Morbidné! Takto reagovala obyvateľka obce Rosina, keď vytiahla zo svojej schránky leták s krížom. „V prvom momente som sa vyľakala, že mi zomrel niekto blízky,“ pridala sa k nej suseda a dodáva: „Vyzerá to ako smútočné oznámenie. Strašné!“ Ľudia z Rosiny sú zhrození z podivnej reklamy. V schránkach našli leták firmy, ktorá onedlho otvorí svoju prevádzku. Pohrebné štúdio sa chce uchytiť ešte pred začiatkom, a tak vymyslelo a šíri reklamný plagát. Nečudo, že ľudí veľmi vydesil. Reklama dopredu nabáda, kde máte kúpiť truhlu, ak vám zomrie príbuzný. Zoznam v čiernom ráme hneď na prvom mieste ponúka aj detské rakvy. „Človek pri takejto reklame najprv úplne stuhne,“ hovorí psychologička Božena Doničová (na snímke). „Okamžite sa prejaví úzkosť, depresia a samozrejme strach o dieťa. Ľudovo povedané je to nehoráznosť.“ Reklamný plagát upozorňuje, že existujú sociálne truhly. V širokom sortimente nájdete aj šesťhranné typu múmia. Nechýbajú luxusné v americkom štýle. „Na ponuke nevidím nič divné,“ čuduje sa nad reakciou ľudí pracovníčka pohrebného štúdia Emília Šeroňová. „V dnešnej dobe, keď niet v domácnostiach peňazí, si každý rozmyslí, akú truhlu kúpi,“ dodáva Šeroňová. „Je to leták ako každý iný, veď smrť patrí k životu. Jednoducho sa chceme presadiť,“ bráni sa Emília Šeroňová, ktorá je autorkou pohrebného textu. Názor pani Šeroňovej určite nezdieľajú ľudia, ktorí reklamu videli. „Bože! Mám chorého manžela a nedávno zomreli viacerí moji známi,“ hovorí staršia pani. „Keď som sa prvýkrát pozrela na smútočný leták, myslela som, že skolabujem.“ Autorka vôbec nepopiera, že letáky aj sama roznáša po večeroch do schránok. Šíri budúca majiteľka pohrebného štúdia smútočný rozruch? Alebo ide o nezvyčajnú reklamu, s ktorou sa obyvatelia Rosiny doteraz nestretli? Posúďte sami.
Autor: Iveta Marešová