Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

PETER SCHMIDT:Bezpečnostné prvky v tuneli Považský Chlmec sú najmodernejšie v Európe

Taktické cvičenie v tuneloch sa musí vykonávať raz za štyri roky a vždy aj pred otvorením nového tunela.

Tunel Považský Chlmec počas Dňa otvorených dverí.Tunel Považský Chlmec počas Dňa otvorených dverí. (Zdroj: SME - Ján Krošlák)

ŽILINA. Bezpečnostné prvky dvojrúrového diaľničného tunela Považský Chlmec sú najmodernejšie v rámci celej Európy. Počas piatkového taktického cvičenia Národnej diaľničnej spoločnosti a zložiek Integrovaného záchranného systému to povedal bezpečnostný technik tunelov pre NDS Peter Schmidt. Viac ako dvojkilometrový tunel Považský Chlmec je súčasťou ešte neotvoreného úseku diaľnice D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno.

"V tomto tuneli máme štandardnú európsku výbavu, máme navyše dymové hlásiče, ktoré sú rozmiestnené po celej dĺžke tunela, aby sme vedeli identifikovať postup dymu a jeho udržanie v stratifikačnej zóne a aby osoby mohli tunel bezpečne opustiť," skonštatoval Schmidt.

Skryť Vypnúť reklamu

Taktické cvičenie NDS a záchranných zložiek simulovalo dopravnú nehodu s následným požiarom v severnej tunelovej rúre. Jeho cieľom bol nácvik zosúladenia činnosti všetkých záchranárskych zložiek, ale aj preverenie funkčnosti požiarneho vetrania v tuneli.

Prečítajte si tiež: Diaľničiari priznali meškanie na úseku Lietavská Lučka - Dubná Skala Čítajte 

Podľa veliteľa zásahu Pavla Cesneka z Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru v Žiline pri simulovanej dopravnej nehode utrpeli dve osoby ťažké a dve ľahké zranenie. V tuneli zasahovalo deväť hasičov a ďalší dvaja s evakuačným autobusom.

"Požiar sme museli lokalizovať aj s pomocou operátora NDS na kamerovom systéme, zistiť teplotu pri požiari, urobiť prieskum a vyslať hasiacu jednotku. Nevyskytli sa žiadne problémy, spolupráca s NDS a ostatnými zložkami záchranného systému bola dobrá. Cvičenie hodnotím ako veľmi dobré," doplnil Cesnek.

Skryť Vypnúť reklamu

Pre zdravotných záchranárov zo Žiliny bolo cvičenie prvým v dvojrúrovom tuneli. O štyroch zranených sa podľa riaditeľa oblasti sever záchrannej zdravotnej služby Falck Iva Hybranta museli postarať dve posádky zdravotných záchranárov. Zranených následne preniesli bezpečnostným priechodom do južnej tunelovej rúry, odkiaľ zabezpečili ich transport.

"Zásah v tuneli má svoje špecifiká. Ľudia, ktorí by zostali zakliesnení v automobiloch, majú malú šancu na prežitie. Preto je potrebné ich dostať do spojovacích priestorov, kde už je bezpečnejšie. Z nášho pohľadu bol zásah v poriadku. Naše posádky vedia zasahovať, vedia sa postarať o pacientov, ak sa k nim dostanú. V dvojrúrovom tuneli je pre nás zásah komfortný," zdôraznil Hybrant.

Skryť Vypnúť reklamu

Taktické cvičenie v tuneloch na precvičenie súčinnosti záchranných zložiek je povinnosťou vyplývajúcou z nariadenia vlády a európskej smernice. Musí sa vykonávať raz za štyri roky a vždy aj pred otvorením nového tunela. Tunel Považský Chlmec spolu s celým úsekom diaľnice D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno otvoria pre motoristov koncom novembra tohto roku. Za ideálnej dopravy skráti cestu smerom na Kysuce o asi štyri minúty, skutočná časová úspora bude vzhľadom na dopravnú situáciu v Žiline podľa odborníkov väčšia.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 633
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 498
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 043
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 449
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 982
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 219
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 781
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 443
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 359
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 4 876
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Diaľnice

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Slovenské tunely

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Minister Krajčí hodnotí epidemilogickú situáciu.

Reprodukčné číslo je pod hodnotou 1.

1 h

Vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou v Žiline pracuje na zmenách, ktoré uľahčia objednávanie starším pacientom.

5 h

Údržbu stopy vykonáva päť pracovníkov.

6 h

Vladimír Randa, Martin Kapitulík, Miriam Šuteková a poslanecký klub Iná Žilina o tom, čo sa podarilo a čo nepodarilo žilinskému primátorovi.

10 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

8 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

13 h

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

20. jan

Už ste čítali?