Áut je viac ako parkovacích miest. Situácia v Žiline trvá roky

Na sídliskách je viacej áut ako miest na parkovanie. Sčítania neboli priaznivé už pred pár rokmi.

Problém s parkovaním trvá v meste roky. Problém s parkovaním trvá v meste roky. (Zdroj: AJ)

ŽILINA. Parkovanie na sídliskách je problém, ktorý, zdá sa, roky nemá riešenie.
Radnica v týchto dňoch vydala výzvu na tvorbu nových parkovacích miest. Tieto lastovičky však pravdepodobne situáciu nezlepšia.

„Nové parkoviská vzniknú na sídliskách Hájik, Solinky a Vlčince a v mestskej časti Bytčica. Na sídlisku Hájik pribudne 28 nových parkovacích miest, na sídlisku Vlčince vybudujeme 13 nových parkovacích miest. Na Solinkách sa počíta s výstavbou ôsmich nových parkovacích miest,“ povedala Barbora Zigová, hovorkyňa mesta. V Bytčici vybuduje radnica päť miest pre parkovanie áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najhoršie sú na tom sídliská

Minulý rok sa na parkovanie prefinancovalo z rozpočtu mesta 65 651,49 eur.
„Tento rok plánujeme z rozpočtu mesta použiť 281 400 eur. Náklady na dopravné značenie v rámci údržby v roku 2017 boli 4 674 eur.“ Najkritickejšie miesta sú štandardne sídliská, pri budovaní ktorých sa v minulosti nepočítalo s takým množstvom áut, ako ich je v súčasnosti. „Aj z tohto dôvodu sa neustále snažíme zvyšovať počet práve na sídliskách. Navyše plánujeme zakázať dodávkovým vozidlám parkovanie na sídlisku,“ potvrdili nám novinku z radnice. V roku 2015 si pritom mesto dalo vypracovať materiál k riešeniu statickej dopravy na sídliskách.

Prečítajte si tiež: Nezamestnanosť v žilinskom regióne je na minime. Firmy majú problém nájsť pracovníkov Čítajte 

V ňom sa okrem iného píše: „Kapacitná nedostatočnosť miestnych komunikácií v kombinácii s nie úplne optimálnym dopravným riešením spôsobuje ich preplnenie a vozidlá parkujú čo najbližšie k cieľu svojej dopravy. Tento trend je tak hlboko zakorenený, že aj vodič, ktorý prichádza do svojho bydliska cez deň v lokalite, ktorá disponuje voľnými parkovacími kapacitami, z pohodlnosti odstavuje svoje vozidlo na chodníku čo najbližšie ku vchodu.“

SkryťVypnúť reklamu

Riešením pre tento dlhodobo neudržateľný stav je podľa radnice racionálne rozširovanie parkovacích plôch a tiež regulácia parkovania. „Rozširovanie existujúcich parkovacích kapacít na povrchu je už problematické, pretože chýba priestor,“ potvrdzuje aj materiál. Napríklad v roku 2014 v Žiline takto vytvorili 504 nových parkovacích miest. V roku 2015 to už bolo len 85 miest. A postupne to každý rok klesá. V dokumente sa píše aj o výstavbe hromadných garáží a parkovacích domov. V tomto smere sa však nič neurobilo. „Budeme zadávať vypracovanie projektovej dokumentácie na parkovací dom na sídlisku Vlčince,“ potvrdila, aj keď po rokoch od vzniku dokumentu, Zigová. Okrem toho, posledné meracie obsadenosti parkovísk si mesto robilo v roku 2013. Odvtedy sa situácia zásadne zmenila. Základným cieľom meraní bolo zaistiť dostatočné množstvo informácií z celého územia vo vybraných časových intervaloch.

SkryťVypnúť reklamu

Sčítania v tom čase robili v dvoch časových intervaloch. A to v noci medzi 21. až 1. hodinou ráno a medzi 10. až 14. hodinou cez deň. Reálne využitie státí podľa týchto meraní ZŤP bol na úrovni do dvoch percent. Zavedením poplatkov spravidla poklesne nočná záťaž na parkovanie o päť až 15 percent.

Ako príklad Vlčince

Hodnotili všetky sídliská. Môžeme sa pozrieť na sídlisko Vlčince.
Husto obývané sídlisko s výškovými panelovými domami strieda v niektorých častiach zeleň, detské ihriská a športoviská. Za západnou hranicou sídliska vznikla rozsiahla výstavba, ktorá svojou aktivitou čiastočne ovplyvňuje statickú dopravu. „K najvýraznejšiemu vytláčaniu obyvateľov zamestnancami s priľahlých administratívnych budov týchto dochádza v západnej časti Vlčince I, ktorá je najmenej husto zastavaná a v nočných hodinách zimného mesiaca je priemerná obsadenosť len 98 percent,“ približuje dokument. Ostatné časti sídliska Vlčince sú zaplnené aj v zimných mesiacoch až na 146 percent svojej kapacity, čo sa prejavuje parkovaním na chodníkoch, detských ihriskách, zeleni. Teda počet áut presahuje možnosti parkovania.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 938
  2. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 6 517
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 312
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 117
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 233
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 794
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 621
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 259
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu