Utorok, 17. júl, 2018 | Meniny má Bohuslav

Potvrdené! Diaľnica určite skončí pri Žiline v poli

Mesto Žilina sa spojí s novobudovaným diaľničným úsekom najskôr v júni 2019 a nie už na budúci rok v októbri.

Diaľničný úsek od Hričovského Podhradia bude niekoľko mesiacov miestom pre chodcov, cyklistov a korčuliarov. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SITA)

LIETAVSKÁ LÚČKA. Žilinčania si na diaľnicu D1 budú musieť počkať dlhšie, ako sa plánovalo.Oneskorenie spustenia privádzača i úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka už Národná diaľničná spoločnosť (NDS) otvorene priznáva. Dôvodom je, že sa vedenie diaľničiarov po dlhom hľadaní riešenia rozhodlo vyhlásiť verejnú súťaž na zhotoviteľa.

Ešte donedávna si chcela Národná diaľničná spoločnosť objednať práce priamo od konzorcia, ktoré stavia úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. „NDS vyhlásila súťaž na zhotoviteľa privádzača Lietavská Lúčka začiatkom mája. Začiatok prác na privádzači predpokladáme v októbri. Doba výstavby privádzača je 18 mesiacov. Cieľom NDS je, aby sa privádzač odovzdal do užívania spolu s úsekom Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka,“ informovala hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Po novom by tak motoristi mali prechádzať po diaľničnom privádzači do Žiliny, ktorý bude ústiť pri Metre na Solinkách, až v júni 2019. Aj to len za predpokladu, že všetko pôjde ako po masle.

Pre korčuliarov a cyklistov

Analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík už pred časom predpovedal, že diaľničná spoločnosť skráti lehotu výstavby privádzača z 24 na 18 mesiacov. Kratší termín podľa neho napokon buď nedodrží, alebo to negatívne ovplyvní kvalitu stavby. „Prípadne sa stane jedno i druhé. Technologické časy nepustia a ich umelé skracovanie sa väčšinou nevypláca.“

Diaľničný úsek Hričovské Podhradie tak naozaj niekoľko mesiacov bude slúžiť iba pre korčuliarov. Bez sedemkilometrového privádzača skončí nový úsek diaľnice v poli.

„Myslím, že Hričov by tak či tak skončil v poli, pretože trištvrte roka sa špekulovalo zbytočne, komu tuto stavbu dať,“ pozastavil sa poslanec Národnej rady SR Ján Marosz.

Mešká aj diaľnica pri Lietavskej Lúčke

Aby diaľničiari nezostali za svoj pomalý prístup v prípade žilinského prívádzača v hanbe, snažia sa podľa poslanca umelo predĺžiť výstavbu úseku z Hričovského Podhradia. Dnes priznávajú, že aj tento úsek dokončia o niekoľko mesiacov neskôr.

„Úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by sa mal stavebne ukončiť začiatkom roka 2019, keďže zhotoviteľ úseku avizoval predĺženie výstavby oproti termínu (10/2018) o dva až tri mesiace z dôvodu nepredvídaných geologických udalostí počas razenia tunelov,“ argumentuje hovorkyňa Michalová.

Prečítajte si tiež: Bitarovčania zablokovali vjazd na stavbu diaľnice. Majú dosť sľubov

Ján Kovalčík pripisuje zúfalú situáciu chybám v rezorte dopravy za uplynulé roky. Podľa jeho slov Národná diaľničná spoločnosť už od začiatku roka 2014 vedela, že musí zabezpečiť napojenie jedenásťkilometrového úseku diaľnice na jestvujúce cesty do roku 2018. Všetky povolenia na privádzač Lietavská Lúčka – Žilina sú pritom dávno právoplatné.

„Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka a Viktora Stromčeka a ich nominanti v NDS mali celé roky na včasné vypísanie súťaže a zabezpečenie zhotoviteľa. Napriek tomu to nestihli,“ upozorňuje analytik.

Hroziacu blamáž podľa neho neodvrátil ani minister Roman Brecely, ani minister Árpád Érsek. „Nikto z nich nenariadil bezodkladné vypísanie hrozivo meškajúceho tendra. Ich nominanti vo vedení NDS namiesto toho ďalej riešili, ako sa súťaži vyhnúť a stavbu prilepiť dodatkom k jednej z dvoch susedných stavieb diaľnice D1.“

Marosz je napriek oneskoreniu spokojný, že Národná diaľničná spoločnosť bude privádzač tendrovať. Transparentná súťaž podľa neho zníži náklady na výstavbu privádzača do Žiliny. Upozorňuje, že ruch mal byť dávno aj na stavbe z Lietavskej Lúčky smerom na tunel Višňové.

„Križovatka mala byť už postavená podľa harmonogramov, ktoré zhotoviteľ predložil, no, bohužiaľ, nestojí. Na spojazdnenie Hričova by podľa dostupných informácií mohlo postačiť realizovanie len časti vetvy križovatky,“ tvrdí Ján Marosz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 16 836
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 611
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 985
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 150
  5. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 7 182
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 610
  7. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 4 707
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 180
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 906
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 446

Hlavné správy z MY Žilina

Mastná pokuta pre Slovensko za skládku v Považskom Chlmci

Hoci sa na skládku už odpad nevozí, ešte stále neprebehla celková rekultivácia skládky.

Obchod s drevom zažíva turbulentné obdobie

Po rokoch, keď časť drevárskych firiem poukazovala na nedostatok dreva od štátnych lesov pre svoje prevádzky, sa v poslednom čase situácia obrátila.

Nezamestnanosť v žilinskom regióne je na minime. Firmy majú problém nájsť pracovníkov

V porovnaní s rokom 2016 nezamestnanosť v okrese Bytča aj Žilina klesla takmer na polovicu. Do Kie mieri päťdesiat Ukrajincov.

Za volant si sadlo 25 opitých vodičov, niektorí spôsobili nehody

Polícia zaevidovala na cestách v kraji v uplynulom týždni 25 vodičov pod vplyvom alkoholu.

V Slovenskom pohári sa predstaví desať tímov z regiónu

Pozrite si, kto s kým si to navzájom rozdá v prvom kole kole Slovnaft Cupu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Investor musí zbúrať celý Orbis, skelet nie je bezpečný

Statik neodporučil stáť pod stropom ani minútu. Má obavy, že spadne.

Motorkár narazil na obrubník, zraneniam podľahol

Motorkár utrpel veľmi ťažký úraz hlavy, bol v bezvedomí. Po prevoze do nemocnice zraneniam podľahol.

Návrat do Fortuna ligy nevyšiel. Slovenský talent nevie, čo bude

Denis Baumgartner naplno trénuje so Samdoriou na sústredení.

Zomrel známy horský záchranár Rudolf Chalupek

Rodák z Nemiec pri Banskej Bystrici pomohol na horách mnohým ľuďom v ťažkých situáciách. Odišiel do večnosti vo veku nedožitých 35 rokov.

Vybrali SME

Už ste čítali?