Utorok, 26. marec, 2019 | Meniny má Emanuel

Potvrdené! Diaľnica určite skončí pri Žiline v poli

Mesto Žilina sa spojí s novobudovaným diaľničným úsekom najskôr v júni 2019 a nie už na budúci rok v októbri.

Diaľničný úsek od Hričovského Podhradia bude niekoľko mesiacov miestom pre chodcov, cyklistov a korčuliarov. Diaľničný úsek od Hričovského Podhradia bude niekoľko mesiacov miestom pre chodcov, cyklistov a korčuliarov. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ SITA)

LIETAVSKÁ LÚČKA. Žilinčania si na diaľnicu D1 budú musieť počkať dlhšie, ako sa plánovalo.Oneskorenie spustenia privádzača i úseku Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka už Národná diaľničná spoločnosť (NDS) otvorene priznáva. Dôvodom je, že sa vedenie diaľničiarov po dlhom hľadaní riešenia rozhodlo vyhlásiť verejnú súťaž na zhotoviteľa.

Ešte donedávna si chcela Národná diaľničná spoločnosť objednať práce priamo od konzorcia, ktoré stavia úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka. „NDS vyhlásila súťaž na zhotoviteľa privádzača Lietavská Lúčka začiatkom mája. Začiatok prác na privádzači predpokladáme v októbri. Doba výstavby privádzača je 18 mesiacov. Cieľom NDS je, aby sa privádzač odovzdal do užívania spolu s úsekom Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka,“ informovala hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová.

Po novom by tak motoristi mali prechádzať po diaľničnom privádzači do Žiliny, ktorý bude ústiť pri Metre na Solinkách, až v júni 2019. Aj to len za predpokladu, že všetko pôjde ako po masle.

Pre korčuliarov a cyklistov

Analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík už pred časom predpovedal, že diaľničná spoločnosť skráti lehotu výstavby privádzača z 24 na 18 mesiacov. Kratší termín podľa neho napokon buď nedodrží, alebo to negatívne ovplyvní kvalitu stavby. „Prípadne sa stane jedno i druhé. Technologické časy nepustia a ich umelé skracovanie sa väčšinou nevypláca.“

Diaľničný úsek Hričovské Podhradie tak naozaj niekoľko mesiacov bude slúžiť iba pre korčuliarov. Bez sedemkilometrového privádzača skončí nový úsek diaľnice v poli.

„Myslím, že Hričov by tak či tak skončil v poli, pretože trištvrte roka sa špekulovalo zbytočne, komu tuto stavbu dať,“ pozastavil sa poslanec Národnej rady SR Ján Marosz.

Mešká aj diaľnica pri Lietavskej Lúčke

Aby diaľničiari nezostali za svoj pomalý prístup v prípade žilinského prívádzača v hanbe, snažia sa podľa poslanca umelo predĺžiť výstavbu úseku z Hričovského Podhradia. Dnes priznávajú, že aj tento úsek dokončia o niekoľko mesiacov neskôr.

„Úsek Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka by sa mal stavebne ukončiť začiatkom roka 2019, keďže zhotoviteľ úseku avizoval predĺženie výstavby oproti termínu (10/2018) o dva až tri mesiace z dôvodu nepredvídaných geologických udalostí počas razenia tunelov,“ argumentuje hovorkyňa Michalová.

Prečítajte si tiež: Bitarovčania zablokovali vjazd na stavbu diaľnice. Majú dosť sľubov

Ján Kovalčík pripisuje zúfalú situáciu chybám v rezorte dopravy za uplynulé roky. Podľa jeho slov Národná diaľničná spoločnosť už od začiatku roka 2014 vedela, že musí zabezpečiť napojenie jedenásťkilometrového úseku diaľnice na jestvujúce cesty do roku 2018. Všetky povolenia na privádzač Lietavská Lúčka – Žilina sú pritom dávno právoplatné.

„Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka a Viktora Stromčeka a ich nominanti v NDS mali celé roky na včasné vypísanie súťaže a zabezpečenie zhotoviteľa. Napriek tomu to nestihli,“ upozorňuje analytik.

Hroziacu blamáž podľa neho neodvrátil ani minister Roman Brecely, ani minister Árpád Érsek. „Nikto z nich nenariadil bezodkladné vypísanie hrozivo meškajúceho tendra. Ich nominanti vo vedení NDS namiesto toho ďalej riešili, ako sa súťaži vyhnúť a stavbu prilepiť dodatkom k jednej z dvoch susedných stavieb diaľnice D1.“

Marosz je napriek oneskoreniu spokojný, že Národná diaľničná spoločnosť bude privádzač tendrovať. Transparentná súťaž podľa neho zníži náklady na výstavbu privádzača do Žiliny. Upozorňuje, že ruch mal byť dávno aj na stavbe z Lietavskej Lúčky smerom na tunel Višňové.

„Križovatka mala byť už postavená podľa harmonogramov, ktoré zhotoviteľ predložil, no, bohužiaľ, nestojí. Na spojazdnenie Hričova by podľa dostupných informácií mohlo postačiť realizovanie len časti vetvy križovatky,“ tvrdí Ján Marosz.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gansberg: Každý deň v objatí komfortu
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Pomôžeme aj vašim deťom pochopiť hodnotu peňazí
  4. Tatra banka otvorila pobočku budúcnosti
  5. Pobyt na čerstvom vzduchu je skvelý liek. Skúste to vo vlastnom
  6. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  7. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Kúpa spoločnosti, ktorá je platiteľom DPH
  2. Konajte čo najskôr. Pri inkontinencii pomáha tento postup
  3. Vaše šatstvo poputuje pre dobrú vec
  4. Ako ďalej s obnovou Balassovho paláca
  5. Prvé ocenenia A+ udelené
  6. Regionálne servisné centrum PwC
  7. Napredujeme vďaka zmenám
  8. Bezkonkurenčná rozmanitosť
  9. Rozvíjajte svoj potenciál s nami
  10. Staň sa súčasťou sveta pohybu
  1. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 31 038
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 27 943
  3. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci 25 167
  4. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 20 334
  5. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 10 545
  6. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 222
  7. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 7 154
  8. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross! 3 291
  9. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 3 052
  10. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 2 997

Hlavné správy z MY Žilina

Tip na aukciu: 15 objektov, kde sa dá rozbehnúť biznis

Spoločnosti Stredoslovenská energetika Holding, a. s., a Stredoslovenská distribučná, a. s., predávajú na strednom Slovensku niekoľko zaujímavých nehnuteľností.

Žilina stále nemá mestské trhovisko

Krajské mesto Žilina nemá dodnes dôstojné mestské trhovisko. Na to, ako to vníma radnica, sme sa opýtali priamo primátora Petra Fiabáneho.

Súčasný stav.

Gbeľany sa pobijú o historický postup

ŠK Gbeľany majú blízko k piatoligovej účasti. Po jeseni mali náskok 11 bodov.

V Gbeľanoch by na konci sezóny radi oslavovali titul.

V Malej Fatre je vyhlásený druhý lavínový stupeň

Najväčší problém predstavujú náfuky nového snehu, ktoré nie sú pevne zviazané s podkladom.

Ilustračné foto.

Primátor Fiabáne reagoval na vypadnutie MsHK Žilina z extraligy

Peter Fiabáne vníma nedávny neúspech aj ako príležitosť.

Žilinskí hokejisti budú v budúcej sezóne pôsobiť v prvej lige.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozrite si najzaujímavejšie kaštiele na západnom Slovensku

Prinášame vám 1. diel najzaujímavejších kaštieľov na západnom Slovensku zhora.

Primátor Fiabáne reagoval na vypadnutie MsHK Žilina z extraligy

Peter Fiabáne vníma nedávny neúspech aj ako príležitosť.

Sudca prepustil jedného vodiča z tragickej jazdy na Orave na kauciu

Poľský vodič Ferari Adam Sz. nesmie opustiť Slovensko ani Žilinský kraj.

Vybrali SME

Už ste čítali?