Podľa kurátorky výstavy Miry Putišovej staršie práce Petra Ondrušeka nepotrebovali materiálovú rozmanitosť, autor väčšinou pracoval s betónom či sklom a strohosť vo výbere materiálov spolu s jednoduchými tvarmi jeho objektov dotváral definitívny minimalistický vzhľad jeho prác. "Na aktuálnej výstave autora sú spojivom novej tvorby a tvorby staršej tri sklenené objekty - žiletky. Sú dlhodobým výtvarníkovým programom od roku 1996. Využil nečakaný materiál - tvar tabuľového skla - a rozvinul ho do podoby plochého geometrického objektu," hovorí M. Putišová. Maľba v autorovej tvorbe nie je žánrom úplne novým, pravidelne sa k nej vracia a využíva možnosti, ktoré mu jeho tvorba v rovine objektu neumožňuje. V maľbách čiastočne využíva kombináciu voľných čistých plôch s plnými a striedanie geometrie a gesta, pričom zaujímavým prvkom je upozorňovanie na tvorcu cez znak písmena P, ktorý má skôr bližšie k logu než klasickému autorskému podpisu. Výstava potrvá do 29. augusta.