Na žilinských cestách bude citeľný pokoj. Ale až po roku 2020

Po dokončení diaľnic klesne intenzita dopravy pod Strečnom o 80-percent. Na najvyťaženejšej žilinskej križovatke Košická sa zníži špičková hodinová intenzita zo súčasných 2 926 na 928 vozidiel za hodinu

Takmer 4,3 kilometra dlhý diaľničný úsek D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno. Takmer 4,3 kilometra dlhý diaľničný úsek D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno. (Zdroj: NDS)

ŽILINA. V roku 2020 po dokončení diaľnic D1 a D3 okolo Žiliny klesne intenzita dopravy na hlavnom ťahu pod Strečnom o 80 percent a na výjazde zo Žiliny do Martina po ceste I/18 o 68 percent. Dopravné prognózy vypočítal Výskumný ústav dopravný v Žiline. „Dostavba D1 a D3 významne pomôže aj najvyťaženejšej žilinskej križovatke Košická pri Hypertescu. V roku 2015 dosiahla špičková hodinová intenzita na úseku križovatka Košická - cesta I/18 výjazd zo Žiliny smerom na Martin 2 926 vozidiel za hodinu. V prípade dostavby diaľničnej infraštruktúry v podobe diaľnice D1 a D3 sa zníži špičková intenzita v tomto úseku na 928 vozidiel za hodinu. To predstavuje pokles 68 percent v roku 2020," povedal generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného v Žiline Ľubomír Palčák.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu


V okolí Žiliny sa aktuálne stavajú diaľničné úseky D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka a Lietavská Lúčka - tunel Višňové - Dubná Skala a tiež úsek diaľnice D3 Strážov - Brodno. Celkovo merajú 29 kilometrov a ich súčasťou sú aj štyri tunely- 2,2-kilometrový tunel Považský Chlmec na diaľnici D3 a na diaľnici D1 2,3-kilometrový tunel Ovčiarsko, sedemstometrový tunel Žilina a aj najdlhší slovenský 7,5-kilometrový tunel Višňové.

Podľa Palčáka je Žilina významným dopravno-komunikačným uzlom severného Slovenska. Bez dobudovaných diaľnic vedie najväčší podiel tranzitnej dopravy cez mestskú infraštruktúru. „Dopravnú obslužnosť aktuálne zabezpečuje tretí mestský okruh, ktorý v súčasnosti nahrádza diaľničné úseky severozápadného obchvatu D3 a južného obchvatu D1. Štvorpruhová mestská komunikácia tretieho okruhu zabezpečuje okrem vedenia tranzitnej dopravy aj distribúciu vnútornej mestskej dopravy a vonkajšej zdrojovej a cieľovej dopravy. Po dobudovaní kľúčovej diaľničnej siete sa tak výrazným spôsobom odľahčia aj preťažené intravilánové úseky mestských prieťahov," dodal Palčák.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 618
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 117
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 128
  4. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 4 247
  5. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 242
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 889
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 717
  8. Čerstvé hlavičky sú v plnom prúde, komu dáte svoj hlas? 2 594
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu