Diaľnica pre korčuliarov? Bez privádzača skončí nová cesta v poli

Na diaľničnom privádzači pri Metre sa podľa harmonogramu už malo dávno pracovať. Odborníci kritizujú vedenie diaľničnej spoločnosti, že mešká s výberom zhotoviteľa. Diaľničiari tvrdia, že do niekoľkých týždňov projekt predstavia.

Miesto na žilinských Solinkách, kde sa privádzač napojí. Miesto na žilinských Solinkách, kde sa privádzač napojí. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

LIETAVSKÁ LÚČKA. Viac ako jedenásťkilometrový úsek diaľnice z Hričovského Podhradia do Lietavskej Lúčky môže po dobudovaní na jeseň v roku 2018 skončiť v poli bez ďalšieho napojenia a využitia. Práce na nadväzujúcom úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové sa majú skončiť až viac ako rok po dokončení časti „dé jednotky“ z Hričovského Podhradia do Lietavskej Lúčky. S tým sa však pri plánovaní rátalo.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K novobudovanej diaľnici však doteraz neexistuje privádzač zo Žiliny. Dva roky pred odovzdaním diaľničného úseku D1 pri Lietavskej Lúčke ešte stále nie je známe ani len meno stavebnej spoločnosti, ktorá viac ako sedem kilometrov dlhý privádzač postaví a Žilinčanom sprístupní diaľnicu aj z južnej strany.

SkryťVypnúť reklamu

Na výstavbu štvorprúdového privádzača, ktorý sa ma začať pri Porúbke kruhovou križovatkou a ukončiť kruhovým objazdom pri Metre na žilinských Solinkách, stačia dva roky. Územné rozhodnutie na privádzač je právoplatný už 18 rokov. Analytik inštitútu INEKO Ján Kovalčík varuje, že pripájacia komunikácia nemusí byť dobudovaná ešte ani v čase, keď diaľničný úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka už bude hotový. „Úsek diaľnice D1, do ktorého natečie vyše 400 miliónov eur verejných zdrojov, sa po dokončení na jeseň 2018 pravdepodobne odovzdá do užívania strážnej službe. V lepšom prípade naň pustia korčuliarov,“ upozorňuje analytik.

Tvrdí, že Ministerstvo dopravy pod vedením Jána Počiatka a Viktora Stromčeka a manažment Národnej diaľničnej spoločnosti mali celé roky na prípravu súťaže a jej vyhodnotenie. Napriek tomu to nestihli. „Ak zodpovední za celé roky nezabezpečili, aby sa privádzač k nemu obstaral včas, dokazujú, ako málo kompetentné je doterajšie politické vedenie rozvoja cestnej infraštruktúry,“ kritizuje Ján Kováčik.

SkryťVypnúť reklamu

Národná diaľničná spoločnosť vie o potrebe dostavby diaľničného privádzača k úseku D1 Lietavská Lúčka – Žilina. Podľa jej hovorkyne Evy Žgravčákovej ide o komplikovanú stavbu, kde sa budú musieť na jednom mieste skoordinovať zhotovitelia dvoch diaľničných úsekov vo výstavbe, spolu so zhotoviteľom privádzača. Sľubuje, že konkrétne riešenie predstavia verejnosti v priebehu niekoľkých týždňov. „Národná diaľničná spoločnosť analyzuje všetky alternatívy ako tento proces zabezpečiť čo najrýchlejšie a najefektívnejšie. Do úvahy prichádza viacero možností výstavby privádzača. Zvažujeme všetky hľadiská - časové, technologické aj finančné,“ informuje hovorkyňa diaľničiarov.

Poslanec mestského i krajského zastupiteľstva Martin Kapitulík ešte pred niekoľkými týždňami pôsobil na Ministerstve dopravy ako poradca ministra. Tvrdí, že o privádzači intenzívne komunikoval s vedením Národnej diaľničnej spoločnosti a tvrdo presadzoval dodržanie pôvodného termínu dokončenia privádzača v roku 2018. Pripomenul, že diaľničný privádzač bol zaradený aj do zásobníka projektov pre čerpanie eurofondov. Nevidí žiaden dôvod, prečo by diaľničná spoločnosť v jeho výstavbe nemohla pokračovať. „Ak sa však nové vedenie ministerstva a Národnej diaľničnej spoločnosti rýchlo nespamätá, naozaj hrozí, že diaľnica za stovky miliónov EUR na pár rokov skončí v poli a bude chátrať,“ apeluje Kapitulík.

SkryťVypnúť reklamu

Je presvedčený, že ministerstvo svojim prístupom hazarduje nielen s logikou a verejnými zdrojmi, ale aj s trpezlivosťou Žilinčanov. „Dopravná situácia v Žiline sa každým dňom zhoršuje, treba ju intenzívne riešiť, nie hľadať výhovorky a naťahovať čas."

Diaľničný privádzač Lietavská Lúčka bude mať dĺžku 7280 metrov. Má viesť popri ceste prvej triedy pozdĺž Bytčice a Lietavskej Lúčky.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 19 863
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 434
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 651
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 399
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 041
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 220
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 656
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 512
  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 894
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 389
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 455
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 436
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 378
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 041
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 777
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Muža mal dobodať kuchynským nožom.

Bodol ho do oblasti chrbta a lopatky.


V okolí kríža bola drotárska cesta.

Na mieste bola drotárska cesta aj osada.


Emília Zázrivcová pri obsluhe stroja na nanuky.

Pozrite si unikátne fotografie zo sedemdesiatych rokov.


Ilustračná foto.

Vybrali sme ideálnu jedenástku 16. kola regionálnych a oblastných súťaží.


  1. Timotej Opálek: Mumford & Sons - Rushmere
  2. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  3. Eva Záhorská: Katastrofa menom Slintačka a krívačka
  4. Aleksander Prętnicki: Bratislavský Expres - Vlna tieňov
  5. Adrián Néma: Kde zmizla láska?
  6. Dušan Piršel: Vojna je ničota a strata ľudskosti
  7. Ondřej Havelka: Nahé dredaté krásky, ultimátní svoboda a posvátné konopí. Rastafariánství v JAR
  8. Ján Škerko: Sedem minút v nebi. Čo sa to včera stalo
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 894
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 389
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 455
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 744
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 436
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 12 378
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 041
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 777
  1. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  2. Tupou Ceruzou: Businessman
  3. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  8. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu