mi som sa rozhodla, že to skúsim na vlastnú päsť a založila som si vlastné divadlo." Odvtedy Teatro Pimprlo predstavilo dovedna 5 predstavení - Výlet pána Guignola, O zlatej rybke, Princezná Rozmarínka, Ako Vendelín spiace kráľovstvo vyslobodil a O Jankovi Polienkovi, ktorá mala premiéru 1. mája v Centre pohybu a tanca Labyrint.
"Pri predstaveniach ma sprevádza Boris Bačík, je absolventom VŠMU, o rozšírení momentálne neuvažujem," hovorí Renáta Repková. "Vystupujeme nielen v Žiline, ale prakticky po celom Slovensku, jedno z predstavení som premiérovala v Bratislave. Niekedy je to dosť náročné, lebo okrem umeleckej činnosti sa musím venovať aj agentúrnej. Hrávame pre deti predškolského veku a prvého stupňa základných škôl, ale hrali sme už napríklad aj pre šiestakov. Rozhoduje, či to chcú prijať, pokiaľ áno, prejavia záujem." Bábky teraz vyrába Hanka Lukšů, ktorá v občianskom združení Truc sphérique vedie výtvarné krúžky s deťmi. Pre obe to vraj bola nová skúsenosť a Renáta Repková tvrdí, že fakt, že Hanka vyrábala bábky aj k najnovšiemu predstaveniu, svedčí o tom, že s jej prácou je spokojná. Ovládanie bábok je samostatnou kapitolou každého bábkového divadla. Podľa Renáty Repkovej treba niekedy pristúpiť aj ku kompromisom, ona sama bežne ovláda súčasne dve bábky. "Ľudia si myslia, že stačí vziať bábku a len ju postaviť, ale to je veľký omyl. Dieťa musí uveriť tomu, že bábka ožije a to nie je jednoduché. Pri predstavení treba tiež modulovať hlas, jednotlivé hlasy sa mi väčšinou vykryštalizujú počas príprav. Raz sa mi stalo, že mi úplne vypadol hlas, jednoducho som nič nevedela povedať. Doktorka mi nariadila tri dni nehovoriť. Pri hre však nejde len o postavenie hlasu, ale o to, dať bábke patričný charakter." V námetoch rozprávok sa necháva inšpirovať známymi príbehmi, ktoré pozmení alebo ľudovými rozprávkami. Deti beztak rozoznávajú len rozprávku, ktorá sa im páči alebo nepáči.
Autor: tr