Nedeľa, 18. apríl, 2021 | Meniny má ValérKrížovkyKrížovky
KOMERČNÝ ČLÁNOK

Zaujímajú nás zákazníci a nie ich košíky

„Veľké obchody využívajú, že sa ľudia u nich zamotajú, a potom kúpia aj to, čo vôbec nechceli,“ hovorí majiteľ malej ale úspešnej žilinskej predajne Môj obchod.

Ján Kučera zo Žiliny.Ján Kučera zo Žiliny. (Zdroj: imojobchod.sk)

Ján Kučera zo Žiliny vybudoval v čase lacného a nekvalitného tovaru úspešnú predajňu s kvalitným sortimentom a dobrými cenami. Navyše v nej majú oproti konkurencii úplne odlišný prístup k zákazníkom. Predavačky ich tam vítajú usmiate a ochotné.

„U nás má zákazníkom vždy kto poradiť a odpovedať im na otázky. Rozprávame sa s nimi. Pomáhame im so všetkým, s čím nás oslovia. Naše predavačky predsa nie sú v obchode len preto, aby dopĺňali tovar. Sú tam pre zákazníkov. Navyše obsluha u nás je rýchla a všetko v obchode je prehľadne zoradené. Zákazníci sa tak vyhnú hľadaniu v regáloch a dlhým radom na platenie. Veľké siete to robia inak. Človek sa u nich často zamotá a kúpi aj to, čo nechce. U nás nie. Každý si za pár minút nakúpi všetko, čo si naplánoval, a potom sa môže pokojne porozprávať s predavačkou. Vždy si nájde čas. Pretože nás zaujímajú zákazníci a nie ich košíky. “

Ján Kučera zo Žiliny si otvoril predajňu preto, aby v nej zúročil niekoľkoročné skúsenosti z konkurenčných maloobchodných sietí, kde pracoval v manažérskych pozíciách. „Obchodné siete prešli do režimu centrálnych objednávok, čím zmizla osobná kreativita a z manažérov sa stali iba vykonávači pokynov zaslaných v mailoch,“ hovorí rozhodne. A tak sa jedného dňa aj napriek istej a solídnej pozícii rozhodol pre podnikanie a otvoril si vlastnú predajňu. Keď prišla po čase konkurencia a s ňou aj útlm tržieb a pokles záujmu zákazníkov, musel sa spojiť so silným partnerom.

„Potreboval som okamžite stabilizovať tržby a zabrániť ďalšiemu prepadu záujmu zákazníkov. Keďže som si vždy vážil spoločnosť Metro, začal som s nimi rokovať o vstupe do aliancie Môj obchod. Veril som, že mi to pomôže ustáť.“ Ako dnes hovorí, toto rozhodnutie ani raz neoľutoval. „Mám dostatok skúseností z bývalých zamestnaní, aby som vedel posúdiť, ktoré partnerstvo je pre majiteľa obchodu prospešné a kedy ide naozaj o zákazníka. Aliancia Môj obchod je postavená na tom, že majiteľa predajne nezviera v nijakej závislosti, práve naopak, necháva ho dýchať a vďaka kvalitnému sortimentu a výborným službám mu pomáha rásť.“

Aliancia Môj obchod pomáha rásť aj ďalším majiteľom predajní. Veď za päť rokov existencie sa ich nazbieralo už takmer 500. Sú to stovky spokojných podnikateľov a desaťtisíce spokojných zákazníkov. Tých, ktorí hľadajú viac, ako ponúkajú neosobné veľké siete – produkty lokálnych dodávateľov, čerstvý a kvalitný sortiment za dobrú cenu a najmä osobný prístup a usmiate predavačky.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  3. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  4. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  5. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  6. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  9. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  10. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť!
  1. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  4. AURES Holdings sa vydáva na západ
  5. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  6. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  7. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  8. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  9. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  10. Reverzné inžinierstvo na FVT
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 951
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 822
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 16 490
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 10 801
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 9 885
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 733
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 934
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 854
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 6 623
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 5 805
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Rodičia autistického dievčatka žiadajú o finančnú pomoc na ďalšiu liečbu.

2 h
Smútok žilinských hokejistov bol veľký.

Napínavý zápas rozhodol v dvanástej sérii samostatných nájazdov Róbert Džugan.

17 h
Dušan Gregor.

Rozhovor s hlavným koučom po skončení sezóny.

17. apr

Mesto hľadá alternatívne možnosti obnovenia prevádzky.

17. apr

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?