METRO prináša našim deťom zdravie na tanieri

Veľkoobchod METRO sa aj tento rok zasadzuje za zdravé stravovanie na školách a nezostane len pri slovách.

Bratislava (15. februára 2018)Veľkoobchod METRO sa aj tento rok zasadzuje za zdravé stravovanie na školách a nezostane len pri slovách. Priamo do školských jedální dodáva potrebné suroviny a kuchári METRO pomáhajú s prípravou jedál v kuchyniach vybraných škôl. Celkovo navštívi 6 takýchto zariadení v každom kúte Slovenska a navarí pre tamojších žiakov v rámci rozpočtu, do ktorého sa musí zmestiť každá škola. METRO tak pokračuje vo svojom turné po školských jedálňach, ktoré vlani vo veľkom rozbehol známy šéfkuchár Vojto Artz. Ide teda už o druhý ročník úspešnej kampane.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


Opäť bude hrať prím ryba ako zdravá zložka stravy a hlavná surovina. Žiaci a študenti si pochutnajú na lososovi, sumčekovi africkom, ale aj ostriežovi. Záleží nám na tom, aby deti mali na tanieri nielen chutné, ale aj zdravé a výživovo plnohodnotné jedlo. Školským jedálňam by sme chceli vnuknúť zdravšiu inšpiráciu a presadzovať pozitívne trendy a nové technologické postupy pri stravovaní našich žiakov,“ uvádza Jan Žák, generálny riaditeľ spoločnosti METRO Slovensko. Práve ryby sú totiž dôležitou súčasťou zdravej stravy, ktorú odporúčajú odborníci z dôvodu, že sú jedinečným zdrojom omega mastných kyselín, vitamínov, minerálov a kvalitných bielkovín.


Dňa 15. februára sa varilo na ZŠ Vendelína Javorku, Žilina. Žiaci v ročníkoch 5.-9., prevažne športovci, si pochutnali na sumčekovi africkom s glazovanou zeleninou a pučenými zemiakmi. Vydaných bolo 200 porcií, pričom deťom mimoriadne chutilo. Celkovo bolo na prípravu jedla použitých 25 kg rýb, 75 kg zemiakov a 28 kg zeleniny.

SkryťVypnúť reklamu

Začiatkom februára sa už táto akcia uskutočnila v Spojenej škole Tilgnerovej v Bratislave. Deťom bolo vydaných 650 porcií lososa s kuskusovým šalátom „Tabbouleh“. V utorok 13. februára 2018 zas rovnaké menu ochutnali študenti Technickej univerzity vo Zvolene . Deň na to sa varilo na ZŠ Pavla Jozefa Šafárika, Tornaľa – podávaný bol sumček africký. 20. februára sa akcia zopakovala na Spojenej škole Slančíkovej v Nitre (ostriež).

23. februára všetko vyvrcholí varením Vojta Artza na ZŠ Lamač, Malokarpatské námestie, Bratislava. Podávať sa bude losos.

Iniciatívou spoločnosti METRO je robiť osvetu ohľadom stravovania na školách. „Chceme ukázať, že aj zdravé a cenovo dostupné jedlo môže chutiť dobre. Nemenej dôležité je tiež predísť plytvaniu v školských jedálňach, t. j. ako čo najlepšie zužitkovať všetky dostupné suroviny a zároveň splniť finančné limity,“ podotkol šéfkuchár METRO Vojto Artz.

SkryťVypnúť reklamu

Veľkoobchod v rámci tohto podujatia spolupracuje s Celoslovenskou sekciou školského stravovania, participáciu majú aj krajské metodičky, zodpovedné za stravovanie na školách.

* * * * * *

METRO Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode a predaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta a zamestnáva viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami a iniciatívami digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash & Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.


V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  2. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  5. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  6. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 426
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 9 918
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 227
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 301
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 464
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 956
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 149
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 036
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  2. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  3. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  4. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  7. Peter Alexander Sokol: Cesta do izolácie: Cla, Trump a geopolitický hazard so západnými alianciami
  8. Michael Achberger: Smrteľná cena za štíhle telo: Tento spaľovač vás môže zabiť!
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 489
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 111
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 077
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 219
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 547
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 690
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 264
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 793
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  5. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu