táto sa nezaobišla bez negatívnych reakcií ľudí. Stalo sa tak pri úplnej uzávere lávky, spájajúcej Solinky s Hlinami. „V tomto úseku predtým žiadny chodník nebol. Pre práce sme museli lávku uzavrieť na desať dní, čo určite obyvateľov potrápilo, vydržali však a verím, že skvalitnené prostredie ocenia,“ uvádza stavbyvedúci, ktorý sa dočkal aj pozitívnych slov na priebeh výstavby. Tŕňom v päte ostáva rozpadávajúci sa most, pred ktorým chodník a cyklotrasa končí. Práve spoločnosť FIRESTA-Fišer je špecialistom na mostné objekty, pred pár mesiacmi napríklad odovzdali úplne nový most, spájajúci obce Kysucký Lieskovec a Lodno. „Nešlo by o náročnú rekonštrukciu, aj keď trolejové vedenie, ktoré ide popod tento objekt, by si vyžadovalo špeciálne práce a hlavne odstávku, aby sme osanovali piliere a vymenili sa protidotykové prekážky, čo však vieme efektívne zrealizovať. Takéto práce sa dajú urobiť aj počas nočných hodín, kedy by sa minimalizoval dopad na život obyvateľov a rovnako by sa znížil dopad aj na životné prostredie. Z nášho pohľadu by teda o nič náročné určite nešlo,“ dodáva odborník.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: VTA

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 861
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 022
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 454
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 229
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 270
  6. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 127
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 103
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 486
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 275
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 864
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 826
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 776
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 422
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 321
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 275
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 771
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 15 864
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 826
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 776
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 422
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 321
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 062
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu