Piatok, 25. jún, 2021 | Meniny má TadeášKrížovkyKrížovky

Žilinská nemocnica po rokoch neskončila posledná, čo na to pacienti

Nemocnica v Žiline podľa INEKO zaostáva v kvalite starostlivosti a spokojnosti pacientov. V transparentnosti si, naopak, polepšila.

Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline. Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline. (Zdroj: ALEXANDRA JANIGOVÁ )

ŽILINA. Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline obsadila v poslednom rebríčku Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) deviatu priečku z jedenástich hodnotených štátnych univerzitných a fakultných nemocníc. Nemocnici sa tak po dvoch rokoch podarilo konečne dostať z poslednej priečky. Aj napriek tomu však v hodnotení pacientov stále zaostáva.

Problémom je dlh

„Veľmi nás teší, že sa nemocnica konečne posunula v rebríčku hodnotenia kvality zdravotnej starostlivosti a ekonomických ukazovateľov vyššie. Samozrejme, nedokážeme sa hneď dostať zdola úplne nahor. Tlačíme pred sebou vysoký modernizačný a prevádzkový dlh, dôležité je, že sme vykročili správnym smerom,“ reaguje na hodnotenie generálny riaditeľ nemocnice Igor Stalmašek.

Skryť Vypnúť reklamu

Hodnotenie nemocníc INEKO je podľa neho vo svojej podstate veľmi dobrým a zmysluplným projektom, je ale dôležité zdôrazniť, že niektoré ukazovatele nemusia byť úplne v súlade s reálnymi dátami nemocníc. „Aj preto aktuálne preverujeme všetky medicínske indikátory, aby sme vedeli posúdiť hodnotenie.“

Už minulý rok upozorňovali, že je dôležité, aby sa mohli nemocnice ešte pred zverejnením vyjadriť k jednotlivým číslam a dostať možnosť porovnať metodiku výpočtov. „Údaje totiž autori rebríčka čerpajú od poisťovní bez toho, aby sme čísla porovnali a prípadne opravili nesprávne podklady.“

Prečítajte si tiež: V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac Čítajte 

Myslí si, že ani metodika pri spokojnosti pacientov nie je úplne správna.
„Dotazníky oslovujú minimum pacientov. Tento rok bolo v každej nemocnici vyhodnotených približne 200 dotazníkov, u nás 190. Za rok v žilinskej nemocnici hospitalizujeme 30-tisíc pacientov, ak poisťovne získali informácie od dvoch stoviek z nich, je to naozaj slabá výpovedná hodnota,“ myslí si riaditeľ.

Skryť Vypnúť reklamu

Urobili si vlastný prieskum

Aj to bol dôvod, prečo si v nemocnici urobili vlastné dotazníky. „U nás robíme vlastné dotazníkové šetrenie a za minulý rok sa nám podarilo osloviť až 2 368 pacientov. Otázky sme prispôsobili hodnoteniu INEKO a za minulý rok bola spokojnosť na úrovni 93,37 percent,“ znie agument vedenia, že toto hodnotenie je pre nemocnicu relevantnejšie a pri posudzovaní vychádzajú najmä z neho. „Každú sťažnosť overujeme a snažíme sa nastaviť opatrenia na zlepšenie v jednotlivých oblastiach.“ V indexe transparentnosti sa, naopak, stali najväčším skokanom a treťou najlepšou nemocnicou v hodnotení. „Myslím si, že robíme maximum, aby sme žilinskú nemocnicu otvorili verejnosti a umožnili väčšiu kontrolu procesov, ktoré v nej prebiehajú.“

Skryť Vypnúť reklamu

Prijali nový etický kódex pre zamestnancov, na webe zverejňujú údaje o ročnom hospodárení, efektívnosti a tiež všetky zmluvy či faktúry. Do hodnotenia vstupovalo celkovo päť združených ukazovateľov – spokojnosť pacientov, kvalita poskytovanej zdravotnej starostlivosti, hospodárenie, transparentnosť a po prvýkrát aj náročnosť diagnóz pacientov. Až 45 percent na celkovom hodnotení tvorí kvalita poskytovanej starostlivosti, dáta pochádzajú z údajov zdravotných poisťovní.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  2. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  3. Česi pod Tatrami šijú tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  7. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  8. Desať najkrajších pláží na Korfu
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Viete, prečo by nás mala zaujímať ochrana biodiverzity?
  1. Desať najkrajších pláží na Korfu
  2. Úspešná budúcnosť začína štúdiom na FMMR TUKE
  3. Vážení poslanci, to naozaj?
  4. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  5. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  6. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  7. Vážení poslanci, to naozaj?
  8. Koniec čakania na kuriéra
  9. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  10. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  1. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 574
  2. Stiahnite si stovky e-kníh 6 031
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 5 894
  4. Vážení poslanci, to naozaj? 4 592
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 4 420
  6. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 644
  7. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 3 448
  8. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 436
  9. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 3 070
  10. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 2 945
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Jakub Merešš v drese BK Pardubice.

Jakub Merešš má za sebou prvý zahraničný angažmán.


9 h

Päť sestier bolo vedením nemocnice zaradených do siene slávy.


13 h

Hmotná škoda bola predbežne vyčíslená na 31-tisíc eur.


15 h
Szilárd Németh v relácii MY športujeme.

Pozrite si exkluzívny rozhovor v relácii MY športujeme.


20 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragická dopravná nehoda uzatvorila rýchlostnú cestu. Policajti pripomínajú, čo robiť, ak vás na diaľnici sklame auto.


a 1 ďalší 22. jún

Zástupcovia ministerstva aj poľovníkov tvrdia, že pomôcť môže radikálne zníženie stavov diviačej zveri.


23. jún

Vodič pravdepodobne nedal prednosť autu, ktoré išlo po hlavnej ceste.


16 h

Chata Ostré roky chátrala. Dostala však novú nádej.


23. jún

Už ste čítali?