Utorok, 25. september, 2018 | Meniny má Vladislav

Novú stanicu chcú všetci, len železnice nie

Železnice nepripúšťajú možnosť, že by s rekonštrukciou železničného uzla Žilina opravili aj samotnú stanicu. Ministerstvo dopravy to nevylučuje.

Budova železnice.(Zdroj: ALEXANDRA JANIGOVÁ )

ŽILINA. Budova žilinskej stanice je v zlom stave, ale železnice v súčasnosti nepočítajú s jej rekonštrukciou. Plánujú len obnovu trate, rekonštrukciu tretieho nástupišťa, vybudujú nový podchod, parkovisko a toalety.

Poslanec mestského zastupiteľstva Martin Kapitulík si myslí, že by sa modernizácia trate mala spojiť aj s rekonštrukciou budovy. Tvrdí, že tlakom na ministerstvo dopravy sa môže docieliť, že popri modernizácii samotnej trate sa spustí aj komplexná rekonštrukcia samotnej budovy stanice. Budova je majetkom železníc, ale ministerstvo je ich jediným akcionárom. „Presadzujem, aby sa rekonštrukcia celého priestoru urobila súčasne s chystanou prekládkou trate. Je dôležité, aby sa do celého procesu oveľa aktívnejšie zapojilo aj mesto Žilina a Žilinský samosprávny kraj.“

Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Parná lokomotíva i Vectron šli do Žiliny vedľa seba. Železnice ukončili modernizáciu

Ministerstvo áno, železnice nie

Ministerstvo rekonštrukciu stanice podporuje. Prostriedky by chceli získať pravdepodobne formou PPP projektu. Obnova trate s doplnením vybavenosti a oprava budovy sú však dva samostatné projekty. „Realizovať oba naraz je aj snahou ministerstva dopravy,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Rekonštrukciu celej budovy stanice ale železnice nemajú v pláne. „Z pohľadu železníc je rekonštrukcia budovy železničnej stanice v Žiline možná až po ukončení modernizácie uzla,“ potvrdila Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Petícia stagnuje

Žilinská radnica v minulom roku spustila petíciu za obnovu budovy. Podpismi občanov chcela radnica apelovať na ministerstvo, aby začalo zničenú stanicu riešiť. Petícia však bola len na mestskom úrade. Za niekoľko mesiacov sa tak radnici nepodarilo zozbierať ani tisíc podpisov. „Keby bola niekde na stanici, tak verím, že ju podpíše každý, keď vidí, ako to tam vyzerá otrasne a smrdí to tam,“ povedal Vladimír Mahút, jeden z cestujúcich.
Žilinčania sú k petícii skeptickí. Načo sú petície, ak niekto od stola nevie zhodnotiť, či treba opraviť stanicu,“ myslí si čitateľ Bohumil Kostolný. Mesto neuvažovalo ani o elektronickom zbieraní podpisov. „Podpisy zbierame len písomne, nie elektronicky, v súčasnosti máme približne 800 podpisov,“ povedal koncom minulého roka Peter Rolko, vedúci odboru dopravy.
Iniciátorom petície bol primátor Igor Choma. Žiada v nej, aby železnice rešpektovali vôľu obyvateľov Žiliny a cestujúcich. „Stále je možnosť ju podpísať priamo na mestskom úrade,“ povedala hovorkyňa mesta Barbora Zigová.

Poslanec za mestskú časť Staré Mesto Peter Ďurmis tiež vidí rekonštrukciu celého priestoru ako akútnu: „Železničná stanica je jedným z najdôležitejších dopravných uzlov nielen nášho mesta, ale aj celého severného Slovenska. Z tohto dôvodu si nezaslúži, aby bola v takom stave. Musíme vyvinúť maximálne úsilie, aby sme budovu stanice čo najskôr opravili.”

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  8. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  9. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  10. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  1. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  5. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  6. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  7. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  8. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  9. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  10. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 863
  2. Najužitočnejšia appka 17 764
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 009
  4. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 643
  5. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 8 944
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 409
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 301
  8. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 629
  9. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 206
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 805

Hlavné správy z MY Žilina

Maroš Mikoláš zaberá v bráne i v škole

Časť prípravy na novú sezónu strávil mladý brankár v sedle bicykla.

Poslanci opätovne neschválili bezplatnú MHD pre všetkých Žilinčanov

Poslanci Mestského zastupiteľstva (MsZ) v Žiline na pondelkovom zasadnutí opätovne neschválili investičný zámer zaviesť bezplatnú mestskú hromadnú dopravu (MHD) v meste pre všetkých obyvateľov.

Oblastný futbal: V šlágri kola zvíťazilo Brodno

Gólová prestrelka sa v Trnovom skončila remízou.

Na strednom Slovensku je bez elektriny ešte 2500 domácností

V niektorých prípadoch môže obnovenie dodávky elektriny trvať aj niekoľko hodín.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aké sú príbehy ľudí, ktorí stavali Oravskú priehradu

V stavbe storočia sú mozole a osudy stoviek ľudí.

Začala sa dražba pozemkov pre výstavbu rodinných domov

Prvý majiteľ sa teší zo svojho nového pozemku, stačilo mu prihodiť dvetisíc eur.

Vybrali SME

Už ste čítali?