Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Na súťaži Vitajte v našom regióne sa zúčastnilo rekordných 46 tímov

Už 14 ročník súťaže Vitajte v našom regióne sa konal v obchodnom centre Mirage. Prezentácie jednotlivých tímov boli výsledkom celoročnej práce v rámci predmetu JA Podnikanie v cestovnom ruchu.

Zúčastnilo sa rekordných 46 tímov.(Zdroj: JA Slovensko)

ŽILINA. Na 14. ročníku súťaže Vitajte v našom regióne sa v stredu v obchodnom centre Mirage zišlo 46 tímov základných a stredných škôl zo Slovenska, ktoré na súťaži prezentujú svoje regióny.

Súťaž je zameraná o zvýšenie záujmu o cestovný ruch na Slovensku. „Študenti mali za úlohu nájsť v svojom regióne niečo zaujímavé a nápadité. Súťaž je vyvrcholením vzdelávania v programe JA Podnikanie v cestovnom ruchu,“ informovala Ľubomíra Schlosserová, PR manažérka organizácie JA Slovensko, ktoré je organizátorom súťaže. Ako doplnila študenti majú k dispozícií konzultantov z praxe. O víťazoch v jednotlivých kategóriách rozhodovala odborná porota, ktorá hodnotila prezentáciu regiónov, produkty cestovného ruchu a prezentačné schopnosti študentov. Tá nakoniec rozhodla.

Článok pokračuje pod video reklamou

Študentky z Krupiny originálnym spôsobom zviditeľnili obec Sebechleby, v ktorej sú uchované všetky trvalé hodnoty regiónu, od prírody až po zvyky a tradície. O popularite obce svedčí podľa učiteľky tímu Márie Šumichrastovej i to, že na 9. ročníku Oberačky po sebechlebsky sa vlani zúčastnilo až 17-tisíc ľudí. Vedúca tímu, študentka Veronika Šulajová, za úspechom svojho tímu vidí najmä prezentáciu v tradičnom sebechlebskom nárečí a v dobových krojoch. “Všetky podklady sme získali návštevou obce počas stretnutí so starostom, s miestnymi vinármi či odborníkmi na kroje”, doplnila Šulajová.

V kategórii Najlepší regionálny produkt v cestovnom ruchu zvíťazil tím Liptov z konského chrbta zo Strednej odbornej školy polytechnickej v Liptovskom Mikuláši, ktorý sa zameral na jazdeckú turistiku pod heslom “na konskom chrbte je raj srdca”. Ich tím zároveň získal aj cenu za najlepšieho maskota.

„Rozhodli sme sa spropagovať Liptov z konského chrbta. Zdokumentovali sme najkrajšiu trasu, na ktorej je množstvo atrakcií a pamiatok, ktoré môžete navštíviť a spojiť to s jazdou na koni. Ako maskota sme zvolili dreveného koňa, ktorý urobil náš spolužiak a ľudia si ho s obľubou vyskúšali,“ povedal študent Ladislav Papik, ktorý prínos akcie vidí aj v tom, že záľuba o kone ako také zaniká a takýmto spôsobom to môžu spropagovať.

Na súťaži nechýbali ani reprezentanti zo Žiliny a to hneď v podobe viacerých tímov. Aj keď nezískali žiadnu cenu, zo súťaže odišli s dobrým pocitom. To sa týka aj Súkromnej obchodnej akadémie na Jarnej ulici. „V stánku prezentujeme našu cestovnú kanceláriu. Vytvorili sme katalóg a ponuku, ktorú by sme chceli posunúť aj reálnym cestovným kanceláriám. Pracovali sme na tom celý školský rok. Vytvorili sme aj cenové kalkulácie, ktoré sú reálne,“ povedala študentka Stanislava Wilson. Ako spomenula najťažšie bolo vybrať z množstva možností to, čo by ľudí zaujalo. Študenti aj v tomto prípade využili možnosť interaktívnej prezentácie, ktorá sa čoraz viac na súťaži objavuje.

Víťazom kategórie Najlepší prezentačný tím sa stali študenti Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne s projektom Z rozprávky do rozprávky, ktorí hravou formou odprezentovali zaujímavosti svojho regiónu cez rozprávky rodáčky Ľudmily Podjavorinskej.

Podľa generálneho riaditeľa JA Slovensko Adama Šepetku bolo cieľom predmetu Podnikanie v cestovnom ruchu, aby žiaci a študenti zmapovali región, v ktorom žijú. "A v spolupráci so starostami alebo miestnou samosprávou našli nejaký bod, moment, príbeh alebo čokoľvek, čo by mohli širokej verejnosti predstaviť. Kreatívnym a zaujímavým spôsobom, v snahe pritiahnuť širokú verejnosť z celého Slovenska, prípadne aj zo zahraničia," povedal Šepetka.

Predsedníčka poroty Beata Lukáčová zo sekcie cestovného ruchu Ministerstva dopravy a výstavby SR doplnila, že tímy súťažia v troch kategóriách - najlepšia prezentácia regiónu, najlepší regionálny produkt a prezentačný tím. "Zaujímajú nás všetky veci súvisiace s prezentáciou a prípravou produktu pre konkrétny región. Hodnotili sme vizuálnu stránku stánku, vizuálnu stránku propagačných materiálov, prípravy personálu v stánku, úpravu, spôsob komunikácie," doplnila Lukáčová.

Podotkol, že spätnú väzbu na súťaž majú od učiteľov, ale už aj od mladých ľudí, ktorí po skončení strednej školy študovali aj vysokú školu v oblasti cestovného ruchu. "Dnes začínajú podnikať napríklad v oblasti reklamných spoločností, ktoré vyvíjajú akékoľvek aktivity organizáciám pôsobiacim v cestovnom ruchu. V snahe ponúknuť im svoje nápady, myšlienky, uchopiť to a lepšie predať, lepšie to prezentovať. Ale máme aj mladých ľudí, ktorí často preberajú rodinné podniky a penzióny," doplnil Šepetka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 658
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 18 697
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 609
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 715
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 125
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 975
  7. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 336
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 201
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 006
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 2 007

Téma: OC Mirage


Hlavné správy z MY Žilina

Peter Sagan sa rozchádza s manželkou Katkou

Sagan napísal, že Katka je dôležitou súčasťou jeho života, napriek tomu pôjdu vlastnou cestou.

„Last minute“ termín u zubára pred dovolenkou sa oplatí

Nehovoríme o zvýhodnenej ponuke na stomatologické zákroky pred cestou za letným relaxom, ale o čase, ktorý by sme mali venovať kontrole našich zubov.

SHMÚ: Meteorológovia stále varujú pred dažďom

Okrem meteorologických vydal SHMÚ aj hydrologické výstrahy prvého stupňa.

V piatok nastane najdlhšie zatmenie Mesiaca v tomto storočí

V prípade priaznivého počasia bude možné jeho celý priebeh pozorovať aj na Slovensku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Takto by malo vyzerať martinské aquacentrum

​​​​​​​Jednoduché a čisté riešenie budúceho aquacentra v Martine zaujalo odbornú porotu najviac.

Vybrali SME

Už ste čítali?