Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Pod Strečnom sa bude jazdiť v dvoch pruhoch

Opatrenie má pomôcť záchranárom.

Na troch pruhoch sa jazd=i od roku 2009. Vávoj dopravnej situácie si vyžiadal zmenu. Na troch pruhoch sa jazd=i od roku 2009. Vávoj dopravnej situácie si vyžiadal zmenu. (Zdroj: SITA)

STREČNO. Tri jazdné pruhy na hlavnom ťahu pod hradom Strečnom už nevyhovujú aktuálnej dopravnej situácii. O niekoľko mesiacov tak budú motoristi na ťažko skúšanom úseku cesty jazdiť opäť iba v dvoch pruhoch.

Dopravní policajti si dali vypracovať analýzu. Podľa nej majú záchranári v hustej premávke s častými zápchami problém dostať sa do cieľa.

Po novom bude v úsekoch s tromi pruhmi stredný vyhradený iba pre policajné a záchranárske vozidlá. Doprava pôjde v dvoch krajných pruhoch. Policajti si od zmeny sľubujú plynulejší prejazd áut.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Doprava na Kysuciach kolabuje, železničnú zastávku však nepostavia Čítajte 

Menej tragických nehôd

Strečno trpí dennodenne na nápor vozidiel. Časté sú dopravné nehody i zápchy. Taká hustá doprava nie je nikde na Slovensku. Na ceste I/18 prejde denne 27 až 32 tisíc vozidiel. Takmer každé piate je nákladné.

Aj keď tri pruhy nevydržali ani deväť rokov, dopravný expert Ľubomír Palčák si myslí, že experiment mal význam. „Trojpruhové usporiadanie malo svoj význam v znížení počtu smrteľných dopravných nehôd na predmetnom úseku.“

Štatistiky nehodovosti za minulý rok potvrdili pod Strečnom zlepšenie. Na najfrekventovanejšej slovenskej ceste prvej triedy na úseku medzi Košickou ulicou v Žiline a Dubnou skalou sa vlani stalo 16 dopravných nehôd. V roku 2013 ich bolo až o 13 viac.

Potešujúce je, že na tomto úseku za celý rok nikto nezomrel. Rok pred tým pritom prišlo v strečnianskej úžine o život päť účastníkov nehôd. V minulom roku sa ťažko zranili dvaja ľudia a štrnásti účastníci nehody sa zranili ľahko.

Skryť Vypnúť reklamu

Šéf Výskumného ústavu dopravného argumentuje, že v čase, keď stále nie je dokončený diaľničný úsek s tunelom Višňové, treba reagovať na meniace sa potreby v doprave. „Nárast dopravy na ceste alternujúcej budúcemu úseku diaľnice D1 núti zodpovedných hľadať aktuálne riešenia, ktoré vyhovujú nielen z pohľadu bezpečnosti, ale aj plynulosti cestnej premávky,“

Zmena po deviatich rokoch

Tri pruhy pod Strečnom zaviedli v roku 2009. Za 3,32 milióna eur vtedy vynovili jedenásťkilometrový úsek cesty, pričom na vyše šiestich kilometroch pribudol tretí jazdný pruh. Zámerom bolo zvýšiť kapacitu cesty medzi Žilinou a Martinom v oboch smeroch.

Na tri úzke pruhy bez krajnice si vodiči ťažko zvykali. Neskôr sa rozhodlo, že v pravom pruhu budú vozidlá jazdiť maximálne sedemdesiatkou a v ľavom deväťdesiatkilometrovou rýchlosťou.

Skryť Vypnúť reklamu

Dnes sa ráta s doplnením bezpečnostných prvkov, ktoré by mali zamedziť čelným zrážkam. Na trase pod stredovekým hradom pribudne aj informačný systém s premenlivým dopravným značením.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 165
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 309
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 068
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 628
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 492
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 377
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 271
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cesta pod Strečnom

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Pozrite si tiež články z hlavnej témy  Cesta pod Strečnom  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Strečno

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Koronavírus Žilinský kraj: Odberový tím otestovali už včera (minúta po minúte)

Sledujeme celoplošné testovanie na Covid-19 a monitorujeme odberné miesta v okresoch Žilina, Martin, Čadca, Tvrdošín, Liptovský Mikuláš a ostatných okresoch ZA kraja.

Ilustračné foto.

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Stavby budúcnosti s úctou k minulosti pozdvihnú úroveň architektúry mesta

Zaujímavé koncepty prináša dynamická developerská spoločnosť LICITOR.

Ilustračné foto.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

Už ste čítali?