Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Na súťaži Vitajte v našom regióne sa zúčastnilo rekordných 46 tímov

Už 14 ročník súťaže Vitajte v našom regióne sa konal v obchodnom centre Mirage. Prezentácie jednotlivých tímov boli výsledkom celoročnej práce v rámci predmetu JA Podnikanie v cestovnom ruchu.

Zúčastnilo sa rekordných 46 tímov.(Zdroj: JA Slovensko)

ŽILINA. Na 14. ročníku súťaže Vitajte v našom regióne sa v stredu v obchodnom centre Mirage zišlo 46 tímov základných a stredných škôl zo Slovenska, ktoré na súťaži prezentujú svoje regióny.

Súťaž je zameraná o zvýšenie záujmu o cestovný ruch na Slovensku. „Študenti mali za úlohu nájsť v svojom regióne niečo zaujímavé a nápadité. Súťaž je vyvrcholením vzdelávania v programe JA Podnikanie v cestovnom ruchu,“ informovala Ľubomíra Schlosserová, PR manažérka organizácie JA Slovensko, ktoré je organizátorom súťaže. Ako doplnila študenti majú k dispozícií konzultantov z praxe. O víťazoch v jednotlivých kategóriách rozhodovala odborná porota, ktorá hodnotila prezentáciu regiónov, produkty cestovného ruchu a prezentačné schopnosti študentov. Tá nakoniec rozhodla.

Článok pokračuje pod video reklamou

Študentky z Krupiny originálnym spôsobom zviditeľnili obec Sebechleby, v ktorej sú uchované všetky trvalé hodnoty regiónu, od prírody až po zvyky a tradície. O popularite obce svedčí podľa učiteľky tímu Márie Šumichrastovej i to, že na 9. ročníku Oberačky po sebechlebsky sa vlani zúčastnilo až 17-tisíc ľudí. Vedúca tímu, študentka Veronika Šulajová, za úspechom svojho tímu vidí najmä prezentáciu v tradičnom sebechlebskom nárečí a v dobových krojoch. “Všetky podklady sme získali návštevou obce počas stretnutí so starostom, s miestnymi vinármi či odborníkmi na kroje”, doplnila Šulajová.

V kategórii Najlepší regionálny produkt v cestovnom ruchu zvíťazil tím Liptov z konského chrbta zo Strednej odbornej školy polytechnickej v Liptovskom Mikuláši, ktorý sa zameral na jazdeckú turistiku pod heslom “na konskom chrbte je raj srdca”. Ich tím zároveň získal aj cenu za najlepšieho maskota.

„Rozhodli sme sa spropagovať Liptov z konského chrbta. Zdokumentovali sme najkrajšiu trasu, na ktorej je množstvo atrakcií a pamiatok, ktoré môžete navštíviť a spojiť to s jazdou na koni. Ako maskota sme zvolili dreveného koňa, ktorý urobil náš spolužiak a ľudia si ho s obľubou vyskúšali,“ povedal študent Ladislav Papik, ktorý prínos akcie vidí aj v tom, že záľuba o kone ako také zaniká a takýmto spôsobom to môžu spropagovať.

Na súťaži nechýbali ani reprezentanti zo Žiliny a to hneď v podobe viacerých tímov. Aj keď nezískali žiadnu cenu, zo súťaže odišli s dobrým pocitom. To sa týka aj Súkromnej obchodnej akadémie na Jarnej ulici. „V stánku prezentujeme našu cestovnú kanceláriu. Vytvorili sme katalóg a ponuku, ktorú by sme chceli posunúť aj reálnym cestovným kanceláriám. Pracovali sme na tom celý školský rok. Vytvorili sme aj cenové kalkulácie, ktoré sú reálne,“ povedala študentka Stanislava Wilson. Ako spomenula najťažšie bolo vybrať z množstva možností to, čo by ľudí zaujalo. Študenti aj v tomto prípade využili možnosť interaktívnej prezentácie, ktorá sa čoraz viac na súťaži objavuje.

Víťazom kategórie Najlepší prezentačný tím sa stali študenti Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne s projektom Z rozprávky do rozprávky, ktorí hravou formou odprezentovali zaujímavosti svojho regiónu cez rozprávky rodáčky Ľudmily Podjavorinskej.

Podľa generálneho riaditeľa JA Slovensko Adama Šepetku bolo cieľom predmetu Podnikanie v cestovnom ruchu, aby žiaci a študenti zmapovali región, v ktorom žijú. "A v spolupráci so starostami alebo miestnou samosprávou našli nejaký bod, moment, príbeh alebo čokoľvek, čo by mohli širokej verejnosti predstaviť. Kreatívnym a zaujímavým spôsobom, v snahe pritiahnuť širokú verejnosť z celého Slovenska, prípadne aj zo zahraničia," povedal Šepetka.

Predsedníčka poroty Beata Lukáčová zo sekcie cestovného ruchu Ministerstva dopravy a výstavby SR doplnila, že tímy súťažia v troch kategóriách - najlepšia prezentácia regiónu, najlepší regionálny produkt a prezentačný tím. "Zaujímajú nás všetky veci súvisiace s prezentáciou a prípravou produktu pre konkrétny región. Hodnotili sme vizuálnu stránku stánku, vizuálnu stránku propagačných materiálov, prípravy personálu v stánku, úpravu, spôsob komunikácie," doplnila Lukáčová.

Podotkol, že spätnú väzbu na súťaž majú od učiteľov, ale už aj od mladých ľudí, ktorí po skončení strednej školy študovali aj vysokú školu v oblasti cestovného ruchu. "Dnes začínajú podnikať napríklad v oblasti reklamných spoločností, ktoré vyvíjajú akékoľvek aktivity organizáciám pôsobiacim v cestovnom ruchu. V snahe ponúknuť im svoje nápady, myšlienky, uchopiť to a lepšie predať, lepšie to prezentovať. Ale máme aj mladých ľudí, ktorí často preberajú rodinné podniky a penzióny," doplnil Šepetka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  6. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  7. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 138
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 295
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 707
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 899
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 505

Téma: OC Mirage


Hlavné správy z MY Žilina

Tomáš Višňovský ako Peter Sagan. Jedny z prvých pretekov absolvoval na sestrinom bicykli

Skončil na nich druhý a vtedy si povedal, že chce robiť cyklistiku.

Muž obvinený z pokusu o vraždu putuje do väzby

Sudca dnes vyhovel návrhu prokurátora a rozhodol o väzbe 59-ročného muža z okresu Žilina, ktorý je obvinený z obzvlášť závažného zločinu vraždy v štádiu pokusu.

FOTO: Takto vyzeral Deň otvorených dverí s MŠK Žilina

Fanúšikovia si pozreli miesta, na ktoré sa za bežných okolností nedostanú.

Žilina dostala rozsudok v kauze Aupark, súd zamietol náhradu škody

Okresný súd v Žiline koncom apríla žalobu v celom rozsahu zamietol.

Žilinská nemocnica po rokoch neskončila posledná. Spokojnosť pacientov je stále nízka

Nemocnica v Žiline podľa INEKO zaostáva v kvalite starostlivosti a spokojnosti pacientov. V transparentnosti si, naopak, polepšila.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?