ŽILINA. Manažéri Fakultnej nemocnice v Žiline si po roku urobili prieskum spokojnosti pacientov. Z analýzy vyplýva, že za prvý polrok boli pacienti spokojní s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou a službami na 95,5 percenta. V porovnaní s uplynulým rokom je to nárast o takmer tri percentá.
„Hospitalizovaní pacienti v žilinskej fakultnej nemocnici s poliklinikou sú najviac spokojní s poskytovanou zdravotnou starostlivosťou a službami na oddelení urológie, neurochirurgie a v liečebni pre dlhodobo chorých,“ informovala hovorkyňa nemocnice Viera Jurčiová.
Najspokojnejší boli pacienti s prístupom a správaním lekárov a sestier. Najväčšie výhrady mali voči strave a orientácii v areáli nemocnice. „Teším sa z pozitívnych reakcií. Pokiaľ ide o tie negatívne, hľadáme optimálne riešenia. Po plánovanej rekonštrukcii parkovacích miest budeme riešiť i orientačné a navigačné tabule v areáli nemocnice. Tiež som požiadal asistentky výživy, aby častejšie navštevovali tie oddelenia, na ktorých sa pacienti sťažujú na stravu,“ povedal riaditeľ žilinskej fakultnej nemocnice Ivan Mačuga.
Prieskum spokojnosti môže vyplniť každý hospitalizovaný pacient pri odchode z oddelenia do domácej starostlivosti. Vyjadrenie je anonymné.