azdec sa zúčastnil na všetkých významných rely pretekov na Slovensku. „Štartoval som na všetkých známych súťažiach na Slovensku, vrátane rely Tatry, Senica, Komárno, Brezno, Košice, Barum rely i Valašskú rely,“ vyšiel „s farbou von“ Juraj Blanár. S pretekaním budúci politik začal v roku 1986 za Zväzarm Žilina, po revolúcii si s priateľmi založil vlastný klub, ktorý dodnes pôsobí pod názvom Rallye klub Žilina. „Neskôr sme sa dali aj na organizovanie súťaží a v Žiline sme zorganizovali 5 pretekov rely. Najvýznamnejšie boli medzinárodné majstrovstvá Slovenska a Rakúska a ja som pôsobil ako zástupca riaditeľa.“ V roku 1995, keď sa motoristický šport profesionalizoval, však mladých Žilinčanov okolnosti donútili venovať sa iným aktivitám. „Naposledy som v kokpite pretekárskeho auta sedel v roku 1995. Dnes je mi za pretekaním ľúto. Často sa s kamarátmi rozprávame a spomíname na naše pretekárske časy. Vrátiť sa do kolotoča pretekov je však dnes pre mňa prakticky nemožné. Jedným pretekom je potrebné intenzívne sa venovať najmenej týždeň. Trať, ktorá má minimálne 500 kilometrov, je potrebné prejsť aspoň osemkrát. Navyše je potrebné mať špeciálny automobil, servis, ľudí. Nehovoriac o tom, že v prvých pretekoch by som sa do toho len dostával a pôžitok by som z toho začal mať až pri tretích pretekoch. Keby sme si to chceli prejsť len rekreačne, chýbala by nám zase súťaživosť a bez nej by to nemalo cenu,“ povzdychol si Juraj Blanár. Automobilový šport však podľa vlastných slov nepestoval nadarmo, ale skúsenosti vie využiť aj v civilnom živote. Na cestách je však opatrný. „Pretekári si totiž na cestách oveľa viac uvedomujú riziká ako ľudia, ktorí si myslia, že keď majú drahé auto, môžu si dovoliť hocičo. Na súťaži si totiž človek uvedomuje riziko na každom metri. Stačí malá chybička a môže to dopadnúť katastrofálne.“ Za volantom však strach nikdy nemal. „Za volantom som na riziko nikdy nemyslel. Pretekárske autá sú dnes už veľmi bezpečné. Strach sme však mávali najmä z nedisciplinovaných fanúšikov. Raz sa nám napríklad na rely Tatry stalo, že nám počas nočnej rýchlostnej skúšky hodili do predného okna horiace poleno z vatry,“ hovorí Blanár. Motoristický šport poslanec a bývalý pretekár odporúča aj mladým ľuďom a deťom. Pre tie v Žiline založili Moto baby klub a organizujú súťaže „minicar.“ „Mladí ľudia si musia zvykať, že súčasťou ich života bude jazda autom. Deti v pretekoch rozvíjajú aj vôľové vlastnosti. Môj syn Jakub zatiaľ ešte nejazdí, ale ak ho to bude baviť, samozrejme, ho budem podporovať. Záleží to aj na ňom, ale myslím si, že bude po mne a bude pretekať,“ dokončil Juraj Blanár.