Môj obchod mi zmenil život

„Celý život je zmena. Ak sa jej bojíte, neurobíte ju a zastavíte sa, nemáte šancu získať nového zákazníka a byť úspešný,“ hovorí Ján Kučera zo Žiliny.

Ján Kučera pracoval desať rokov v konkurenčných maloobchodných sieťach. Vždy v pozícií obchodného manažéra a zároveň zástupcu riaditeľa. „Práca v obchode ma vždy uspokojovala, vyhovovala mi a bol by som ju možno robil aj ďalej, keby neprešli obchodné siete do režimu centrálnych objednávok. Týmto rozhodnutím sa stratila osobná kreativita a z manažérov sa stali iba vykonávači pokynov zaslaných v mailoch,“ hovorí rozhodný Ján Kučera zo Žiliny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preto začal čoraz častejšie koketovať s víziou mať vlastnú predajňu. „Chcel som v nej zúročiť moje niekoľkoročné nadobudnuté skúsenosti.“ Keď v Kysuckom Novom Meste začali s výstavbou jednej veľkej predajne, pôvodný majiteľ teraz už mojej predajne sa silnej novej konkurencie zľakol a tú svoju ponúkol na predaj. Urobil chybu. Vďaka tej chybe som ju kúpil ja. Pretože ja som strach nemal. Vedel som presne, do čoho idem. Obchod a marketing sú vždy o tom istom, či hovoríme o malom alebo veľkom obchode, len to treba tej veľkosti prispôsobiť.“ Hneď na začiatku bolo nutné prevádzku revitalizovať a urobiť v nej niekoľko ďalších zmien. Predajňa pôvodne zamestnávala osem zamestnancov, nový majiteľ ich počet zredukoval na päť. „Potom som zmenil usporiadanie sortimentu, zaviedol som cenovkové lístky a začal som predávať ovocie a zeleninu. Spočiatku to išlo veľmi dobre. Predpoveď útlmu po nástupe konkurencie v blízkosti sa tiež naplnila, po pár mesiacoch sa to však ustálilo na rozumnú mieru a ja som bol spokojný.“

SkryťVypnúť reklamu

„Keď v Žiline postavili Metro, stal som sa hneď jeho zákazníkom. Moje nákupy začali rásť a počet návštev stúpal.“ Po otvorení ďalšej konkurencie v tesnej blízkosti predajne však Ján Kučera začal pociťovať tvrdý obchodný tlak, a tak sa musel opäť zamyslieť, ako sa k nemu postaviť tak, aby sa stratené tržby stabilizovali.

„Celý život je zmena. Ak sa jej bojíte, neurobíte ju a zastavíte sa, nemáte šancu získať nového zákazníka. On je mojím hnacím motorom a motiváciou rásť. Práve preto sme sa rozhodli vylepšiť našu predajňu a zapojiť sa do projektu Môj obchod. Vďaka nemu mi obchod vybavili ďalším novým zariadením, zabezpečili reklamu, nákupné košíky, polepy výkladov, jednotne obliekli predavačky, dali mi reklamné klipy, jednotné cenovky i lišty. Predajňu sme premaľovali do farieb projektu Môj obchod, vďaka čomu vyzerá veľmi kompaktne. Šlo to rýchlo a najmä organizovane. Všetky zmeny sme konzultovali s projektovým manažérom a realizovali spoločne. Navyše som dostal veľa vecí grátis. Čo malo pre mňa omnoho väčší efekt, ako keby som to robil sám. Ušetril som mnoho prostriedkov.“

SkryťVypnúť reklamu

Sú rozhodnutia, ktoré nám menia životy. Jánovi Kučerovi zmenilo život členstvo v aliancii Môj obchod. „Áno, dovolím si to tvrdiť. Moje členstvo v aliancii Môj obchod výrazne ovplyvnilo moje zotrvanie na trhu predaja potravín a som za to nesmierne vďačný. Patrí im za to moja vďaka, rovnako ako ak aj mojim zamestnancom a zákazníkom, bez ktorých by moje potraviny stratili akýkoľvek význam.“

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  8. Vitamín Cg: Kľúč k žiarivejšej a zjednotenej pleti
  1. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  6. Kam smerujú peniaze bohatých?
  7. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 6 971
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 6 657
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 119
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 5 990
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 233
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 815
  7. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 622
  8. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu