Staré žilinské trolejbusy nenašli nových majiteľov. Skončia v šrote

Pribudne dvanásť nových trolejbusov.

Pôvodmé Škodovky už na žilinských cestách čoskoro nestretneme. Pôvodmé Škodovky už na žilinských cestách čoskoro nestretneme. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Dopravnému podniku mesta Žilina sa nepodarilo predať ani jeden z desiatich ponúkaných ojazdených trolejbusov. Keď v súťaži ponúklo staré Škodovky, záujem o kúpu nepotrebných kúskov z vozidlového parku neprejavil nikto.

Prečítajte si tiež: Stredoveké súboje oživili dedinku pod hradom Strečno Čítajte 

Boli medzi nimi aj historické kúsky z roku 1994, keď v Žiline spustili prvú trolejbusovú linku, ale aj kĺbové Škodovky 15Tr z roku 2002. Najazdené mali od vyše 700-tisíc kilometrov až po viac ako milión kilometrov.

Znalec určil ich hodnotu na viac ako 16-tisíc eur bez DPH Hoci dopravný podnik za ne pýtal od tisíc do dvetisíc eur, nenašiel sa nikto, kto by chcel hranaté trolejbusy ešte využiť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vedenie dopravcu tak vyhlásilo ďalšiu verejnú obchodnú súťaž. Desiatku trolejbusov ponúklo na ekologickú likvidáciu. Hoci trolejbusy skončia v šrote, dopravný podnik z nich ešte čosi vyťažil. „Aktuálne sme odpredali firme ŽP EKO QELET desať trolejbusov za 14 070 eur bez DPH,“ oznámil výsledky súťaže riaditeľ Dopravného podniku mesta Žilina Ján Barienčík. Druhý záujemca o zošrtovanie pritom ponúkol za trolejbusy len tisícku.

Svetová premiéra

Dopravný podnik už staré Škodovky nepotrebuje. Od minulého roka začalo po žilinských trasách jazdiť pätnásť nových trolejbusov. Sú nízkopodlažné, klimatizované, majú USB zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení a bezpečnostné kamery v interiéri.

Prvú várku trolejbusov dodala pre žilinských cestujúcich česká spoločnosť Škoda Electric na karosérii Solaris Urbino štvrtej generácie. Nikde inde na svete zatiaľ podobné trolejbusy nejazdia.

SkryťVypnúť reklamu

Ešte v tomto roku pribudne do vozového parku ďalších dvanásť podobných vozidiel. Z ciest tak úplne zmiznú staré trolejbusy prevažne z deväťdesiatych rokov. Z tohto obdobia majú v depe ešte sedem krátkych trolejbusov a šesť kĺbových, ktoré sú prevádzkyschopné.

„V období prázdnin sú nasadzované len výnimočne. Cez školský rok budú v pracovné dni opätovne v bežnej dennej výprave a to minimálne na troch zmenách až do doby, keď budú dodané posledné nové trolejbusy,“ vysvetlil Ján Barienčík.

Aj ďalšie pôjdu do šrotu

Podľa riaditeľa DPMŽ ponúknu aj tieto posledné staré trolejbusy na predaj do východoeurópskych krajín. Ak o nich nebude záujem, skončia v šrote. „Treba si uvedomiť, že v rámci Slovenska, ale aj susedných krajín vrátane Českej republiky, už všetci prevádzkovatelia trolejbusovej dopravy vyraďujú takéto staré vozidlá a postupne obnovujú a modernizujú svoj vozidlový park obdobne ako DPMŽ.“

SkryťVypnúť reklamu

Barienčík podotkol, že nové vozidlá, ktoré sú ešte v záruke, prinášajú obrovské šetrenie nákladov na prevádzku a údržbu.

Trolejbusy odpredával prevádzkovateľ žilinskej MHD už aj v minulosti. DPMŽ však nemá informácie o tom, žeby vozidlá boli niekde nasadené v prevádzke. „Aby takýto trolejbus bol niekde nasadený, tak by musel prejsť komplexnou nákladnou generálnou opravou celého vozidla. Pôvodným zámerom záujemcov bolo umiestniť tieto vozidlá do krajín ako sú Ukrajina, Bulharsko či dokonca Mongolsko,“ uzavrel šéf dopravného podniku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Na internáte skladali počítače pre spolužiakov. Dnes majú veľké showroomy aj hotel
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  2. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  3. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  4. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  7. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  8. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 133
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 907
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 3 473
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 128
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 094
  6. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 392
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 334
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 318
  1. Rado Surovka: Tanec inkvizítorov
  2. Daniel Bíro: Ladislav Lahoda zo spoločnosti CMA sa podelil o jeho skúsenosti z prieskumov podzemných priestorov. Na čo všetko si musíme dávať pozor?
  3. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  4. Štefan Šturdzík: Vykašlite sa na politiku a šašov okolo nej.
  5. Miroslav Ferkl: Rehot Richtera
  6. Peter Martinkovič: Zažil som goraikō na Fujisane
  7. Jozef Foltýn: Koniec demokracie v USA?!
  8. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 977
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 135
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 940
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 849
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 10 328
  6. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 651
  7. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 9 589
  8. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 7 795
  1. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  2. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  3. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  4. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  5. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  6. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  7. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  8. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Diskusia z druhého panelu s názvom Kvalitná príprava – základ úspešného priebehu stavby.

Aké budú slovenské cesty v budúcnosti? Dokáže ich výstavba reagovať na trendy v používaní moderných materiálov?


Prvé mená na žilinského primátora sa už rysujú.

Viacerí potvrdili, že kandidatúru zvažujú.


Škodu predbežne vyčíslili na 5-tisíc eur.


Čaká na vás lahodný tekvicový krém s karamelizovanými semiačkami.

Vysoký štandard, ktorý poznáte z dobrých reštaurácií, je bežný aj v reštauračných vozňoch Železničnej spoločnosti Slovensko.


1

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu