Žilinská nemocnica po rokoch neskončila posledná, čo na to pacienti

Nemocnica v Žiline podľa INEKO zaostáva v kvalite starostlivosti a spokojnosti pacientov. V transparentnosti si, naopak, polepšila.

Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline. Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline. (Zdroj: ALEXANDRA JANIGOVÁ )

ŽILINA. Fakultná nemocnica s poliklinikou v Žiline obsadila v poslednom rebríčku Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy (INEKO) deviatu priečku z jedenástich hodnotených štátnych univerzitných a fakultných nemocníc. Nemocnici sa tak po dvoch rokoch podarilo konečne dostať z poslednej priečky. Aj napriek tomu však v hodnotení pacientov stále zaostáva.

Problémom je dlh

„Veľmi nás teší, že sa nemocnica konečne posunula v rebríčku hodnotenia kvality zdravotnej starostlivosti a ekonomických ukazovateľov vyššie. Samozrejme, nedokážeme sa hneď dostať zdola úplne nahor. Tlačíme pred sebou vysoký modernizačný a prevádzkový dlh, dôležité je, že sme vykročili správnym smerom,“ reaguje na hodnotenie generálny riaditeľ nemocnice Igor Stalmašek.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hodnotenie nemocníc INEKO je podľa neho vo svojej podstate veľmi dobrým a zmysluplným projektom, je ale dôležité zdôrazniť, že niektoré ukazovatele nemusia byť úplne v súlade s reálnymi dátami nemocníc. „Aj preto aktuálne preverujeme všetky medicínske indikátory, aby sme vedeli posúdiť hodnotenie.“

Už minulý rok upozorňovali, že je dôležité, aby sa mohli nemocnice ešte pred zverejnením vyjadriť k jednotlivým číslam a dostať možnosť porovnať metodiku výpočtov. „Údaje totiž autori rebríčka čerpajú od poisťovní bez toho, aby sme čísla porovnali a prípadne opravili nesprávne podklady.“

Prečítajte si tiež: V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac Čítajte 

Myslí si, že ani metodika pri spokojnosti pacientov nie je úplne správna.
„Dotazníky oslovujú minimum pacientov. Tento rok bolo v každej nemocnici vyhodnotených približne 200 dotazníkov, u nás 190. Za rok v žilinskej nemocnici hospitalizujeme 30-tisíc pacientov, ak poisťovne získali informácie od dvoch stoviek z nich, je to naozaj slabá výpovedná hodnota,“ myslí si riaditeľ.

SkryťVypnúť reklamu

Urobili si vlastný prieskum

Aj to bol dôvod, prečo si v nemocnici urobili vlastné dotazníky. „U nás robíme vlastné dotazníkové šetrenie a za minulý rok sa nám podarilo osloviť až 2 368 pacientov. Otázky sme prispôsobili hodnoteniu INEKO a za minulý rok bola spokojnosť na úrovni 93,37 percent,“ znie agument vedenia, že toto hodnotenie je pre nemocnicu relevantnejšie a pri posudzovaní vychádzajú najmä z neho. „Každú sťažnosť overujeme a snažíme sa nastaviť opatrenia na zlepšenie v jednotlivých oblastiach.“ V indexe transparentnosti sa, naopak, stali najväčším skokanom a treťou najlepšou nemocnicou v hodnotení. „Myslím si, že robíme maximum, aby sme žilinskú nemocnicu otvorili verejnosti a umožnili väčšiu kontrolu procesov, ktoré v nej prebiehajú.“

