Na bicykli z mestských častí do centra? V Žiline je to problém

Najnovšie mesto prepojí sídlisko Solinky s Vlčincami novou cyklotrasou. Ako sa však majú do mesta na bicykli dostať ľudia z mestských častí, v tom mesto jasno nemá.

Cyklotrasa v meste.Cyklotrasa v meste. (Zdroj: AJ)

ŽILINA. Radnica sa chváli vybudovaním nových cyklotrás v meste. Na niektoré mestské časti sa ale akoby zabúda. To si myslí aj Marcela L., ktorá nám napísala. „Prečo nie sú prepojené mestské časti s centrom? Aby mohlo viac ľudí využívať bicykel nielen rekreačne, ale ako dopravný prostriedok, ako je to v západných krajinách,“ napísala nám. Mnohým vadia aj cyklotrasy na chodníkoch. „Tie zelené čiary napríklad na Bulvári sú akože cyklotrasy? Keď zazvoním, aby sa mi ľudia uhli, tak niektorí nadávajú,“ doplnila.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ani tu neurobia výnimku

Mesto priznáva, že je to problém. Problematické prepojenie je napríklad v Žilinskej Lehote, kde ak chcete ísť na bicykli do mesta, doslova riskujete svoj život a keďže bicykle do mestskej hromadnej dopravy nemôžu ísť, tak vám ostáva len využiť iný druh dopravy. „Na jednej strane je skupinka cyklistov, ktorí by radi využili vozidlo MHD na prepravu bicykla najmä pre bezpečnostnú situáciu na cestách z mestských častí, avšak na druhej strane sú cestujúci, ktorým sa takýmto spôsobom zníži komfort cestovania, najmä pri preprave detských kočíkov. Nehovoriac o bezpečnosti počas jazdy,“ povedal hovorca mesta Pavol Čorba.

Narušil by sa komfort cestujúcich

Ako je známe, Dopravný podnik mesta Žilina zatiaľ neuvažuje o takejto službe, pretože by sa týmto, podľa vedenia mesta, narušil komfort cestujúcich. „Čitateľovi radíme nájsť si alternatívnu trasu pri jazde na bicykli. V každom prípade si uvedomujeme rozsah tohto problému,“ doplnil Čorba. Podľa mesta neexistuje kľuč, ale racionálna potreba riešenia prepojenia. Pri tvorbe cyklotrás sa radia podľa vypracovaného generelu cyklistickej dopravy a generelu dopravy mesta s plánom udržateľnej mobility.

SkryťVypnúť reklamu

„Cyklotrasy sa budujú predovšetkým pre cyklistov, sieť chodníkov pre chodcov je dostatočne hustá. V prípade, že cyklochodník nie je možné umiestniť samostatne, je spojený s chodcami. V lokalite, kde sa uvažuje o cyklochodníku a je predpoklad využívania aj chodcami, tak sa dobuduje chodník pre peších v závislosti od priestorových možností.“ V prvej fáze sa budovali tie, ktoré neboli finančne náročné, respektíve tie, ktoré sa dali zrealizovať hneď.

Prepoja Solinky s Vlčincami

„Momentálne pracujeme na ich spájaní. Častokrát sa pri tom narazí na problém s pozemkami alebo s ťažko riešiteľnou dopravnou situáciou v meste.“ Cyklotrasy sa budujú rôznymi spôsobmi, cykotrasa vyznačená vodorovným dopravným značením je najlacnejšou a najjednoduchšou verziou. Ostatné spôsoby sú finančne náročnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

„Preto sú v mnohých prípadoch cyklotrasy „maľované“ na existujúce chodníky, kde to priestorové parametre umožňujú. Na budovanie cyklotrás potrebujete množstvo povolení, najmä zo strany ODI PZ,“ doplnil. V roku 2017, kedy sa podávajú prvé žiadosti o nenávratný príspevok z IROPU, vybuduje mesto chýbajúce úseky cyklotrasy V6, ktorá spája sídlisko Vlčince so sídliskom Solinky a následne s Hlinami. Tieto úseky sú v celkovej dĺžke cca 700 metrov. Následne v roku 2018 by k nim mali pribudnúť ďalšie, ktoré sú v štádiu riešenia. „Celkovo pracujeme na 15 kilometroch cyklotrás, ktoré by sme do roku 2020 chceli vybudovať.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 7 096
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 900
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 114
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 5 955
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 231
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 777
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 619
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 137
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Spadol na neho konár.


Fedor Blaščák hovorí o vandalizme.


17
Budova na Hviezdoslavovej ulici prejde obnovou.

Pobočka pošty v nej funguje ďalej.


Vlaková patrola ZSSK na Rušňoparáde 2025.

Spoločné rodinné výlety, detská fantázia rozbehnutá na plné obrátky a zážitky, na ktoré sa nezabúda.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu