Bratislava (15. februára 2018) – Veľkoobchod METRO sa aj tento rok zasadzuje za zdravé stravovanie na školách a nezostane len pri slovách. Priamo do školských jedální dodáva potrebné suroviny a kuchári METRO pomáhajú s prípravou jedál v kuchyniach vybraných škôl. Celkovo navštívi 6 takýchto zariadení v každom kúte Slovenska a navarí pre tamojších žiakov v rámci rozpočtu, do ktorého sa musí zmestiť každá škola. METRO tak pokračuje vo svojom turné po školských jedálňach, ktoré vlani vo veľkom rozbehol známy šéfkuchár Vojto Artz. Ide teda už o druhý ročník úspešnej kampane.
Opäť bude hrať prím ryba ako zdravá zložka stravy a hlavná surovina. Žiaci a študenti si pochutnajú na lososovi, sumčekovi africkom, ale aj ostriežovi. „Záleží nám na tom, aby deti mali na tanieri nielen chutné, ale aj zdravé a výživovo plnohodnotné jedlo. Školským jedálňam by sme chceli vnuknúť zdravšiu inšpiráciu a presadzovať pozitívne trendy a nové technologické postupy pri stravovaní našich žiakov,“ uvádza Jan Žák, generálny riaditeľ spoločnosti METRO Slovensko. Práve ryby sú totiž dôležitou súčasťou zdravej stravy, ktorú odporúčajú odborníci z dôvodu, že sú jedinečným zdrojom omega mastných kyselín, vitamínov, minerálov a kvalitných bielkovín.
Dňa 15. februára sa varilo na ZŠ Vendelína Javorku, Žilina. Žiaci v ročníkoch 5.-9., prevažne športovci, si pochutnali na sumčekovi africkom s glazovanou zeleninou a pučenými zemiakmi. Vydaných bolo 200 porcií, pričom deťom mimoriadne chutilo. Celkovo bolo na prípravu jedla použitých 25 kg rýb, 75 kg zemiakov a 28 kg zeleniny.
Začiatkom februára sa už táto akcia uskutočnila v Spojenej škole Tilgnerovej v Bratislave. Deťom bolo vydaných 650 porcií lososa s kuskusovým šalátom „Tabbouleh“. V utorok 13. februára 2018 zas rovnaké menu ochutnali študenti Technickej univerzity vo Zvolene . Deň na to sa varilo na ZŠ Pavla Jozefa Šafárika, Tornaľa – podávaný bol sumček africký. 20. februára sa akcia zopakovala na Spojenej škole Slančíkovej v Nitre (ostriež).
23. februára všetko vyvrcholí varením Vojta Artza na ZŠ Lamač, Malokarpatské námestie, Bratislava. Podávať sa bude losos.
Iniciatívou spoločnosti METRO je robiť osvetu ohľadom stravovania na školách. „Chceme ukázať, že aj zdravé a cenovo dostupné jedlo môže chutiť dobre. Nemenej dôležité je tiež predísť plytvaniu v školských jedálňach, t. j. ako čo najlepšie zužitkovať všetky dostupné suroviny a zároveň splniť finančné limity,“ podotkol šéfkuchár METRO Vojto Artz.
Veľkoobchod v rámci tohto podujatia spolupracuje s Celoslovenskou sekciou školského stravovania, participáciu majú aj krajské metodičky, zodpovedné za stravovanie na školách.
* * * * * *
METRO Cash & Carry je vedúcim medzinárodným špecialistom vo veľkoobchode a predaji potravín. Má zastúpenie v 35 krajinách sveta a zamestnáva viac ako 150-tisíc ľudí. Vo finančnom roku 2015/2016 dosiahlo tržby vo výške približne 37 miliárd eur. Spoločnosť poskytuje originálne riešenia na uspokojene regionálnych a medzinárodných potrieb svojich veľkoobchodných a maloobchodných zákazníkov. S predajnými značkami METRO/MAKRO Cash & Carry a Real, ako aj s dodávateľskými službami a iniciatívami digitalizácie, METRO stanovuje štandardy pre zajtrajšok: zameranie sa na zákazníka, digitálne riešenia a udržateľné obchodné modely. METRO/MAKRO Cash & Carry prevádzkuje viac ako 750 veľkoobchodov v 25 krajinách s počtom zamestnancov okolo 100 000. Viac informácií nájdete na www.metroag.de.
V Slovenskej republike patrí do siete METRO Cash & Carry SR šesť veľkoobchodných centier pre podnikateľov. Široká ponuka tovaru, prevádzková výkonnosť, vyspelá logistika, priame nákupy vo veľkých objemoch, ale tiež služba Distribúcia, teda dovozu tovaru zákazníkom priamo do prevádzok umožňujú spoločnosti METRO predávať tovar za najvýhodnejšie veľkoobchodné ceny. METRO sa na Slovensku orientuje predovšetkým na tri skupiny profesionálnych zákazníkov – na oblasť HoReCa, maloobchod a malé až stredné firmy, ktoré podporuje okrem širokej ponuky tovaru aj nadštandardnými službami na mieru. Aktívne podporuje alianciu maloobchodných predajní Môj obchod, ktorá v súčasnosti spája 500 lokálnych predajcov po celom Slovensku. Viac na www.metro.sk alebo www.facebook.com/metro.sk