Štvrtok, 18. október, 2018 | Meniny má Lukáš

Nový železničný podchod v Dolnom Hričove nie je bezbariérový

Nástupištia mali byť pôvodne na inom mieste. Pri novom umiestnení už pre rampu nebol dostatočný priestor.

Dostať sa do nového podchodu a k zastávkam je pre rodičov s kočiarom problém. (Zdroj: BRANISLAV KOSCELNÍK)

DOLNÝ HRIČOV. Pol roka museli obyvatelia Dolného Hričova používať asi trojkilometrovú obchádzku, ak sa chceli dostať k vlaku na železničnú stanicu. Železnice Slovenskej republiky tu spustili rekonštrukciu trate na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu.

Po obmedzeniach sa však už Dolnohričovčania dostanú k vlakom zo Staničnej ulice novým podchodom. Ten nahradil nadchod, ktorý v minulosti slúžil na prechod cestujúcich ponad koľajnice.

Prístup na nové nástupištia z obce komplikujú prudké schody. Dostať sa k vlaku s kočíkom alebo na vozíku bez cudzej pomoci je nemožné. Komplikovaný je len vstup zo Staničnej ulice do podchodu. Z neho už vedú bezbariérové rampy k obom novovybudovaným zastávkam.

Článok pokračuje pod video reklamou

Železnice Slovenskej republiky toto riešenie vnímajú ako daň za umiestnenie nástupíšť. Investor chcel totiž pôvodne umiestniť zastávky asi dva kilometre od súčasnej stanice. Proti pôvodnému zámeru sa zdvihla vlna nespokojnosti a železnice napokon svoj zámer prehodnotili.

„Kvôli petícii občanov za zachovanie osobnej dopravy v pôvodnom umiestnení došlo ku komplexnej zmene projektovej dokumentácie, ktorej súčasťou je aj podchod. V prípade podchodu v obci Dolný Hričov je zrejmé, že návrh a realizácia takzvanej rampy nepripadala do úvahy práve z dôvodu stiesnených priestorových možností,“ poskytla stanovisko Železníc SR hovorkyňa spoločnosti Martina Pavliková.

Tvrdí, že v podmienkach Staničnej ulice nebolo možné vybudovať normou predpísaný sklon rampy. Priznáva, že v situácii, keď museli meniť projekt, ich navyše tlačil čas a obmedzoval rozpočet.

Vlak zastavuje aj po modernizácii v miestach, kde Dolnohričovčania nastupujú už asi 120 rokov. Po spustení nových zastávok budova stanice stále slúži ako čakáreň. Pri nej by malo v krátkom čase vyrásť parkovisko.

Železnice považujú vstup na nástupištia od stanice za hlavný a so zaručenou bezbariérovosťou. „Podchod je primárne určený na prístup cestujúcej verejnosti zo strany výpravnej budovy na nástupištia. Schodiskové rameno smerom do obce je náhradou za pôvodnú lávku ponad železničnú trať,“ dodala Pavliková.

Stavbu sprístupnili verejnosti v decembri predčasne. Do podchodu sa na jar vrátia stavební robotníci, aby tu dotiahli drobné úpravy. Na schodoch sa však žiadne technické vylepšenia na zabezpečenie bezberiérovosti robiť nebudú.

„Vzhľadom na situáciu, ktorá v obci Dolný Hričov predchádzala samotnej realizácii podchodu, ako aj dostupnosti dodatočných finančných zdrojov pre tento účel konštatujeme, že súčasný stav považujeme za definitívny,“ uzavrela hovorkyňa Železničnej spoločnosti SR.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  3. Rozprávkové tankovanie
  4. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  5. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  7. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  8. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  9. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Netrestajme tých, čo mestu šetria čas a peniaze
  2. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu
  3. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká
  4. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti
  5. Rozprávkové tankovanie
  6. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  7. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  8. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  9. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  10. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 175
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 913
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 420
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 295
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 551
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 913
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 6 707
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 899
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 505

Hlavné správy z MY Žilina

Tomáš Višňovský ako Peter Sagan. Jedny z prvých pretekov absolvoval na sestrinom bicykli

Skončil na nich druhý a vtedy si povedal, že chce robiť cyklistiku.

Muž obvinený z pokusu o vraždu putuje do väzby

Sudca dnes vyhovel návrhu prokurátora a rozhodol o väzbe 59-ročného muža z okresu Žilina, ktorý je obvinený z obzvlášť závažného zločinu vraždy v štádiu pokusu.

FOTO: Takto vyzeral Deň otvorených dverí s MŠK Žilina

Fanúšikovia si pozreli miesta, na ktoré sa za bežných okolností nedostanú.

Žilina dostala rozsudok v kauze Aupark, súd zamietol náhradu škody

Okresný súd v Žiline koncom apríla žalobu v celom rozsahu zamietol.

Žilinská nemocnica po rokoch neskončila posledná. Spokojnosť pacientov je stále nízka

Nemocnica v Žiline podľa INEKO zaostáva v kvalite starostlivosti a spokojnosti pacientov. V transparentnosti si, naopak, polepšila.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

Vybrali SME

Už ste čítali?