Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

Niet diaľnic - niet rozvoja regiónov - anketa

V týchto dňoch sa dostáva do popredia záujmu všetk

ých médií „aktualizácia nového projektu diaľnic”, ktorá pokiaľ by sa realizovala, znamenala by ďalšie zakonzervovanie súčasného stavu výstavby európskych diaľnic E 75 a E 50 - teda severnej vetvy. Niektoré strany koalície presadzujú takzvanú južnú vetvu vo forme rýchlostnej komunikácie. Tentoraz sme sa nevybrali do ulíc, ale opýtali sme sa predstaviteľov obchodnej a priemyselnej komunity, keďže z ich daní sa tiež financuje výstavba diaľnic. Čo by podľa nich znamenalo ďalšie oddialenie prác na severnej vetve?

Skryť Vypnúť reklamu

Marián Pobeha, Slovenská živnostenská komora – krajské zastupiteľstvo

Čo by to znamenalo? V materiáloch, ktoré máme k dispozícii a ktoré boli uverejnené v médiach - ide o aktualizáciu výstavby diaľnic, čo je v podstate materiál vlády SR, ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií sú tu presunuté termíny ukončenia celých úsekov diaľničných komunikácií. Pôvodné vyjadrenia všetkých reprezentantov koalície aj opozície pred voľbami boli, že jednou z prednostných vecí pre nich bude výstavba diaľnic. Toto všetko sa zrazu zmenilo a v terajšej podobe, ktorá sa predkladá, sú úplne vynechané koridory, ktoré sa mali začať, už tri časti diaľnic sa nezahájili a financie, ktoré sa mali prestavať, sa presunuli na iné komunikácie než diaľničné. Tieto financie neboli správne použité, lebo len celý dokončený úsek diaľnic prináša nejaký úžitok, časti nie sú vôbec k ničomu, mám na mysli prerušenia, kde sa chvíľu ide po diaľnici a potom zasa desať kilometrov cez obce a komunikácie prvej a druhej triedy... Najmarkantnejší je úsek Ladce - Sverepec, ktorý mal byť ukončený už tento rok a v predkladaných materiáloch je ukončenie plánované až na rok 2006, čo je podľa mňa úplne nesprávne rozhodnutie.

Skryť Vypnúť reklamu

Dušan Haluška, Slovenská obchodná a priemyselná komora pre severné Slovensko

Podľa môjho názoru treba jednoznačne dostavať medzinárodné koridory, to je sever-juh, a potom pokračovať smerom na východ. Čo sa týka južnej vetvy, môj názor je taký, že toto budovanie je v súčasnej dobe prepychom, nakoľko tieto trasy sú mínusové, z podporných fondov by sa nemohli čerpať financie a museli by sa tieto južné trasy stavať z vlastných prostriedkov. Ďalej si treba uvedomiť, že kúsok ďalej v Maďarsku je už budovaná trasa Budapešť - Gyr, na ktorú treba napojiť Košice... Myslím si, že by bola nekonečná škoda a nerozum zastaviť výstavbu, ktorá je už v takom pokročilom štádiu.

Ján Mišura, Slovenská obchodná a priemyselná komora pre severné Slovensko

Skryť Vypnúť reklamu

Keď politickí nominanti presadzujú svoje záležitosti, majú na to, samozrejme, legitímne právo, to nepopierame, ale my staviame túto diskusiu ohľadom európskych diaľnic do polohy odbornej, ekonomickej a nie sme radi, že sa to stiahlo z odborného ekonomického problému a stalo sa z toho politikum. Zastavenie výstavby už spomalilo ekonomický rozvoj na Kysuciach, Považí, Turci, na Orave, Liptove... To sú už priame dôsledky. Štát a vláda deklaruje vyrovnávanie ekonomickej úrovne regiónov, ale v praxi výstavbou infraštruktúry zakladá ešte väčšie rozdiely...

Anton Adamus, Združenie podnikateľov Slovenska, krajská rada

Musíme sa na to pozrieť z niekoľkých hľadísk: jedno hľadisko je ekonomické, to znamená rozvoj regiónu, rozvoj oblastí s pomernej vysokou nezamestnanosťou, ako sú Kysuce a Orava, druhé hľadisko je rozvoj turizmu, pretože diaľnica prechádza cez Tatry. Ďalší aspekt, ktorý je nemenej dôležitý, je, že severná vetva je zakomponovaná do siete európskych diaľnic. V konečnom dôsledku sú tu finančné prostriedky, ktoré už boli vynaložené na projekty či zrealizované úseky... Najdôležitejší je podľa môjho názoru prílev investorov a ako vieme všetci, pokiaľ nie je dobrá komunikácia, neprídu. Na druhej strane však musím povedať, že pokiaľ by sa budovala aj južná trasa, ale z financií, ktoré by sa našli inde, nemáme, samozrejme, proti tomu nič... Ale priorita pre nás je, a to chcem zdôrazniť, aby sa neuberali finančné prostiedky vyčlenené pre severnú vetvu a dokonca by sme požadovali, aby sa výstavba urýchlila.

Text a foto: Tomáš Radovský

Najčítanejšie na My Žilina

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  2. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  3. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  6. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  7. Od Česka až po Jadran
  8. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  9. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  10. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 737
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 606
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 220
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 6 077
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 4 604
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 702
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 215
  8. Od Česka až po Jadran 2 996
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 868
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 163
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Žilina - aktuálne správy

Ilustračná foto.

Nový futbalový ročník odštartuje už o týždeň.


2 h
Tréner MŠK Žilina Pavol Staňo.

Hlavný kouč vyzdvihol oduševnený a fyzicky silný výkon svojich zverencov.


SITA 7 h

Ako tomu predísť? Viac nám povedal Dr. Igor Baran, ktorý má v oblasti záchrannej služby viac ako štyridsať ročné skúsenosti.


13 h
Ilustračná foto.

Odveta sa odohrá o týždeň 29. júla o 18.45 hod.


TASR 23 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Krásno nad Kysucou žiada ďalší a dlhší termín.


22. júl

V oblasti žije už nejaký čas a pravidelne ho monitorujú.


TASR 22. júl

Na ceste I/11 sa tvorili od skorého rána kolóny.


13 h

Klub od obce v roku 2021 nedostal ani cent, obe strany na to majú rozdielny názor. Bomba však už vybuchla a trinásť hráčov je preč.


21. júl

Už ste čítali?