Vysoké pracovné nasadenie pri dokončení tunela v Horelici

Stavebnú časť chcú ukončiť v prvom polroku 2003 Č

Stavebnú časť chcú ukončiť v prvom polroku 2003

Čadca – Čulý pracovný ruch vládne pri stavbe tunela v Čadci–Horelici. Jeho dĺžka je 605 metrov a celá stavba je súčasťou trasy D3, ktorá tvorí súčasť multimodálneho dopravného koridoru č. VI. Transeurópskych sietí a Transeurópskej magistrály v smere sever – juh. V piatok 7. júna cestný tunel prerazili za prítomnosti predsedu vlády SR Mikuláša Dzurindu.

K tomu, či tunel dokončia do decembra roku 2003, nám manažér stavby Jozef Hric povedal: „Ak môžem hovoriť za našu spoločnosť, ktorou je Váhostav, tunely a špeciálne zakladania, a. s., Bratislava, môžem s určitosťou povedať, že áno. Momentálne neviem o ničom, čo by bránilo splniť termín dokončenia. Dovolím si tvrdiť, že stavebná časť by mala byť dokončená už v prvom polroku 2003, ak nie skôr. Verím, že bude pravidelný finančný tok a všetko pôjde hladko.“ Iná vec je, ako to bude s technologickou časťou tunela. Vlastný tunel sa skladá z dvoch portálov (portál Čadca a portál Žilina) a samotného tunela. Západný portál Čadca je realizovaný v náročných geologických a hydrologických pomeroch v území s aktívnymi zosuvmi a seizmikou. Stavbyvedúci Milan Šimkovič hovorí: „Otvorene vám poviem, že zo začiatku boli problémy s materiálom a financiami. Postupne sa tieto veci dali do poriadku a dnes „šlapeme“ naplno. Problémy nám robila najmä geológia. Niektoré úseky sme otvárali bez trhacích prác. Je to ťažká práca. Museli sme to zastriekať a zaisťovať. Pracovné osádky máme skúsené. Chlapi pracovali na tuneloch v Nemecku a sú dostatočne odborne pripravení na túto prácu.“ Dokončenie tunela bolo ohrozené najmä z finančných dôvodov. Dokonca sa hovorilo aj o zastavení stavby. „Chcem len dodať, že finančné toky sa podstatne upravili po zmene vlastníka, časti Váhostavu, keď závod tunely a špeciálne zakladania prešiel pod súkromného vlastníka bratislavskej firmy Danubia Holding. Od tohto času sú finančné toky usmerňované tak, aby sa práce na tuneli realizovali bez problémov,“ povedal Jozef Hric. Razenie tunelov si vyžaduje aj vysokú odbornosť a zručnosť. Pracovníkov školíme a majú dostatočné skúsenosti s robotou v náročnom teréne. „Robil som predtým na bani Cígeľ v Prievidzi. Je to síce ťažká práca, ale nijaké obavy nemám,“ hovorí robotník Ján Mečiar.

SkryťVypnúť reklamu

Spokojnosť s pracovným nasadením tunelárov vyslovil aj predák Peter Hodoň: „Partia chlapov je tu dobrá. Rozumieme si. Je jedno, či sú z Prievidze, Handlovej alebo z východu republiky. Zamestnaní sú tu aj chlapi z regiónu Kysúc. Poviem vám, keď všetci ťaháme za jeden povraz, výsledok sa musí dostaviť.“ O tento „džob“ je zo strany Slovákov záujem. Aj keď je to práca náročná a zodpovedná, priemerný plat majú zamestnanci podstatne vyšší, ako je priemerná nominálna mesačná mzda jedného zamestnanca v SR. A tá je 12 375 korún.

Vladimír Kollár

Foto: autor

Najčítanejšie na My Žilina

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Deň narcisov už po piatykrát v dm
  2. Nissan Qashqai: Facelift prináša množstvo inovatívnych vylepšení
  3. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  4. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  5. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  6. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  7. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  8. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 835
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 364
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 811
  4. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 348
  5. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 132
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 878
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 367
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 1 977
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 078
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 465
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 256
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 691
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 460
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 572
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 321
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 499
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ondřej Havelka: Nazí adamité. Africké bohoslužby v rouše Evině
  2. Portu Fin Blog: Pri investovaní treba pamätať aj na poplatky, vedia si vypýtať tisíce eur
  3. Lucia Kleštincová: Prepíšme (inak dopredu istú) budúcnosť demokracie EÚ
  4. Viktor Pamula: Viceprimátor poslancom
  5. Danica Chames: Ako (ne)rozbehnúť malý online biznis
  6. Jozef Varga: Krkavci / 59. /
  7. Ľuboš Vodička: Viedeň, Gustav Klimt a Secesia
  8. Jan Pražák: Cizinka s rozměrnou kabelou
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 113 078
  2. Lucia Nicholsonová: List zápasníkovi Véghovi 73 465
  3. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 41 256
  4. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 691
  5. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 460
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 572
  7. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí? 16 321
  8. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 11 499
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu