Premiér Fico sa stretol s nespokojnými Kysučanmi. Sľúbil peniaze na diaľnicu

Petičný výbor si počká, či sa sľuby naplnia. Od toho bude závisieť ďalšie pokračovanie protestných blokád.

Premiér Róbert Fico a štátny tajomník Viktor Stromček na stretnutí so zástupcami petičného výboru. Premiér Róbert Fico a štátny tajomník Viktor Stromček na stretnutí so zástupcami petičného výboru. (Zdroj: SITA)

ŽILINA. Na prípravu prác na dvoch najoneskorenejších úsekoch kysuckej diaľnice D3 dá vláda na budúci rok asi 19 miliónov eur. Sľúbil to dnes v Žiline premiér Robert Fico, ktorý sa stretol so zástupcami petičných výborov za urýchlenie dostavby diaľnic D3 na Kysuciach a D1 v Liptove.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pokiaľ ide o výstavbu dvoch zostávajúcich úsekov na diaľnici D3, aj po konzultácii s ministrom financií môžem potvrdiť, že budú finančné prostriedky, ktoré sú nevyhnutné na dokumentáciu a povoľovacie konanie. Ide o 18 až 19 miliónov eur. Potvrdzujem, že tieto peniaze sú k dispozícii,“ prisľúbil Fico.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Na Kysuciach visí ďalší protest za diaľnicu na vlásku Čítajte 

Podľa jeho slov, sám požiadal o stretnutie so zástupcami protestujúcich Kysučanov. „Našou úlohou je komunikovať s tými, ktorí to myslia vážne, čo sa týka výstavby diaľnic a nie s tými, ktorí z toho robia obyčajný cirkus a politiku,“ povedal po stretnutí predseda vlády.

Stromček bude kontaktná osoba

Zástupcovia petičného výboru by mali dostávať z rezortu dopravy najčerstvejšie informácie o postupe prác na príprave výstavby chýbajúcich diaľničných úsekov.

„Aby ľudia pracovali s presnými informáciami, navrhujem, aby petičný výbor pre D3 mal ako kontaktnú osobu pána štátneho tajomníka Viktora Stromčeka. V ktoromkoľvek okamihu, zavolajte štátnemu tajomníkovi v čom je problém, čo riešite, aby tieto informácie mohli petičné výbory posunúť smerom k ľuďom,“ navrhol Fico model spolupráce.

SkryťVypnúť reklamu

„Budeme si robiť pravidelný odpočet, čo sa týka prípravy a veríme, že v spolupráci, so samosprávami, ktoré budú účastníkmi konaní, sa nám podarí stiahnuť časovú prípravu na čo najkratšie obdobie,“ doplnil premiéra štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček.

Budú ďalšie protesty?

Zástupcovia nespokojných Kysučanov len pred nedávnom ohlásili ďalšie protestné blokády za urýchlenú dostavbu diaľnice D3. Podľa vtedajších informácií chceli ešte v novembri vo Svrčinovci zablokovať hlavný cestný ťah do Poľska a Česka.

Ľubomír Janoška zo Združenia podnikateľov Kysúc potvrdil, že to s pokračovaním protestných blokád myslia vážne. Podľa neho boli dôležité na poukázanie problémov na Kysuciach. Dnes chcú každý mesiac kontrolovať, či rezort dopravy plní dohodnuté harmonogramy a podľa toho sa v budúcnosti zariadia.

SkryťVypnúť reklamu

„Ťažko budeme hovoriť o výstavbe diaľnic na Kysuciach, keď nemáme nič pripravené. Nemáme vykúpené pozemky, nemáme projekty, prepadli nám niektoré stavebné povolenia. Sme na bode nula,“ poznamenal Janoška.

Celá 60-kilometrová diaľnica D3 od Žiliny až po hranice s Poľskom mala byť podľa pôvodných plánov hotová už v roku 2006. Súčasný minister dopravy Árpád Érsek avizoval dokončenie diaľnice D3 v roku 2026.

Diaľničiari po sérii troch protestov čiastočne prehodnotili svoje plány. „V zmysle súčasných platných harmonogramov NDS je predpokladaný termín začatia výstavby diaľničných úsekov D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto a Kysucké Nové Mesto – Oščadnica v 12/2019 s termínom ukončenia 12/2022. Pre diaľničný úsek D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, druhý profil, je predpokladaný termín začatia výstavby 08/2020 s termínom ukončenia 08/2023,“ píše sa v liste od vedenia diaľničiarov. Dodržanie termínov však podmieňujú hladkým prísunom finančných zdrojov.

Robert Fico po stretnutí naznačil, že ako jedinú šancu na prefinancovanie výstavby úsekov vidí uvoľnenie dlhovej brzdy. „Chcem požiadať opozíciu, aby prestala politikárčiť a nech podporí otvorenie dlhovej brzdy. Nemôžeme na jednej strane znižovať deficit a verejný dlh a na druhej strane zvyšovať výdavky na infraštruktúru. Jedinou možnosťou je otvoriť dlhovú brzdu a získať niekoľko miliárd tam, kde dnes nemáme finančné zdroje.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 981
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 794
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 120
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 776
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 234
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 823
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 623
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu