ŽILINA. Žilinský kraj navštívilo v prvom štvrťroku 2016 rekordné množstvo turistov. Zariadenia cestovného ruchu v kraji ubytovali takmer 245-tisíc návštevníkov, čo je po Bratislavskom kraji druhý najvyšší podiel (23,7 %) z ubytovaných návštevníkov v rámci celého Slovenska. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015 vzrástol ich počet o viac ako 23 %. Percentuálny podiel u domácich aj zahraničných návštevníkov je takmer zhodný.
„Tešíme sa vysokému záujmu turistov o žilinský región. Náš kraj má obrovský potenciál. Krásne hory, zaujímavé možnosti turistiky, cyklotrasy, množstvo termálnych prameňov, tradičný folklór a gastronómiu, ale aj moderné strediská sú magnetom pre mladých ľudí, rodiny s deťmi aj seniorov. Región je potrebné sústavne a cielene prezentovať doma aj za hranicami Slovenska,“ informuje predseda krajskej organizácie cestovného ruchu Žilinský turistický kraj Jozef Štrba. Dodáva, že najvyšší nárast zahraničných návštevníkov je hlavne z okolitých krajín. "Oproti prvému štvrťroku 2015 sa zvýšil počet Čechov takmer o 35 %, Maďarov o 26 % a Poliakov o 11 %. Teší nás aj nárast turistov z Rakúska o 44 % a Nemecka o 34 %. Sme radi, že sme pre zahraničných návštevníkov nielen atraktívnym, ale aj bezpečným dovolenkovým cieľom.“
Podľa dostupných údajov Štatistického úradu SR zaznamenali v prvých troch mesiacoch roku 2016 v Žilinskom kraji 738 684 prenocovaní. V ich počte je Žilinský kraj spomedzi ôsmich krajov Slovenska na prvom mieste. Tento podiel dosiahol štvrtinu (25,2 %) z počtu všetkých prenocovaní v rámci Slovenska. "V minulom a tiež začiatkom tohto roku sme sa zamerali najmä na prihraničné regióny Žilinského kraja a susedné krajiny, pracovali sme tiež s domácimi návštevníkmi. Pre rodiny s deťmi, mladých ľudí a seniorov sme pripravili mediálne a marketingové kampane, ktoré predstavujú atraktívne miesta a lokality nášho kraja, kde návštevníci môžu tráviť dovolenku, voľný čas, príjemné chvíle s množstvom zážitkov. Naším cieľom je, aby ľudia na Slovensku aj v zahraničí vedeli, že sme vyhľadávanou a modernou destináciou cestovného ruchu,“ tvrdí riaditeľka krajskej organizácie Žilinský turistický kraj Iveta Chabadová a upresňuje, že za nárastom návštevníkov je viacero faktorov. "Okrem spomínaných kampaní aj sústavná prezentácia na veľtrhoch cestovného ruchu, lokálnych akciách doma i v prihraničných regiónoch na Morave a v Poľsku, prezentácia na festivaloch, kultúrnych podujatiach a tiež komunikácia s potenciálnymi návštevníkmi na sociálnych sieťach.“