Žilinská Kia vlani s miernym poklesom výroby. Chystá nový model, aj facelift

Plány na tento rok hovoria o výrobe 328-tisíc vozidiel.

(Zdroj: KMS)

ŽILINA. V minulom roku vyrobila automobilka Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom 335 600 osobných automobilov. Ide o mierny pokles v porovnaní s rokom 2016, keď z výrobných liniek vyšlo 339 500 vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hovorca automobilky Jozef Bačé potvrdil, že dominantným modelom v portfóliu zostáva Kia Sportage, ktorá ma 64-percentný podiel na celkovej produkcii závodu. „Model Kia cee’d v troch karosárskych verziách sa podieľa na celkovej produkcii 29 percentami. Produktové portfólio už dlhodobo dopĺňa Kia Venga so sedempercentným podielom,“ informoval hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Najpopulárnejším automobilom sa v roku 2017 stala Kia Sportage v bielej farbe Casa White s dieselovým motorom s objemom 1,7 litra a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

Prečítajte si tiež: Veľkolepý športový areál v Žiline má reálnejšie kontúry. Architekti ukázali svoje predstavy Čítajte 

Španielsko v top trojke

Spomedzi osemdesiatich exportných teritórií si v roku 2017 primát udržala Veľká Británia (17 %), kde automobilka napriek negatívnym vyhliadkam zatiaľ nezaznamenala významný prepad exportu. Vlani sa posilnila pozícia žilinskej automobilky na ruskom trhu (13 %) a po prvýkrát sa do trojice najvýznamnejších exportných trhov dostalo Španielsko (9 %), ktoré si vymenilo pozíciu s Nemeckom (8 %). Na domácom slovenskom trhu zostalo 4957 automobilov, čo je takmer 1,5 percenta vyrobených vozidiel.

Neistota najmä na britskom trhu a skutočnosť, že dva z troch modelov sú na konci výrobného cyklu, spôsobí podľa odhadov mierny pokles výroby aj v tomto roku. Plány hovoria o výrobe 328-tisíc vozidiel.

SkryťVypnúť reklamu

Motoráreň presedlala na benzín

Jediná motoráreň na Slovensku v žilinskom závode vyprodukovala v minulom roku 539 987 pohonných jednotiek. Podľa hovorcu ide asi o dvanásťpercentný pokles v porovnaní s rokom 2016.

Najžiadanejším sa stal dieselový agregát s objemom 1,7 l (25 percent). „Najmä v druhom polroku sme začali pociťovať ústup dopytu po dieselových motoroch. Prvýkrát v histórii sme vyrobili viac benzínových motorov (53 percent), ako dieselových (47 percent),“ upozornil na tendenciu Bačé.

Vlani spoločnosť investovala do svojho slovenského závodu viac ako 107 miliónov eur. Smerovali prevažne do úprav liniek na výrobu automobilov a motorov v súvislosti s prípravami na spustenie nového modulu Kia cee’d tretej generácie. Nový model predstavia verejnosti už na marcovom autosalóne v Ženeve.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Na stanicu konečne bezbariérovo? Železnice plánujú veľké zmeny Čítajte 

Okrem toho sa v druhom polroku chystá aj spustenie výroby inovovaného modelu Kia Sportage. „Tento rok plánujeme v investičných aktivitách pokračovať a preinvestovať viac ako 200 miliónov eur,“ povedal prezident a výkonný riaditeľ Kia Motors Slovakia Dae-Sik Kim. Investičný plán spoločnosti v tomto roku počíta napríklad aj s výstavbou moderného rehabilitačného centra pre zamestnancov.

Priemerná mzda výrobného zamestnanca spoločnosti Kia Motors Slovakia dosiahla v minulom roku 1 458 eur. Suma zahŕňa okrem základnej mzdy aj jednotlivé príplatky, vrátane príplatkov za prácu nadčas, letný a vianočný bonus, ako aj koncoročný bonus za dosiahnutie výrobného cieľa.

Kia

Súvisiace témy: Automobilky na Slovensku
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Osadili štadióny špeciálnymi turniketmi
  2. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  3. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  4. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  5. Keď sa z brigády stane kariéra
  6. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  7. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood
  8. Jesenný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  1. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  2. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  3. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  4. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  5. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa?
  6. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok
  7. Rezidencia Rúrky: Prvý bytový dom skolaudovali, ďalší už stavajú
  8. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  1. Od čoho závisí schopnosť prispôsobiť sa? 8 035
  2. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 3 823
  3. Keď sa z brigády stane kariéra 2 999
  4. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s 2 396
  5. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 020
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka v Katare plnom kontrastov 1 467
  7. Jesenné MUST-TRY dobroty, ktoré potešia vaše chuťové poháriky 1 346
  8. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 312
  1. Peter Martinkovič: Zažil som goraikō na Fujisane
  2. Jozef Foltýn: Koniec demokracie v USA?!
  3. Jozef Černek: Premiéra, potlesk… a na druhý deň umývam záchody
  4. Ernest Klotton: Armádne zhromaždenie ako sa generáli ocitli uprostred „vnútornej vojny“ s hranolkami a tankami
  5. Janka Bittó Cigániková: Zmena Ústavy: „Pre Boha nie je problém použiť aj Roberta Fica“
  6. Ján Valchár: Gerasimova doktrína a jej posledná možná fáza
  7. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  8. Jozef Černek: Rus – najmúdrejší muž sveta vs. slávni hlupáci internetu
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 16 549
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 095
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 13 888
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 12 794
  5. Daniel Guľaš: Všetko dobré, Ľuboš. 10 024
  6. Martin Ondráš: Zákon čo legalizuje podvod? Alebo ako Slovensko stratí kontrolu nad pôdou 9 621
  7. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 9 608
  8. Otilia Horrocks: Keď Monika Beňová moralizuje z miesta pre ZŤP 9 567
  1. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  2. Marian Nanias: Na členstvo v EÚ Slovensko dopláca, alebo získava?
  3. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
  4. Marian Nanias: Problémy na maďarskej jadrovej elektrárni Paks II.
  5. Marian Nanias: Nezvyčajná jadrová investícia – Maďarská JE Paks II.
  6. Anna Brawne: Džemy, hady, nebojte sa, dobre bude!
  7. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval.
  8. Marian Nanias: Problémy na tureckej JE Akkuyu.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Škodu predbežne vyčíslili na 5-tisíc eur.


Lidl sa oplatí: Špeciálne sety šetria čas aj peniaze


Čaká na vás lahodný tekvicový krém s karamelizovanými semiačkami.

Vysoký štandard, ktorý poznáte z dobrých reštaurácií, je bežný aj v reštauračných vozňoch Železničnej spoločnosti Slovensko.


Opäť sa vydávame na potulky krajinou, kde každá zastávka ponúka nový zážitok a nezabudnuteľné spomienky.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu