Župa počíta so spustením systému integrovanej dopravy

Žilinský samosprávny kraj pracuje na projekte zavedenia integrovanej dopravy, ktorý počíta so spustením systému v roku 2019.

Ilustračná foto.Ilustračná foto. (Zdroj: TASR)

ŽILINA. Župa pracuje na projekte zavedenia integrovanej dopravy, ktorý počíta so spustením systému v roku 2019, v prvej etape na Kysuciach a hornom Považí, následne v Turci, na Liptove a Orave.

"S krajským mestom Žilina sme založili samostatnú spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, ktorá je už zapísaná v obchodnom registri a aktuálne pripravuje všetky potrebné náležitosti, aby mohla reálne začať fungovať. Ide však o náročný proces. Je potrebné prispôsobiť naše prímestské autobusy s vlakmi a mestskou hromadnou dopravou tak, aby cestujúci pocítili len jedinú zmenu, a to zníženú cenu lístkov a efektívnejšie prestupy," informoval predseda kraja Juraj Blanár.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Diaľničný úsek zo Strážova do Brodna otvoria 2. decembra Čítajte 

Integrovaný dopravný systém chce kraj pilotne zaviesť na trase z Čadce do Žiliny a zo Žiliny do Rajca. Do tímu prizval i odborníka z Česka, ktorý pracoval na zavedení integrovanej dopravy v Moravskosliezskom kraji. "V susednom Česku majú veľké skúsenosti, vďaka čomu nám pomohli vyvarovať sa mnohých chýb. Nechceme nič unáhliť. Cestujúci musia získať k novému systému dôveru a naučiť sa ho postupne využívať naplno v celom kraji. Hlavnou výhodou bude predovšetkým jeden cestovný lístok, s ktorým nastúpia do MHD, vlaku či autobusu a odvezú sa ďalej bez toho, aby museli kupovať ďalšie lístky," priblížil výhody systému župan.

Za dôležité považuje, aby systém kopíroval potreby obyvateľov, vďaka čomu by mal prilákať nových cestujúcich. "Verejnou dopravou dnes jazdí čoraz menej ľudí, fungujúca integrovaná doprava dokáže obmedziť využívanie osobných automobilov a priniesť kvalitnú a cenovo dostupnú alternatívu," dodal Blanár.

SkryťVypnúť reklamu

Kraj je objednávateľom verejnej autobusovej dopravy vo všetkých regiónoch. Počet prepravených cestujúcich klesol v porovnaní rokov 2015 a 2016 o viac ako jeden milión. Stratu očakáva kraj i tento rok, a to aj napriek rozsiahlej modernizácii a novým službám. "Obnovili sme vozový park, autobusy majú wifi pripojenie, klimatizáciu, zaviedli sme bezhotovostný spôsob platby čipovými kartami, nové mobilné aplikácie, ktoré umožňujú sledovať autobus priamo na ceste, no trend na Slovensku stále láka ľudí do áut. Verím však, že postupne sa naučia využívať ekologickejší spôsob dopravy a integrovaný systém sa rozšíri do celého kraja," uzavrel Blanár.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Ako pripraviť motorku na sezónu: Rady pre bezpečnú jazdu
  4. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  5. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  7. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Na Marka oharka do jarka
  2. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  7. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 13 194
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 10 961
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 239
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 311
  5. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 4 264
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 919
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 147
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 029
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Timotej Opálek: Baby Lasagna / Praha
  2. Viktor Pamula: Sociálny štát ? Vtip roka
  3. Ivan R. V. Rumánek: Chamás či Hamás?
  4. Martin Škopec Antal: Slovenská opozičná politika: "Nie je dôležité zvíťaziť, ale zúčastniť sa..."
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Juraj Tušš: Multipolárny svet a nový volebný systém.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Jozef Černek: Príbeh vrážd staviteľa aj majiteľa záložne: Temný tieň nad Komárnom
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 511
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 157
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 67 615
  4. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 232
  5. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 566
  6. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 692
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 327
  8. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola. 7 838
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu