Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Na súťaži Vitajte v našom regióne sa zúčastnilo rekordných 46 tímov

Už 14 ročník súťaže Vitajte v našom regióne sa konal v obchodnom centre Mirage. Prezentácie jednotlivých tímov boli výsledkom celoročnej práce v rámci predmetu JA Podnikanie v cestovnom ruchu.

Zúčastnilo sa rekordných 46 tímov.Zúčastnilo sa rekordných 46 tímov. (Zdroj: JA Slovensko)

ŽILINA. Na 14. ročníku súťaže Vitajte v našom regióne sa v stredu v obchodnom centre Mirage zišlo 46 tímov základných a stredných škôl zo Slovenska, ktoré na súťaži prezentujú svoje regióny.

Súťaž je zameraná o zvýšenie záujmu o cestovný ruch na Slovensku. „Študenti mali za úlohu nájsť v svojom regióne niečo zaujímavé a nápadité. Súťaž je vyvrcholením vzdelávania v programe JA Podnikanie v cestovnom ruchu,“ informovala Ľubomíra Schlosserová, PR manažérka organizácie JA Slovensko, ktoré je organizátorom súťaže. Ako doplnila študenti majú k dispozícií konzultantov z praxe. O víťazoch v jednotlivých kategóriách rozhodovala odborná porota, ktorá hodnotila prezentáciu regiónov, produkty cestovného ruchu a prezentačné schopnosti študentov. Tá nakoniec rozhodla.

Skryť Vypnúť reklamu

Študentky z Krupiny originálnym spôsobom zviditeľnili obec Sebechleby, v ktorej sú uchované všetky trvalé hodnoty regiónu, od prírody až po zvyky a tradície. O popularite obce svedčí podľa učiteľky tímu Márie Šumichrastovej i to, že na 9. ročníku Oberačky po sebechlebsky sa vlani zúčastnilo až 17-tisíc ľudí. Vedúca tímu, študentka Veronika Šulajová, za úspechom svojho tímu vidí najmä prezentáciu v tradičnom sebechlebskom nárečí a v dobových krojoch. “Všetky podklady sme získali návštevou obce počas stretnutí so starostom, s miestnymi vinármi či odborníkmi na kroje”, doplnila Šulajová.

V kategórii Najlepší regionálny produkt v cestovnom ruchu zvíťazil tím Liptov z konského chrbta zo Strednej odbornej školy polytechnickej v Liptovskom Mikuláši, ktorý sa zameral na jazdeckú turistiku pod heslom “na konskom chrbte je raj srdca”. Ich tím zároveň získal aj cenu za najlepšieho maskota.

Skryť Vypnúť reklamu

„Rozhodli sme sa spropagovať Liptov z konského chrbta. Zdokumentovali sme najkrajšiu trasu, na ktorej je množstvo atrakcií a pamiatok, ktoré môžete navštíviť a spojiť to s jazdou na koni. Ako maskota sme zvolili dreveného koňa, ktorý urobil náš spolužiak a ľudia si ho s obľubou vyskúšali,“ povedal študent Ladislav Papik, ktorý prínos akcie vidí aj v tom, že záľuba o kone ako také zaniká a takýmto spôsobom to môžu spropagovať.

Na súťaži nechýbali ani reprezentanti zo Žiliny a to hneď v podobe viacerých tímov. Aj keď nezískali žiadnu cenu, zo súťaže odišli s dobrým pocitom. To sa týka aj Súkromnej obchodnej akadémie na Jarnej ulici. „V stánku prezentujeme našu cestovnú kanceláriu. Vytvorili sme katalóg a ponuku, ktorú by sme chceli posunúť aj reálnym cestovným kanceláriám. Pracovali sme na tom celý školský rok. Vytvorili sme aj cenové kalkulácie, ktoré sú reálne,“ povedala študentka Stanislava Wilson. Ako spomenula najťažšie bolo vybrať z množstva možností to, čo by ľudí zaujalo. Študenti aj v tomto prípade využili možnosť interaktívnej prezentácie, ktorá sa čoraz viac na súťaži objavuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Víťazom kategórie Najlepší prezentačný tím sa stali študenti Strednej odbornej školy obchodu a služieb v Trenčíne s projektom Z rozprávky do rozprávky, ktorí hravou formou odprezentovali zaujímavosti svojho regiónu cez rozprávky rodáčky Ľudmily Podjavorinskej.

Podľa generálneho riaditeľa JA Slovensko Adama Šepetku bolo cieľom predmetu Podnikanie v cestovnom ruchu, aby žiaci a študenti zmapovali región, v ktorom žijú. "A v spolupráci so starostami alebo miestnou samosprávou našli nejaký bod, moment, príbeh alebo čokoľvek, čo by mohli širokej verejnosti predstaviť. Kreatívnym a zaujímavým spôsobom, v snahe pritiahnuť širokú verejnosť z celého Slovenska, prípadne aj zo zahraničia," povedal Šepetka.

Predsedníčka poroty Beata Lukáčová zo sekcie cestovného ruchu Ministerstva dopravy a výstavby SR doplnila, že tímy súťažia v troch kategóriách - najlepšia prezentácia regiónu, najlepší regionálny produkt a prezentačný tím. "Zaujímajú nás všetky veci súvisiace s prezentáciou a prípravou produktu pre konkrétny región. Hodnotili sme vizuálnu stránku stánku, vizuálnu stránku propagačných materiálov, prípravy personálu v stánku, úpravu, spôsob komunikácie," doplnila Lukáčová.

Podotkol, že spätnú väzbu na súťaž majú od učiteľov, ale už aj od mladých ľudí, ktorí po skončení strednej školy študovali aj vysokú školu v oblasti cestovného ruchu. "Dnes začínajú podnikať napríklad v oblasti reklamných spoločností, ktoré vyvíjajú akékoľvek aktivity organizáciám pôsobiacim v cestovnom ruchu. V snahe ponúknuť im svoje nápady, myšlienky, uchopiť to a lepšie predať, lepšie to prezentovať. Ale máme aj mladých ľudí, ktorí často preberajú rodinné podniky a penzióny," doplnil Šepetka.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 42 392
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 29 349
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 075
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 269
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 837
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 773
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 387
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 377
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 261
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 114
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: OC Mirage

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Kapitán Strečna Jakub Beháň v zápase proti Višňovému (2:3). Trio bratov Beháňovcov nastrieľalo z dvadsiatich gólov FK Strečno v jesennej časti viac ako polovicu. Spomínaný Jakub ich dal päť, rovnako aj Marek. Tretí Patrik strelil jeden.

Futbalistom z obce na Váhu patrí až jedenáste miesto.

20m

Uplynulý týždeň priniesol opäť zaujímavé udalosti.

10 h

Odberové tímy vykonali spolu 29 165 testov.

13 h
Škola ponúka množstvo benefitov. Okrem vlastnej autoškoly a autocvičiska, kde môžu žiaci získať za zaujímavých finančných podmienok vodičské oprávnenie skupiny B, majú  možnosť získať aj ďalšie certifikáty.

Patrí medzi tie väčšie stredné školy v regióne. Vo všetkých formách štúdia ju navštevuje okolo 500 žiakov s naozaj pestrým študentským životom. Reč je o Strednej odbornej škole dopravnej v Žiline.

20. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

21 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

21 h

Testovanie pokračuje aj v nedeľu. V okrese Púchov je priebežná pozitivita pod pol percenta.

24. jan

Petra inšpirovala k textu tragédia. Na Oravskej priehrade sa utopili bratranci.

24. jan

Už ste čítali?