Novú stanicu chcú všetci, len železnice nie

Železnice nepripúšťajú možnosť, že by s rekonštrukciou železničného uzla Žilina opravili aj samotnú stanicu. Ministerstvo dopravy to nevylučuje.

Budova železnice.Budova železnice. (Zdroj: ALEXANDRA JANIGOVÁ )

ŽILINA. Budova žilinskej stanice je v zlom stave, ale železnice v súčasnosti nepočítajú s jej rekonštrukciou. Plánujú len obnovu trate, rekonštrukciu tretieho nástupišťa, vybudujú nový podchod, parkovisko a toalety.

Poslanec mestského zastupiteľstva Martin Kapitulík si myslí, že by sa modernizácia trate mala spojiť aj s rekonštrukciou budovy. Tvrdí, že tlakom na ministerstvo dopravy sa môže docieliť, že popri modernizácii samotnej trate sa spustí aj komplexná rekonštrukcia samotnej budovy stanice. Budova je majetkom železníc, ale ministerstvo je ich jediným akcionárom. „Presadzujem, aby sa rekonštrukcia celého priestoru urobila súčasne s chystanou prekládkou trate. Je dôležité, aby sa do celého procesu oveľa aktívnejšie zapojilo aj mesto Žilina a Žilinský samosprávny kraj.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Prečítajte si tiež: Parná lokomotíva i Vectron šli do Žiliny vedľa seba. Železnice ukončili modernizáciu Čítajte 

Ministerstvo áno, železnice nie

Ministerstvo rekonštrukciu stanice podporuje. Prostriedky by chceli získať pravdepodobne formou PPP projektu. Obnova trate s doplnením vybavenosti a oprava budovy sú však dva samostatné projekty. „Realizovať oba naraz je aj snahou ministerstva dopravy,“ povedala hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká. Rekonštrukciu celej budovy stanice ale železnice nemajú v pláne. „Z pohľadu železníc je rekonštrukcia budovy železničnej stanice v Žiline možná až po ukončení modernizácie uzla,“ potvrdila Martina Pavliková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky.

Petícia stagnuje

Žilinská radnica v minulom roku spustila petíciu za obnovu budovy. Podpismi občanov chcela radnica apelovať na ministerstvo, aby začalo zničenú stanicu riešiť. Petícia však bola len na mestskom úrade. Za niekoľko mesiacov sa tak radnici nepodarilo zozbierať ani tisíc podpisov. „Keby bola niekde na stanici, tak verím, že ju podpíše každý, keď vidí, ako to tam vyzerá otrasne a smrdí to tam,“ povedal Vladimír Mahút, jeden z cestujúcich.
Žilinčania sú k petícii skeptickí. Načo sú petície, ak niekto od stola nevie zhodnotiť, či treba opraviť stanicu,“ myslí si čitateľ Bohumil Kostolný. Mesto neuvažovalo ani o elektronickom zbieraní podpisov. „Podpisy zbierame len písomne, nie elektronicky, v súčasnosti máme približne 800 podpisov,“ povedal koncom minulého roka Peter Rolko, vedúci odboru dopravy.
Iniciátorom petície bol primátor Igor Choma. Žiada v nej, aby železnice rešpektovali vôľu obyvateľov Žiliny a cestujúcich. „Stále je možnosť ju podpísať priamo na mestskom úrade,“ povedala hovorkyňa mesta Barbora Zigová.

SkryťVypnúť reklamu

Poslanec za mestskú časť Staré Mesto Peter Ďurmis tiež vidí rekonštrukciu celého priestoru ako akútnu: „Železničná stanica je jedným z najdôležitejších dopravných uzlov nielen nášho mesta, ale aj celého severného Slovenska. Z tohto dôvodu si nezaslúži, aby bola v takom stave. Musíme vyvinúť maximálne úsilie, aby sme budovu stanice čo najskôr opravili.”

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  7. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl
  2. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom
  3. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  4. Invázne rastliny ako superpotraviny
  5. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  6. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  7. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  8. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 8 019
  2. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 6 329
  3. Metropola aj more. New York sa dá jednoducho spojiť s Karibikom 5 029
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 947
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 2 362
  6. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 1 612
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 1 526
  8. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 1 508
  1. Ján Šeďo: Hrozí Slovensku v nasledujúcich mesiacoch "tankovacia turistika" ?
  2. Irena Šimuneková: Liptov - Nemecký vojenský cintorín, Važec
  3. Monika Albertiová: Župy na Slovensku: Zrušiť alebo zachovať?
  4. Ján Valchár: Vojna plná klamu II. - o druhej svetovej vojne z pohľadu krivých ruských zrkadiel
  5. Martina Bittnerová: Dramatik Stroupežnický: génius javiska či tyran zvierat?
  6. Jozef Drahovský: Poslanec národnej rady Ľubomír Vážny navrhuje definovať rýchlosť chôdze na 6 km/h.
  7. Radoslav Záhumenský: Nenáročná túra v Nízkych Tatrách! Štefánička vás dostane výhľadmi, históriou aj horským pokojom
  8. Eva Gallova: Neviem, či sa mi to iba zdalo, ale Putin sa do kamery spiklenecky smial
  1. Martin Fronk: Objavil som kúpalisko za 2 eurá 73 294
  2. Ivan Čáni: Smer SSD sa definitívne sám spláchol na úplné morálne a ľudské dno, odkiaľ sa už nedá vynoriť. 13 126
  3. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 9 768
  4. Martin Fronk: Divín: Obec, kde sa sprievodkyne červenajú a umenie visí aj na stenách, nielen vo vzduchu 8 881
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 7 714
  6. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 7 136
  7. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná. 6 628
  8. Ján Valchár: Nie až taký stres okolo Pokrovsku 5 469
  1. Marcel Rebro: Putinova "obrana" ruskojazyčných Ukrajincov pred "vyvražďovaním": vyvražďuje ich sám
  2. Marcel Rebro: Rusofili nás posielajú na ukrajinský front. Ideme. Už zajtra. A radi
  3. Radko Mačuha: Slovenská kultúra musí byť proruská a žiadna iná.
  4. Marcel Rebro: Summit na Aljaške: Trumpova show, Putinova propaganda, Ukrajina bokom
  5. Roman Kebísek: Slovák Pilárik vybudoval r. 1679 v Nemecku kostol pre exulantov. Stojí dosiaľ
  6. Věra Tepličková: Gruzínci sú už z obliga, za všetko teraz môžu Plaváková a Šimečka
  7. Igor Pogány: Týždenný prehľad noviniek zo sveta AI
  8. Igor Pogány: Tento prompt pre AI 10-násobne zlepší vaše schopnosti učenia
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu