akceptovali navýšenie ceny v prípade, že o tom rozhodne nezávislý súd. „Ja som naopak dal ponuku, aby si Govinvest požičal 40 miliónov, ktoré potrebuje na zaplatenie ceny požadovanej vlastníkmi. Potom nech to dajú na súd a čakajú, či cena bola správna, alebo nie. Ak nie, vlastníci im potom preplatok vrátia,“ oponoval Dušan Mikulík. Stanislav Vinc však takúto možnosť označil za chorý nápad. „Neviem si to dobre predstaviť. Nemáme právny titul, aby sme mohli vyplatiť 350 korún, a za druhé, ako by sme potom od ľudí vymáhali peniaze späť?“ pýta sa Vinc. Podľa jeho slov by bolo korektné po rozhodnutí súdu doplatiť cenu všetkým vlastníkom, teda aj tým, ktorí už predali. Obe strany sa teda opäť nedohodli. Ján Slota však vo štvrtok dostal oficiálny list od vedenia automobilky Kia/Hyundai, v ktorom upozorňujú na možnosť sankcií za nedodržanie niektorých zmluvných termínov. „Kórejčania nás upozornili, že v prípade nedodržania určitých termínov nás môžu na základe zmluvy sankcionovať, ale ten list nie je ešte výzva k zaplateniu pokuty,“ priznal existenciu listu primátor. V stredu príde do Žiliny dokonca viceprezident Kia Chung Eui Sun, ktorý bude už požadovať presné termíny, kedy začne výstavba hál. Slota odhaduje, že prvú výrobnú halu by mohli začať stavať v októbri. „Minister Rusko spravil toho dosť, ale keby kompetencie malo len mesto a zodpovedný by bol len jeden jediný, a to by bol Jano Slota, už sa stavia. Bohužiaľ je tu veľa rozumov a nič sa nedeje,“ myslí si Slota a tvrdí, že koncom septembra by už mala mať Žilina najhoršie za sebou.