Utorok, 25. september, 2018 | Meniny má Vladislav

Staré žilinské trolejbusy nenašli nových majiteľov. Skončia v šrote

Pribudne dvanásť nových trolejbusov.

Pôvodmé Škodovky už na žilinských cestách čoskoro nestretneme. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

ŽILINA. Dopravnému podniku mesta Žilina sa nepodarilo predať ani jeden z desiatich ponúkaných ojazdených trolejbusov. Keď v súťaži ponúklo staré Škodovky, záujem o kúpu nepotrebných kúskov z vozidlového parku neprejavil nikto.

Prečítajte si tiež: Stredoveké súboje oživili dedinku pod hradom Strečno

Boli medzi nimi aj historické kúsky z roku 1994, keď v Žiline spustili prvú trolejbusovú linku, ale aj kĺbové Škodovky 15Tr z roku 2002. Najazdené mali od vyše 700-tisíc kilometrov až po viac ako milión kilometrov.

Znalec určil ich hodnotu na viac ako 16-tisíc eur bez DPH Hoci dopravný podnik za ne pýtal od tisíc do dvetisíc eur, nenašiel sa nikto, kto by chcel hranaté trolejbusy ešte využiť.

Článok pokračuje pod video reklamou

Vedenie dopravcu tak vyhlásilo ďalšiu verejnú obchodnú súťaž. Desiatku trolejbusov ponúklo na ekologickú likvidáciu. Hoci trolejbusy skončia v šrote, dopravný podnik z nich ešte čosi vyťažil. „Aktuálne sme odpredali firme ŽP EKO QELET desať trolejbusov za 14 070 eur bez DPH,“ oznámil výsledky súťaže riaditeľ Dopravného podniku mesta Žilina Ján Barienčík. Druhý záujemca o zošrtovanie pritom ponúkol za trolejbusy len tisícku.

Svetová premiéra

Dopravný podnik už staré Škodovky nepotrebuje. Od minulého roka začalo po žilinských trasách jazdiť pätnásť nových trolejbusov. Sú nízkopodlažné, klimatizované, majú USB zásuvky na nabíjanie mobilných zariadení a bezpečnostné kamery v interiéri.

Prvú várku trolejbusov dodala pre žilinských cestujúcich česká spoločnosť Škoda Electric na karosérii Solaris Urbino štvrtej generácie. Nikde inde na svete zatiaľ podobné trolejbusy nejazdia.

Ešte v tomto roku pribudne do vozového parku ďalších dvanásť podobných vozidiel. Z ciest tak úplne zmiznú staré trolejbusy prevažne z deväťdesiatych rokov. Z tohto obdobia majú v depe ešte sedem krátkych trolejbusov a šesť kĺbových, ktoré sú prevádzkyschopné.

„V období prázdnin sú nasadzované len výnimočne. Cez školský rok budú v pracovné dni opätovne v bežnej dennej výprave a to minimálne na troch zmenách až do doby, keď budú dodané posledné nové trolejbusy,“ vysvetlil Ján Barienčík.

Aj ďalšie pôjdu do šrotu

Podľa riaditeľa DPMŽ ponúknu aj tieto posledné staré trolejbusy na predaj do východoeurópskych krajín. Ak o nich nebude záujem, skončia v šrote. „Treba si uvedomiť, že v rámci Slovenska, ale aj susedných krajín vrátane Českej republiky, už všetci prevádzkovatelia trolejbusovej dopravy vyraďujú takéto staré vozidlá a postupne obnovujú a modernizujú svoj vozidlový park obdobne ako DPMŽ.“

Barienčík podotkol, že nové vozidlá, ktoré sú ešte v záruke, prinášajú obrovské šetrenie nákladov na prevádzku a údržbu.

Trolejbusy odpredával prevádzkovateľ žilinskej MHD už aj v minulosti. DPMŽ však nemá informácie o tom, žeby vozidlá boli niekde nasadené v prevádzke. „Aby takýto trolejbus bol niekde nasadený, tak by musel prejsť komplexnou nákladnou generálnou opravou celého vozidla. Pôvodným zámerom záujemcov bolo umiestniť tieto vozidlá do krajín ako sú Ukrajina, Bulharsko či dokonca Mongolsko,“ uzavrel šéf dopravného podniku.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 866
  2. Najužitočnejšia appka 17 768
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 119
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 183
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 8 235
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 5 430
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 380
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 676
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 234
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 821

Hlavné správy z MY Žilina

Maroš Mikoláš zaberá v bráne i v škole

Časť prípravy na novú sezónu strávil mladý brankár v sedle bicykla.

Poslanci opätovne neschválili bezplatnú MHD pre všetkých Žilinčanov

Poslanci Mestského zastupiteľstva (MsZ) v Žiline na pondelkovom zasadnutí opätovne neschválili investičný zámer zaviesť bezplatnú mestskú hromadnú dopravu (MHD) v meste pre všetkých obyvateľov.

Oblastný futbal: V šlágri kola zvíťazilo Brodno

Gólová prestrelka sa v Trnovom skončila remízou.

Na strednom Slovensku je bez elektriny ešte 2500 domácností

V niektorých prípadoch môže obnovenie dodávky elektriny trvať aj niekoľko hodín.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aké sú príbehy ľudí, ktorí stavali Oravskú priehradu

V stavbe storočia sú mozole a osudy stoviek ľudí.

Začala sa dražba pozemkov pre výstavbu rodinných domov

Prvý majiteľ sa teší zo svojho nového pozemku, stačilo mu prihodiť dvetisíc eur.

Vybrali SME

Už ste čítali?