Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

PETER SCHMIDT:Bezpečnostné prvky v tuneli Považský Chlmec sú najmodernejšie v Európe

Taktické cvičenie v tuneloch sa musí vykonávať raz za štyri roky a vždy aj pred otvorením nového tunela.

Tunel Považský Chlmec počas Dňa otvorených dverí.Tunel Považský Chlmec počas Dňa otvorených dverí. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

ŽILINA. Bezpečnostné prvky dvojrúrového diaľničného tunela Považský Chlmec sú najmodernejšie v rámci celej Európy. Počas piatkového taktického cvičenia Národnej diaľničnej spoločnosti a zložiek Integrovaného záchranného systému to povedal bezpečnostný technik tunelov pre NDS Peter Schmidt. Viac ako dvojkilometrový tunel Považský Chlmec je súčasťou ešte neotvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno.

"V tomto tuneli máme štandardnú európsku výbavu, máme navyše dymové hlásiče, ktoré sú rozmiestnené po celej dĺžke tunela, aby sme vedeli identifikovať postup dymu a jeho udržanie v stratifikačnej zóne a aby osoby mohli tunel bezpečne opustiť," skonštatoval Schmidt.

Skryť Vypnúť reklamu

Taktické cvičenie NDS a záchranných zložiek simulovalo dopravnú nehodu s následným požiarom v severnej tunelovej rúre. Jeho cieľom bol nácvik zosúladenia činnosti všetkých záchranárskych zložiek, ale aj preverenie funkčnosti požiarneho vetrania v tuneli.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari priznali meškanie na úseku Lietavská Lučka - Dubná Skala Čítajte 

Podľa veliteľa zásahu Pavla Cesneka z Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Žiline pri simulovanej dopravnej nehode utrpeli dve osoby ťažké a dve ľahké zranenie. V tuneli zasahovalo deväť hasičov a ďalší dvaja s evakuačným autobusom.

"Požiar sme museli lokalizovať aj s pomocou operátora NDS na kamerovom systéme, zistiť teplotu pri požiari, urobiť prieskum a vyslať hasiacu jednotku. Nevyskytli sa žiadne problémy, spolupráca s NDS a ostatnými zložkami záchranného systému bola dobrá. Cvičenie hodnotím ako veľmi dobré," doplnil Cesnek.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre zdravotných záchranárov zo Žiliny bolo cvičenie prvým v dvojrúrovom tuneli. O štyroch zranených sa podľa riaditeľa oblasti sever záchrannej zdravotnej služby Falck Iva Hybranta museli postarať dve posádky zdravotných záchranárov. Zranených následne preniesli bezpečnostným priechodom do južnej tunelovej rúry, odkiaľ zabezpečili ich transport.

"Zásah v tuneli má svoje špecifiká. Ľudia, ktorí by zostali zakliesnení v automobiloch, majú malú šancu na prežitie. Preto je potrebné ich dostať do spojovacích priestorov, kde už je bezpečnejšie. Z nášho pohľadu bol zásah v poriadku. Naše posádky vedia zasahovať, vedia sa postarať o pacientov, ak sa k nim dostanú. V dvojrúrovom tuneli je pre nás zásah komfortný," zdôraznil Hybrant.

Skryť Vypnúť reklamu

Taktické cvičenie v tuneloch na precvičenie súčinnosti záchranných zložiek je povinnosťou vyplývajúcou z nariadenia vlády a európskej smernice. Musí sa vykonávať raz za štyri roky a vždy aj pred otvorením nového tunela. Tunel Považský Chlmec spolu s celým úsekom diaľnice D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno otvoria pre motoristov koncom novembra tohto roku. Za ideálnej dopravy skráti cestu smerom na Kysuce o asi štyri minúty, skutočná časová úspora bude vzhľadom na dopravnú situáciu v Žiline podľa odborníkov väčšia.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  6. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  7. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  8. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  9. Pomáhajte čítaním
  10. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Tlačová konferencia iniciatívy Stop hazardu so zdravím
  3. Pandémia spomaľuje inovácie. Spoločnosti šetria
  4. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  5. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  6. Pomáhajte čítaním
  7. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  8. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  9. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  10. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 30 448
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 711
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 838
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 13 198
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 866
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 531
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 992
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 820
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 9 186
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 8 921
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Slovenské tunely

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Stredoslovenská energetika, a.s., prijíma nové preventívne opatrenia

S účinnosťou od 26. októbra 2020 do odvolania SSE, z dôvodu zhoršenia epidemiologickej situácie, zatvára svoje zákaznícke centrá pre verejnosť.

Bič na majiteľov dlhodobo stojacich áut. Mesto Žilina ich chce zdaniť

V minulom roku zaevidovali mestskí policajti 108 nepojazdných áut.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Zomrel majiteľ známej nitrianskej firmy Turancar

Viliam Turan mal 66 rokov. Podnikať začal krátko po nežnej revolúcii.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Už ste čítali?