"Do Žiliny sme lietali v 70-tych a 80-tých rokoch, preto vítame možnosť obnovenia tejto linky. Vidíme v nej pomerne veľký potenciál, samozrejme za predpokladu, že letisko v Žiline bude spĺňať medzinárodný štandard," uviedla hovorkyňa ČSA Jitka Novotná. Štyridsať- až štyridsaťpäťmiestne lietadlo, turbovrtuľový typ AT 42-500, bude na trati Praha - Žilina - Praha lietať šesťkrát týždenne (okrem soboty). Let bude trvať približne 65 minút. Z Prahy do Žiliny odštartuje o 12.25 hod., opačným smerom o dve hodiny neskôr. "Podstatné však je, že linka je načasovaná do príletovej a odletovej zóny v Prahe. Naším cieľom je zmaximalizovať prílety tak, aby cestujúci mohli chytiť spoje do Európy a celého sveta a naopak, keď ľudia priletia zo zahraničia, aby mohli pokračovať v lete do Žiliny," povedal riaditeľ útvaru Riadenia tratí ČSA Václav Honek. Cena najlacnejšej spiatočnej letenky bude 1990 Sk. "V závislosti na podmienkach letu sa však bude pohybovať až do 10-tisíc korún. Linka bude asi viac využívaná na lety do Bruselu, Londýna, Paríža a ďalších miest v Európe. Tam sa budú ceny pohybovať od 5-tisíc korún vyššie. Ide však o reálne ceny. Z našej strany to nie je žiadny marketingový ťah. Nie je však vylúčené, že prídeme s nejakou sezónnou ponukou," informoval Václav Honek. Zatiaľ teda bude medzi Prahou a Žilinou premávať len jedna linka denne. Do budúcnosti však podľa Honeka nie je vylúčené, že v prípade záujmu a najmä modernizácie letiska, aby spĺňalo kritériá, budú uvažovať o vytvorení aj ďalších liniek. Okrem nového spojenia do Žiliny plánujú ČSA tiež zmenu letového poriadku spojenia do Sliača. Súčasnú dennú linku by od nového letného letového poriadku 2005 mala nahradiť nocujúca linka s večerným odletom z Prahy do Sliača a skorým ranným odletom zo Sliača do Prahy, aby cestujúci mohli využiť výhodné ponuky spojení cez Prahu do kľúčových európskych miest pre uskutočnenie jednodenných služobných ciest. V Žiline zatiaľ niečo také nie je možné. "Hlavný dôvod je prevádzkový. Letisko Žilina totiž zatiaľ nie je pripravené na prijímanie lietadiel vo večerných hodinách. Lietadlo teda nebude v Žiline cez noc, ako na Sliači, pretože tam sú podmienky v súčasnosti výrazne lepšie," dodal V. Honek. Modernizácia letiska Žilina v Dolnom Hričove je preto nevyhnutnosťou. Ako prvý krok je naplánovaná rekonštrukcia terminálu. Kvôli tomu sa zvyšuje základné imanie spoločnosti o 30 miliónov korún. O to sa rovnomerne, po 10 miliónov, pričinia zástupcovia Žilinského, Banskobystrického a Trenčianskeho regiónu a tieto prostriedky budú účelovo viazané na výstavbu terminálu. Naň budú nadväzovať ďalšie kroky a pripravených je aj ďalších 20 miliónov zo súkromných zdrojov. Celková modernizácia letiska bude slúžiť najmä k tomu, aby sa zvýšila kapacita letiska a mohli na ňom pristávať aj väčšie lietadlá. Podľa primátora Žiliny Jána Slotu, je to významná udalosť pre investorov, podnikateľov a aj ostatných cestujúcich. "Som presvedčený, že po spojení troch samosprávnych krajov bude linka aj komerčne úspešná," dodal Slota.