Utorok, 19. február, 2019 | Meniny má Vlasta

Železnice uzatvorili lávku pre peších a podchod v Hornom Hričove

Železnice Slovenskej republiky uzatvorili pre verejnosť podchod a zrekonštruovanú lávku nad železničnou traťou v Hornom Hričove.

Dôvodom uzatvorenia je, že bez správcu môže dôjsť z dôvodu nevykonávanej správy a údržby objektov k úrazu občanov, ničeniu a poškodzovaniu objektu. Dôvodom uzatvorenia je, že bez správcu môže dôjsť z dôvodu nevykonávanej správy a údržby objektov k úrazu občanov, ničeniu a poškodzovaniu objektu. (Zdroj: ŽSR)

Napriek tomu, že ide o vyvolané investície v rámci modernizácie železničnej trate, ktorých výstavbu si obec sama vyžiadala, napokon ich odmietla prevziať do svojej správy.

Prečítajte si tiež: V katakombách pod mestom Žilina ožijú dávne povesti

Patová situácia trvá už desiaty mesiac, ŽSR uvedený krok avizovali už v marci, pokúšali sa viackrát s obcou dohodnúť, intenzívne rokovali a dali dostatočne dlhý čas predstaviteľom obce túto situáciu vyriešiť.

Objekty nemajú správcu

Keďže sa nič neudialo a obec naďalej prevzatie objektov do svojej správy ignoruje, ŽSR rozhodli o okamžitom uzatvorení objektov, ktoré nemajú svojho správcu. Dôvod je, že bez správcu môže dôjsť z dôvodu nevykonávanej správy a údržby objektov k úrazu občanov, ničeniu a poškodzovaniu objektu.

Snahu ŽSR o dosiahnutie dohody ukončilo rezolútne a alibistické stanovisko starostu obce Dušana Ďuríčka, ktorý sa 30. septembra 2018 pre média vyjadril: "Ak zavrú podchod, neprekáža nám to. Vieme to vyriešiť inak".

"Odmietanie prevziať vyvolané investície do správy miest a obcí, hoci si ich sami pri príprave modernizácie vyžiadali, je novým množiacim sa problémom ŽSR na viacerých ukončených stavbách modernizácie tratí. ŽSR sú v tomto prípade bezmocné. Obec je zároveň schvaľovateľom projektu, zároveň preberá objekt a zároveň rozhoduje o kolaudácii",popísal legislatívnu situáciu generálny riaditeľ ŽSR Martin Erdössy.

"Boli sme donútení urobiť tento krok, aby občania vedeli, aká je pravda. Každá obec, mesto, projekt modernizácie pripomienkovala a schválila, takže argumenty proti neobstoja. V prípade Horného Hričova sme lávku, ktorá bola pôvode v Dolnom Hričove vôbec nepotrebovali, v rámci modernizácie sa mala demontovať. Na výslovnú žiadosť predošlého starostu Horného Hričova, ktorú máme aj v písomnej podobe, sme ju premiestnili. Uvedený krok je prvým, ale rovnako budeme postupovať aj v ostatných prípadoch. Nemôžeme si dovoliť vytvoriť precedens, nakoľko rovnaký postoj by mohli potom zaujať aj iné obce a mestá."

ŽSR ich spravovať nemôžu

Novovybudované objekty - vyvolané investície v rámci modernizácie ako sú mosty, cesty, podjazdy, nadchody a pod. ŽSR v zmysle zákona spravovať nemôžu, keďže rozsah činnosti a pôsobnosti manažéra infraštruktúry je striktne definovaná zákonom o dráhach a prevádzkovať spomenuté stavebné objekty nie je v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky.

Podchod aj zrekonštruovaná lávka boli súčasťou modernizácie železničného úseku Považská Teplá - Žilina. Náklady na presun lávky z Dolného Hričova do Horného Hričova dosiahli 130 tisíc eur. Výstavba podchodu pre peších v Hornom Hričove stála 675 tisíc eur.

Celkovo bolo na tejto stavbe vybudovaných 271 stavebných objektov a 119 prevádzkových súborov. Vlaky týmto úsekom môžu jazdiť rýchlosťou do 160 km za hodinu.

V rámci opatrení na zamedzenie prístupu verejnosti do objektov, bol na lávke aj podchode osadený aj oznam o dôvodoch ich uzatvorenia v znení: "Objekt bol postavený na základe žiadosti samotnej obce Horný Hričov. Uvedený objekt boli Železnice Slovenskej republiky nútené uzatvoriť z dôvodu neochoty obce Horný Hričov, prevziať ho do svojej správy. Bez správcu objektu by mohli byť občania vystavení riziku úrazu." Už pár hodín potom však bol oznam strhnutý.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  2. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  3. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  4. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  5. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  6. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  7. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  8. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  9. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  10. Slovensko má historicky najvyšší počet ľudí bankujúcich online
  1. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  2. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  3. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  4. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  6. Noerr advised on WebSupport deal
  7. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  8. Podnikanie a významné ukazovatele v roku 2019
  9. Smartfóny Samsung Galaxy S priniesli množstvo inovácií
  10. eKasa prichádza na Slovensko
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 605
  2. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 13 002
  3. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 12 938
  4. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 452
  5. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 5 355
  6. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 5 010
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 939
  8. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 4 209
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 647
  10. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu 2 457

Téma: Vlaky


Článok je zaradený aj do ďalších tém Železnice Slovenskej republiky

Hlavné správy z MY Žilina

Tisov dom v Bytči chce odkúpiť sympatizant Slovenského štátu

Mestské zastupiteľstvo v Bytči bude vo veci rozhodovať.

Aká budúcnosť čaká rodný dom Jozefa Tisu?

Zápis prváčikov bude v Žiline začiatkom apríla

V súčasnosti má mesto vo svojej pôsobnosti 26 materských škôl a 14 základných škôl.

Ilustračné foto.

Interný audit na Úrade ŽSK odhalil vážne pochybenia minulého vedenia

Interný audit na Úrade Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) odhalil vážne pochybenia predchádzajúceho vedenia.

Pochybenia sa majú týkať chýb pri verejných obstarávaniach, absencie verejných obstarávaní a neporiadku v dokumentácii.

Najvyššia futsalová súťaž mala na programe posledné kolo

Súboje v play-off začínajú o dva týždne.

Brazílski legionári naskočili do hry až v druhej polovici polčasov. (Ilustračné foto)

Aktuálne číslo týždenníka MY Žilinské noviny prináša

Dianie na žilinskej mestskej radnici, ale aj nový režim škôlok či nedostatok policajtov. Pozrite si prehľad tém, ktorým sme sa venovali.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?