Sobota, 13. august, 2022 | Meniny má Ľubomír

Staré žilinské trolejbusy nenašli nových majiteľov. Skončia v šrote

Pribudne dvanásť nových trolejbusov.

Pôvodmé Škodovky už na žilinských cestách čoskoro nestretneme. Pôvodmé Škodovky už na žilinských cestách čoskoro nestretneme. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Dopravnému podniku mesta Žilina sa nepodarilo predať ani jeden z desiatich ponúkaných ojazdených trolejbusov. Keď v súťaži ponúklo staré Škodovky, záujem o kúpu nepotrebných kúskov z vozidlového parku neprejavil nikto.

Prečítajte si tiež: Stredoveké súboje oživili dedinku pod hradom Strečno Čítajte 

Boli medzi nimi aj historické kúsky z roku 1994, keď v Žiline spustili prvú trolejbusovú linku, ale aj kĺbové Škodovky 15Tr z roku 2002. Najazdené mali od vyše 700-tisíc kilometrov až po viac ako milión kilometrov.

Znalec určil ich hodnotu na viac ako 16-tisíc eur bez DPH Hoci dopravný podnik za ne pýtal od tisíc do dvetisíc eur, nenašiel sa nikto, kto by chcel hranaté trolejbusy ešte využiť.

SkryťVypnúť reklamu

Vedenie dopravcu tak vyhlásilo ďalšiu verejnú obchodnú súťaž. Desiatku trolejbusov ponúklo na ekologickú likvidáciu. Hoci trolejbusy skončia v šrote, dopravný podnik z nich ešte čosi vyťažil. „Aktuálne sme odpredali firme ŽP EKO QELET desať trolejbusov za 14 070 eur bez DPH,“ oznámil výsledky súťaže riaditeľ Dopravného podniku mesta Žilina Ján Barienčík. Druhý záujemca o zošrtovanie pritom ponúkol za trolejbusy len tisícku.

Svetová premiéra

Dopravný podnik už staré Škodovky nepotrebuje. Od minulého roka začalo po žilinských trasách jazdiť pätnásť nových trolejbusov. Sú nízkopodlažné, klimatizované, majú USB zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení a bezpečnostné kamery v interiéri.

Prvú várku trolejbusov dodala pre žilinských cestujúcich česká spoločnosť Škoda Electric na karosérii Solaris Urbino štvrtej generácie. Nikde inde na svete zatiaľ podobné trolejbusy nejazdia.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte v tomto roku pribudne do vozového parku ďalších dvanásť podobných vozidiel. Z ciest tak úplne zmiznú staré trolejbusy prevažne z deväťdesiatych rokov. Z tohto obdobia majú v depe ešte sedem krátkych trolejbusov a šesť kĺbových, ktoré sú prevádzkyschopné.

„V období prázdnin sú nasadzované len výnimočne. Cez školský rok budú v pracovné dni opätovne v bežnej dennej výprave a to minimálne na troch zmenách až do doby, keď budú dodané posledné nové trolejbusy,“ vysvetlil Ján Barienčík.

Aj ďalšie pôjdu do šrotu

Podľa riaditeľa DPMŽ ponúknu aj tieto posledné staré trolejbusy na predaj do východoeurópskych krajín. Ak o nich nebude záujem, skončia v šrote. „Treba si uvedomiť, že v rámci Slovenska, ale aj susedných krajín vrátane Českej republiky, už všetci prevádzkovatelia trolejbusovej dopravy vyraďujú takéto staré vozidlá a postupne obnovujú a modernizujú svoj vozidlový park obdobne ako DPMŽ.“

SkryťVypnúť reklamu

Barienčík podotkol, že nové vozidlá, ktoré sú ešte v záruke, prinášajú obrovské šetrenie nákladov na prevádzku a údržbu.

Trolejbusy odpredával prevádzkovateľ žilinskej MHD už aj v minulosti. DPMŽ však nemá informácie o tom, žeby vozidlá boli niekde nasadené v prevádzke. „Aby takýto trolejbus bol niekde nasadený, tak by musel prejsť komplexnou nákladnou generálnou opravou celého vozidla. Pôvodným zámerom záujemcov bolo umiestniť tieto vozidlá do krajín ako sú Ukrajina, Bulharsko či dokonca Mongolsko,“ uzavrel šéf dopravného podniku.

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  4. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 14 724
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 14 052
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 11 616
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 651
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 4 872
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 524
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 3 183
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 614

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  2. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  3. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  4. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  5. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  6. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  7. Štefan Vidlár: My dúchotci
  8. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 941
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 507
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 541
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 426
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 826
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 154
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 691
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 505
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Majstrovstvá Európy juniorov, Poznaň. Zľava: Petra Kissová, Tomáš Vandlík, Juraj Kodaj

Pretekári Delfínu Žilina sa zúčastnili koncom júna a v strede júla európskeho a svetového šampionátu.


Marián Bielka 6 h
Novinky z MY regióny.

TOP správy z regiónov: Prehľad najzaujímavejších informácií a najčítanejších správ z MY Regióny v uplynulom týždni.


12. aug

Vznikne 16 nových odborných učební s materiálno-technickým vybavením.


SITA 12. aug
V Žiline ročne odoperujú 100 až 115 deformít chrbtice.

Pacientka mala skoliózu v pokročilom štádiu.


12. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ak nosíte vodu z potoka vo vedrách, nič sa nedeje, ak využijete čerpadlo bez schválenia, hrozí vám pokuta.


12. aug

Každá jedna obložená misa je originál.


11. aug

Jeden muž sa pobytu za mrežami vyhýba už 14 rokov.


11. aug

Väčšina hľadaných sa skrýva, pretože na nich bol vydaný príkaz na zatknutie.


11. aug

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: Mestské legendy - čo sú zač? A s ktorými príbehmi sa môžeme stretnúť?
  2. Za živé rieky: Ipeľ. Rozdelená krajina, rozdelená rieka
  3. Věra Tepličková: Koniec strachu alebo Už len svetlé zajtrajšky (optimistická úvaha na víkend)
  4. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3
  5. Katarína Chudá: Amrita Sher-gil: škandalózny život indickej maliarky
  6. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022. Časť 3 - Budatínsky hrad. Exteriér a park.
  7. Štefan Vidlár: My dúchotci
  8. Maťo Chudík: Nedopovedané príbehy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 129 941
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 12 507
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 541
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 9 426
  5. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 826
  6. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 6 154
  7. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 691
  8. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 3 505
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu