Marián Murín bez jediného billboardu

Reklamnú džungľu popri cestách dlhodobo odmieta. Tvrdí, že situácia v Žilinskom kraji popri všetkých hlavných ťahoch je neúnosná, proti billboardom a pútačom, vizuálnemu smogu, by sa malo bojovať tvrdšie.

Marián Murín, nezávislý kandidát na predsedu Žilinského samosprávneho kraja, sa rozhodol, že sa vo volebnej kampani zaobíde bez billboardov. Financie, ktoré na túto propagáciu ušetril, investuje efektívnejšie. Podporí mládežnícky futbal v kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Namiesto billboardov peniaze dá mládeži

Celú kampaň si Marián Murín hradí z vlastných zdrojov a z príspevkov podporovateľov, každý pohyb je uvedený na transparentnom účte. Na billboardoch by ste ho však hľadali márne. „Môj postoj k tejto téme je dlhodobo známy. Billboardy pri cestách považujem za rušivý moment, ohrozujúci bezpečnosť a zdravie účastníkov cestnej premávky, ale aj prírodu, životné prostredie. Je to neosobná kortešačka, plná zdvorilostných úsmevov a fráz. Preferujem priamy alebo osobný kontakt s ľuďmi. Dostal som ponuku osloviť billboardami, ale tých 8-tisíc eur, čo by ma za mesiac minimálne stálo, som presunul inde a určite v prospech lepšej veci. Prerozdelím ich futbalovým mládežníckym klubom v kraji, prípadne základným školám, na nákup dresov, lôpt či iných športových pomôcok. Prilepší si minimálne tridsaťtri tímov alebo základných či stredných škôl, po tri z každého okresu. Výzva bude prebiehať do 17. októbra 2017," prezradil starosta Mútneho a kandidát na predsedu Žilinského samosprávneho kraja Marián Murín.

SkryťVypnúť reklamu

Chcete sa zapojiť?

Ako sa môžete do Murínovej výzvy zapojiť? Stačí na webstránke www.marian-murin.sk vyplniť formulár aj s odpoveďou na vedomostnú otázku. „Následne záujem mládežníkov vyhodnotíme a formou daru ich podporíme a osobne odovzdáme ešte do konca októbra. V našom kraji máme Žilinu a Ružomberok, kvalitné futbalové tímy, ktoré nás reprezentujú v Európe, no vyrástli tu aj ďalší talentovaní hráči, ktorí reprezentujú Slovensko, hrajú vo veľkokluboch za našimi hranicami. Aj takouto formou chcem podporiť mladé talenty, ktorých je v našom kraji dosť na každej ulici i dedine," prezradil Murín.

Billboardy sú ako vizuálny smog

Podľa jeho slov je tiež dôležité intenzívne riešiť problematiku billboardov ako vizuálneho smogu. „V Česku sa s tým nemaznali. Od 1. septembra tohto roku musia majitelia billboardy blízko diaľnic a ciest I. triedy odstrániť na základe novely zákona z dielne ministerstva dopravy. Po novom musí byť v prípade osadenia reklamných pútačov dodržané 250-metrové bezpečnostné pásmo okolo diaľnic, 50-metrové bezpečnostné pásmo okolo ciest I. triedy. Výnimkou sú reklamné plochy na diaľničných moteloch a reštauráciách. Tie však majú tiež nastavenú bezpečnú vzdialenosť. U nás sa schválila novela zákona v roku 2015, ktorá je podľa môjho názoru rovnako ako iné zákony absolútne bezzubá. Kompetencie prešli na stavebné úrady. U nás je predpísaná vzdialenosť od ciest len 100 metrov, no problematické je odstraňovanie čiernych stavieb. Môže to trvať aj päť rokov, a to treba riešiť radikálnejšie a promptnejšie," ponúkol riešenie od susedov Marián Murín.

SkryťVypnúť reklamu

„Reklamu popri cestách regulujú vyspelé krajiny, funguje to už aj vo Veľkej Británii, Švajčiarsku, Nemecku či Rakúsku. Prečo by to nemohlo fungovať aj u nás veď sme predsa v jadre Európy," uviedol s úsmevom Murín, ktorý kandiduje ako nezávislý kandidát na predsedu ŽSK. Opiera sa o svojich päť pilierov - ponúka skúsenosť a odbornosť s vedením samosprávy, chce investovať peniaze tam, kam patria, túži mať bezpečný a zdravý kraj, ľuďom chce priblížiť kraj a zlepšiť starostlivosť v nemocniciach i centrách sociálnych služieb a zvyšovať platy ich zamestnancom.

Tlačová správa je komerčným textom a nijako neprezentuje názor redakcie. Za jej obsah a rešpektovanie zákonných noriem zodpovedá zadávateľ.

Viac informácií na: https://www.petitpress.sk/uploads/media/pravidla_politicka_inzercia_4.2010.pdf

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 981
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 794
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 120
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 776
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 234
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 823
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 623
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu