Billa
Bytčania so konečne dočkajú svojho Supermarketu. Mesto sa mu nebránilo, nemalo však vo vlastníctve vhodné pozemky, záujmom zo strany podnikateľov sa však nebránilo. Dnes už existuje územné rozhodnutie na výstavbu supermarketu Billa, ktorý bude umiestnený na pozemku SAD, pričom na jednej časti ostane, avšak podstatne zmodernizované autobusové nástupište, na druhej bude samotný obchod a parkovisko. Supermarket bude zabezpečovať predaj potravinárskeho a drogistického tovaru, bude tu aj možnosť priameho odvozu tovaru až k zaparkovaným automobilom. Návrh dispozično - technologického riešenia prevádzky vychádza z typológie predajne Billa, ktorý ľudia poznajú u nás i v zahraničí. Predajňa bude vybavená ako samoobslužná predajňa potravín, navyše s predajom balíčkovaného mäsa, oddelením lahôdok, ovocia a zeleniny. Požiadavkám súčasnej spoločnosti zodpovedá aj vybavenie predajne, počet pokladníc a bezbariérový vchod do predajne s automatickými vchodovými dverami.
Rekonštrukcia vodovodu a kanalizácie
Posledné ulice v meste, na ktorých doteraz nebola kanalizácia (Popoliška, Hlikova ul.), sa jej dočkajú v roku 2005. Už v roku 2006 by sa mala začať v spolupráci so Severoslovenskou vodárenskou spoločnosťou, z fondov Európskej únie, začať budovať kanalizácia v mestských častiach Hliník, Hrabové, Pšurnovice, Malá Bytča a Mikšová. Táto investičná akcia je naplánovaná na štyri roky, čiže by mala skončiť v roku 2010.
Diaľnica D 1
Úsek diaľnice Vrtižer - Hričovské Podhradie povedie aj cez kataster mesta Bytča. Jeho začiatok je mimoúrovňovou križovatkou Vrtižer napojený na cestu I/61. Celková dĺžka úpravy je 12,904 km. Diaľnica je navrhnutá v šírkovej kategórii D 26,5 na navrhovanú rýchlosť 120km/h. Tomu zodpovedajú aj všetky technické parametre. Súčasťou objektu sú aj zaraďovacie a vyraďovacie pruhy v miestach križovatkových vetiev a odpočívadla. Trasa diaľnice bola oproti diaľničnému územnému rozhodnutiu, vzhľadom na dispozičné riešenie križovatky diaľníc D 1 (úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka) a D 18 (úsek Hričovské Podhradie - Kysucké Nové Mesto) skrátená. Najmä preto, aby sa časť diaľnice, do ktorej zasahovali vetvy križovatky, presunula do nadväzujúceho úseku a vytvorila s ním homogénny celok. Toto spôsobilo zmenu dĺžky trasy z 13,457km na 12,904 km.
Križovatka Vrtižer je na začiatku tohto úseku a zároveň plní funkciu napojenia diaľnice na komunikačnú sieť a až do vyriešenia diaľničného úseku Sverepec - Vrtižer aj na diaľničnú sieť (prostredníctvom cesty I/61). Začiatok diaľnice aj s priľahlou časťou križovatky je situovaný na poľnohospodárskej pôde medzi železnicou a Váhom. Časť križovatky je na ploche ohraničenej lesom, cestou I/16 a poľom. Obe časti križovatky sú prepojené predĺženou vetvou, ktorá križuje železničnú trať a cestu I/16.
V kilometri 9,170 je druhá mimoúrovňová križovatka Bytča. Má funkciu napojiť mesto Bytča (prostredníctvom preložky cesty II/507) na diaľnicu a zároveň prepojiť diaľnicu s komunikáciami I/18 a I/61. Už spomínaná preložka cesty II/507 je súčasťou stavby a tvorí vlastne obchvat Bytče. K vybaveniu stavby bude patriť aj malé, obojstranné odpočívadlo v Predmieri s objektom, kde budú hygienické zariadenia, občerstvenie, parkovacie plochy, drobná architektúra, a kde bude aj napojenie na inžinierske siete, teda na vodovod, elektrinu, kanalizáciu a telefón. Veľkým plusom tohto odpočívadla bude krásny výhľad na Súľovské skaly.
Autor: /r)