j obchodnej
a priemyselnej komory pre severné Slovensko
V piatok 21. februára ste sa stretli s predsedami Slovenskej živnostenskej komory a Združenia podnikateľov Slovenska. Čo bolo cieľom vášho rokovania?
Presne pred rokom sa vo vašich novinách písalo o 21. februári ako o čiernom dni proeurópskej dopravnej politiky v SR. Zdá sa, že „februárové udalosti“ sa na ministerstve dopravy opakujú. O čo ide? Nový projekt výstavby diaľnic schválený vládou 21. februára 2001 sme pripomienkovali ako protieurópsky, lebo zakonzervoval už začaté stavby európskych diaľnic na E 75 a E 50. Pokračovanie financovania odložili až na rok 2003. S tým sme už v rokoch 2000 - 2002 nesúhlasili a upozorňovali sme na to ministerstvá i predsedu vlády. Avšak Aktualizácia nového projektu diaľnic, ktorú ministerstvo predkladá do vlády tento mesiac, opäť nerešpektuje priority financovania európskych diaľnic cez SR v smere na Martin a Ružomberok. Ak vláda schváli túto aktualizáciu, odloží sa financovanie týchto úsekov z roku 2003 na roky 2004 a 2005. Ide o úsek za Považskou Bystricou v smere na Martin a o tunel Žilina - Martin. Komory a združenia podnikateľov z nášho kraja žiadajú vládu, aby prestala presúvať finančné prostriedky určené v štátnom rozpočte na diaľnice a rýchlostné cesty z jediných európskych trás E 75 a E 50 na vnútroslovenské komunikácie. Žiadame konečne prioritne realizovať proeurópsku dopravnú politiku na Slovensku. Eva Bučová