Utorok, 14. august, 2018 | Meniny má Mojmír

NDS posúva termín výstavby D1. Nechce, aby sa diaľnica skončila v poli

Hoci si diaľničiari vybrali zhotoviteľa privádzača do Žiliny ešte pred štyrmi mesiacmi, až teraz podpísali zmluvu so stavebnou spoločnosťou.

Diaľničný úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka.(Zdroj: NDS)

ŽILINA. Žilinčania si na „dé jednotku“ už s určitosťou budú musieť počkať dlhšie, ako sa plánovalo. Mesto Žilina sa spojí s novobudovaným diaľničným úsekom Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka najskôr koncom mája 2019.

Národná diaľničná spoločnosť už po druhýkrát posúva otvorenie tohto úseku. Najprv mal byť diaľničný úsek neďaleko Žiliny dokončený začiatkom budúceho roka. Neskôr sa termín posunul na október.

Ani tento však nebude dodržaný. Štátna Národná diaľničná spoločnosť ohlásila ďalší termín. takmer dvanásť kilometrový diaľničný úsek medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou by mali dokončiť až v druhom štvrťroku 2019.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Cieľom NDS je, aby sa privádzač Lietavská Lúčka Žilina odovzdal do užívania spolu s úsekom D1 Hričovské Podhradie Lietavská Lúčka. Tento úsek by sa mal stavebne ukončiť v druhom štvrťroku 2019,“ povedala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová. Dôvodom zdržania sú nepredvídateľné geologické udalosti počas razenia tunelov.

Prečítajte si tiež: Na Ulici vysokoškolákov vzniknú tri kruhové križovatky. Jednu zrušia

Národná diaľničná spoločnosť sa chce vyhnúť možnému škandálu. Na diaľničnom privádzači, ktorý spojí Žilinu s novobudovaným úsekom medzi Hričovským Podhradím a Lietavskou Lúčkou, sa stále nepracuje. Diaľničiari tak posunutím termínu získajú čas na dokončenie privádzača. Utrpia tak menšiu hanbu, ako keby diaľnica skončila v poli.

Naťahovanie času spôsobuje stále neuzavretá výstavba druhej etapy privádzača do Žiliny. Diaľničiari sľubujú, že na privádzači začnú pracovať stavební robotníci už čoskoro. Podľa najnovších informácií už podpísali zmluvu so zhotoviteľom, spoločnosťou Metrostav.

Analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík vo svojom blogu upozornil na zbytočné naťahovanie času. NDS vyhodnotila ponuky na výstavbu privádzača z Lietavskej Lúčky do Žiliny ešte 18. júla. No až po dvoch mesiacoch oficiálne zverejnila informáciu, že víťazom súťaže je spoločnosť Metrostav, ktorá predložila cenovú ponuku na 13,9 milióna eur. Diaľničiari sa pochválili, že dielo ich bude stáť o približne 40 percent menej ako pôvodne predpokladali (22,5 milióna eur).

Prešli ďalšie dva mesiace a nielenže sa na budúcom stavenisku nič nedeje. Ján Kováčik zistil, že za zdržaním bola kontrola, ktorú si NDS na seba ušila sama a po čase z nej aj sama vycúvala.

„Koncom augusta NDS požiadala Úrad pre verejné obstarávanie o vykonanie kontroly zadávanej zákazky. Tú úrad začal 16. októbra. Vyžiadal si doplnenie podkladov, NDS ich doručila 24. a 26. októbra. A vzápätí 27. októbra NDS svoj pôvodný podnet na vykonanie kontroly stiahla. S odôvodnením, že na predmetnú zákazku nemá uzatvorenú zmluvu o financovaní z prostriedkov Európskej únie (čo znamená, že kontrola pred podpisom zmluvy sa nevyžaduje). Inak povedané, od augusta sa čakalo úplne zbytočne.“

Výstavba časti privádzača, ktorý bude ústiť pri Metre na Solinkách, potrvá 18 mesiacov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ochrana pred tropickou horúčavou
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Ochrana pred tropickou horúčavou
  4. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  5. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  6. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  7. Škôlka od srdca
  8. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000€
  9. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  10. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 15 486
  2. Vizuálny smog je problém 9 663
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 8 891
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 6 972
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 5 024
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 4 322
  7. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 4 069
  8. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 3 461
  9. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 456
  10. Dovolenka pri Mŕtvom mori a tipy na overené hotely 3 383

Téma: Diaľnice


Hlavné správy z MY Žilina

Žilinskí bábkoherci sa predstavia na festivale v Slovinsku

Herci Bábkového divadla Žilina sa predstavia s inscenáciou Škaredé káčatko na medzinárodnom festivale.

Raz si trať Rajeckého maratónu zabehnem, sľúbil Matej Tóth

Slovenský chodec účasťou na Rajeckom maratóne potešil všetkých.

Oprava Kamennej ulice prebehne vo viacerých fázach, pripravte sa na obmedzenia

Rekonštrukcia bude trvať približne osem týždňov a na mieste budú viaceré obmedzenia.

FOTO: Rajčanov zabávali Horkýže Slíže či Smola a Hrušky

Cez deň mesto žilo Rajeckým maratónom, večer koncertom známych kapiel.

V Restaurant Sissi nájdete kráľovskú gastronómiu

​​​​​​​Keď sa povie kráľovská kuchyňa, väčšina z nás si predstaví honosnú kráľovskú hostinu, urodzené dámy a pánov v dobových kostýmoch, zvuk čembala...  Zjednodušene - časy romantické a zároveň dávno minulé. Čo by ste povedali na to, keby sa história opakovala?

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?