SkryťVypnúť reklamu

Prijali nový etický kódex pre zamestnancov, na webe zverejňujú údaje o ročnom hospodárení, efektívnosti a tiež všetky zmluvy či faktúry. Do hodnotenia vstupovalo celkovo päť združených ukazovateľov – spokojnosť pacientov, kvalita poskytovanej zdravotnej starostlivosti, hospodárenie, transparentnosť a po prvýkrát aj náročnosť diagnóz pacientov. Až 45 percent na celkovom hodnotení tvorí kvalita poskytovanej starostlivosti, dáta pochádzajú z údajov zdravotných poisťovní.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť
  2. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  3. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  4. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  5. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  7. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  8. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  1. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny
  2. McDonald’s podporil dva zelené projekty v Prešovskom kraji
  3. Wattiva spúšťa na Slovensku revolúciu v nabíjaní elektromobilov.
  4. Požiar môže vzniknúť aj z nabíjačky. V zime riziko stúpa
  5. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili
  6. METRO na Slovensku podporuje gastro a obchod už 25 rokov
  7. Slovenské firmy šetria a hľadajú flexibilné riešenia
  8. First minute 2026: Rezervujte si dovolenku s extra bonusmi
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivy sú mimo sezóny oázou pokoja 6 878
  2. Chcete dobrý chlieb? Nezačína pri pekárovi, ale ešte skôr 6 431
  3. Rodina ako opatrovatelia: Slovákov straší nesebestačnosť 5 616
  4. Nutričný odborník varuje: Syry nie sú to, čo si myslíte 4 110
  5. Moderné okuliare: technológia, ktorá vám uľahčuje život 2 954
  6. Výkon športiaka, úspora hybridu. Japonci opäť prekvapili 2 832
  7. Páni, prestávate sa cítiť vo svojej koži? Toto môžu byť príčiny 2 594
  8. Problém s vlasmi či pokožkou? Krása začína vo vnútri 2 382
  1. Matej Galo: Robert Fico, ste ako daňový vyberač bez odborných riešení!
  2. Jan Sklenar: V Japonsku sa ľudia ukláňajú. Na Slovensku sa učíme kriviť chrbticu
  3. Štefan Šturdzík: Slovenská kultúra je ako trhací kalendár.
  4. Jozef Kurty: Keď prostitútka o panenstve káže
  5. ASEKOL SK: Dušičky : Ako uctiť pamiatku zosnulých s láskou k blízkym aj k planéte
  6. Roland Vizner: Je akciový trh predražený? Sme v bubline? Praktický návod, ako merať „drahotu“ akcií a ako investovať na vrchole trhu.
  7. Zdravotní Klauni: List do neba
  8. Martin Pollák: Steblá šírej stepi
  1. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR. 30 727
  2. Sebastian Drobný: Ďalšia mladá puška Smeru 17 601
  3. Ján Valchár: Čo to, čo to? Žeby ďalšia rafinéria? 8 264
  4. Juraj Droppa: Čo vám Fico na tlačovke nepovedal. 7 032
  5. Angelika Herčková: V sociálnych službách nás majú za handry nielen vládni predstavitelia, ale aj rodinní príbuzní? 5 531
  6. Monika Albertiová: Kradol som. Pán Glück, až tak? Alebo ako sa rodí spravodlivosť v Chujave 5 522
  7. Ivan Mlynár: S klesajúcimi preferenciami, Robert Fico pripomína už len vyťahanú gumu v starých teplákoch. 5 316
  8. Juraj Sališ: Klasický dôchodcovský systém nie je nič iné ako šikovný podvod. 5 202
  1. Marcel Rebro: Existuje dôkaz o tom, že Rusi naozaj napadli Ukrajinu?
  2. INEKO: Hodnotenie finančného zdravia samospráv: Kleslo zadlženie, ale aj prebytky na bežných účtoch
  3. Radko Mačuha: Šimečkova matka okradla štát o 232 EUR.
  4. Radko Mačuha: Herné automaty do každej tradičnej rodiny.
  5. Radko Mačuha: Desať prikázaní Glücka.
  6. Marcel Rebro: Týždeň ticha uprostred vojny
  7. Roman Kebísek: Timravinu novelu Hrdinovia uhorské úrady scenzurovali. Rukopis je nezvestný
  8. Věra Tepličková: Aj ja som za bundy alebo Ako Glück riešil, riešil, až vyriešil kriminalitu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Hodinový takt zaručuje rovnomerné rozloženie cestujúcich na trase Bratislava - Žilina - Košice.

Železničná spoločnosť Slovensko očakáva v najbližších dňoch nápor cestujúcich. Sviatočný víkend prinesie presun obyvateľov, čo sa odzrkadľuje aj na obsadenosti vlakov.


Októbrová príloha je tu!


Vo Višňovom pokračuje rokovanie vlády.


Oznámila to ministerka hospodárstva Denisa Saková.


TASR

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu